Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teillä lapset koskea seiniin?

Vierailija
31.03.2009 |

Käytiin viikonloppuna sukulaislapsen 9v synttäreillä ja minulla olo oli siellä ihan piinaa...

Heillä on viime kesänä valmistunut omakotitalo ja siis vain tuo yksi 9v lapsi.

Meillä on 3 lasta, joista pienemmät (2 ja 4v) on vilkkaita tapauksia. Meidän pienemmät tytöt juoksivat eteisen ja olohuoneen välistä käytävää edes-takaisin. En nähnyt siinä mitään pahaa, kun eivät sinäänsä häirinneet muita.

Synttärisankarin äiti kävi sanomassa meidän lapsille, että seiniin ei saa koskea, ettei ne likaannu! Hän kävi myös pyyhkimässä niitä eteisen seiniä kesken juhlien.

Meidän 4v lapsi piteli kiinni yhden huoneen oven kahvasta ja kun lapsi laski siitä irti oli emäntä pyyhkimässä jo sitä ovenkahvaa...

Ja ei meidän lasten näpit olleet mitenkään likaiset, kun pesin ja pyyhin niitä aina, kun lapset olivat syöneet jotain.

Emäntä myös lakaisi lattiaa kesken juhlien ja käski lapsia koko ajan syömään ja juomaan varovasti, ettei lattiat tahmaannu!

Mielestäni siivoukset siivotaan siten kun vieraat on lähteneet! Sehän on ihan varmaa, että synttäreillä tulee muruja ja vähän sotkua!

Kiitos vain syntäreistä, mutta ei tartte meitä odottaa ihan pian kylään...

Kommentit (109)

Vierailija
41/109 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen lapsi tosin on vasta neljä, tai viisi. sääliksi käy jo etukäteen. perheellä on myös koira, joka on alistettu täysin elämänilottomaksi. kuritus/kidutus-metodit on monenmoiset...

Vierailija
42/109 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelkää, kyllä ne sunkin naperot oppii joskus juoksemaan. Tai sun täytyy varmaan pistää ne jollekin kurssille, kun ei kerran luonnostaan opi. :)

34

Ei meidän lapset vaan ole "luontaisesti juosseet". Ilmeisesti se juokseminen on sitten niiden päättömien lasten juttu, jotka ei pysy pystyssä, jos kävelevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/109 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollakin näköjään tarvitsee kaltaisesi ääliönkin päteä.

Vierailija
44/109 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaantuvat, jos vaikka käyttää väriliituja, katselee sanomalehteä, koskettelee muovailuvahaa, käy napostelemassa jotakin keittiössä jne. Eli helpompi on opettaa, ettei seiniin kosketa ollenkaan.

Meidän paperitapetit ovat siis semmoisia, että jos niihin koskettaisi vaikka vedellä, niin siihen jää ruskea jälki. Eli ei tarvi käden olla kuin märkä.

Tapetit ovat kauniit ja olleet seinässä jo vuosikymmenet. Ei ole ollut ongelmia sen suhteen.

Vierailija
45/109 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa nipottaa lasten leikeistä. Meillä lapset saavat juosta, riehua ja pitää meteliä. Minua ei häiritse yhtään lasten riehuminen. Ainoastaan silloin kun näyttää siltä, että kohta jotakin sattuu, niin puutun touhuun.

Meillä lapset ovat 2v. ja 5v. ja en voisi kuvitellakaan, etteivät he juoksisivat sisällä. Usein jahtaan heitä itsekin ja villitsen heidät hurjaan takaa-ajoon..:) Mikäs sen hauskempaa kuin ilosta kiljuvat lapset! Joskus sattuu jotakin pientä kolhua ja muuta haaveria, mutta nehän kuuluvat elämään.

Vierailija
46/109 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissähän ne michelinvauvat aina viipottaa silleen söpösti. Oletko paljonkin treenannut, että saisit oman mukulasi menemään samoin?

Vierailija
47/109 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahroja seinistä ja ovenkahvoista. No, nyt on asuttu tässä 3v, enkä välttämättä enää edes huomaa jos on taidetta seiniin tehty....

Vierailija
48/109 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on lapsia. Ne juoksee, rakentaa majoja sohvan tyynyistä ja koskee seiniin ikkunoihin ja peileihinkin. Minkälaisen elämän sellainen ihminen lapsellensa antaa, joka ei anna näin tehdä? Meillä on 2,5v. ja 10kk lapset ja koti on kyllä ihan hyrskyn myrskyn suurimman osan ajasta. Tosin sellaista sotkua, joka helposti aina illan päätteeksi saa taas näyttämään ihan normaalilta. Olohuone on täynnä leluja ja puolet olohuoneesta onkin pyhitetty ihan lasten leikkimiselle. En koskaan ole ajatellut, että elämä meidän perheessä toisin voisi ollakaan, että nyt lapsemme eivät saisi leikkiä kuten lapset leikkii. Meillä rajana on, että mitään ei saa tahallaan rikkoa tai sotkea (muroja lattialle jne.) ja, että leikki täytyy olla turvallista. Itse aina ajattelin olevani tiukkapipo, mutta olenkin näköjään löysemmästä päästä.

Vierailija
49/109 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mun italialaisesta design-sohvasta todellakaan tehdä mitään majaa:D Lapsilla on LASTENhuone, jossa sitten saa riehua. Onneks on iso talo ja tilaa paljon. Mä tykkään että on ns. aikuisten tilat erikseen, minne voi kutsua vieraita ja ei tarttte stressata yllätysvieraistakaan=)

Meillä on muuten lastenhuoneessa yksi seinä valkoista paperitapettia, johon lapset saa piirtää. Muualla sitten vähä kyttäilen että miten lapset seiniin oikein lähmivät käsillään=)

Lapset on lapsia. Ne juoksee, rakentaa majoja sohvan tyynyistä ja koskee seiniin ikkunoihin ja peileihinkin. Minkälaisen elämän sellainen ihminen lapsellensa antaa, joka ei anna näin tehdä? Meillä on 2,5v. ja 10kk lapset ja koti on kyllä ihan hyrskyn myrskyn suurimman osan ajasta. Tosin sellaista sotkua, joka helposti aina illan päätteeksi saa taas näyttämään ihan normaalilta. Olohuone on täynnä leluja ja puolet olohuoneesta onkin pyhitetty ihan lasten leikkimiselle. En koskaan ole ajatellut, että elämä meidän perheessä toisin voisi ollakaan, että nyt lapsemme eivät saisi leikkiä kuten lapset leikkii. Meillä rajana on, että mitään ei saa tahallaan rikkoa tai sotkea (muroja lattialle jne.) ja, että leikki täytyy olla turvallista. Itse aina ajattelin olevani tiukkapipo, mutta olenkin näköjään löysemmästä päästä.

Vierailija
50/109 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, on vissiin vähän katottu mallia jostain saippuaoopperasta, jossa lapset nököttävät nätisti omissa huoneissaan ja vanhemmat istuvat hienosti design-huonekaluillaan kenenkään häiritsemättä. Mikäs siinä, jos tuollaisesta elämästä tykkää. Meillä koti on koko perhettä varten.

Vierailija
51/109 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, on vissiin vähän katottu mallia jostain saippuaoopperasta, jossa lapset nököttävät nätisti omissa huoneissaan ja vanhemmat istuvat hienosti design-huonekaluillaan kenenkään häiritsemättä. Mikäs siinä, jos tuollaisesta elämästä tykkää. Meillä koti on koko perhettä varten.

tarkoitin että en pidä itse yhtään sotkusta ja epäjärjestyksestä ja mun on vaikea rentoutua sellaisessa tilassa (olen neuroottinen, tiedän) niin sen takia meillä lapset leikkii sitten vaan omassa huoneessaan.

Vierailija
52/109 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on aiheuttanut monelle kulmien kurtistumista. Jos sisällä ei alle 2-vuotias saa juosta yhtään, ei koskea seiniin jne. niin meillä on sitten varmaan todella lepsua kun emme kiellä tuollaisesta. Tai sitten muiden lapset ovat kompurajalkoja joilla on kehon hallitseminen nollan luokkaa ;). Meidän taapero ei nimittäin ole kertaakaan kaatunut pahasti, ei edes silloin kun alle 8kk iässä lähti kävelemään...

Vierailija
53/109 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sellainen olisi. Meillä vain sattuu olemaan yläkerrassa makkarit ja alakerrassa olohuone ja keittiotilat, joten ei voi odottaa 10kk ja 2,5v leikkivän itsekseen yläkerrassa ja itse taas ei viitsi koko päivää viettää lasten makkarissa.

eikä mun italialaisesta design-sohvasta todellakaan tehdä mitään majaa:D Lapsilla on LASTENhuone, jossa sitten saa riehua. Onneks on iso talo ja tilaa paljon. Mä tykkään että on ns. aikuisten tilat erikseen, minne voi kutsua vieraita ja ei tarttte stressata yllätysvieraistakaan=)

Meillä on muuten lastenhuoneessa yksi seinä valkoista paperitapettia, johon lapset saa piirtää. Muualla sitten vähä kyttäilen että miten lapset seiniin oikein lähmivät käsillään=)

Vierailija
54/109 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tilaa on kyllä yli 200 neliötä, mutta se tila haluttiin nimenomaan koko perhettä varten.

Vierailija
55/109 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollakin näköjään tarvitsee kaltaisesi ääliönkin päteä.

Vierailija
56/109 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koskea seiniin, lattiaa, kattoon on heitelty palloa. Juoksusta puhumattakaan, juoksen itsekin sisällä kun on niin suuri talo ettei muuten kerkiä mitään. Meillä ei joka voileivän jälkeen PESTÄ KÄSIÄ. En käy myöskään joka vessareissun jälkeen lapsen jälkiä pöntössä syynäämässä. Pöytä pyyhitään vasta ennen seuraavaa ruokailua ( mitähän pöpöjä siinäkin kuhisee). Ainoa asia mistä oon tiukka on se että kissuja kun on pidelty niin kädet pestään, palvelee niin kissoja kuin ihmistä ( kissat saavat enemmän rauhaa kun lapset eivät viitsi olla kokoajan silittämässä kun tarvii sit ne kädet pestä). Tehkää pliiss musta lastensuojeluilmoitus.

Vierailija
57/109 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa, jos nyt ei mistään posliiniesineitä täyteen ahdetusta kämpästä tai pienestä yksiöstä ole kyse. Jos tilaa on, saa juosta. Lasten ylipaino johtuu juuri siitä, että idiootit aikuiset rajoittavat lasten normaalia liikkumisen halua tällaisilla täysin käsittämättömillä ja perusteettomilla säännöillä.

Meille taitaa tästedes tulla sellainen sääntö, että sisällä saa vain juosta. Ulkona saa kävelläkin, siellä tulee muutenkin liikuttua sen verran enemmän.

Vierailija
58/109 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tilaa on kyllä yli 200 neliötä, mutta se tila haluttiin nimenomaan koko perhettä varten.

jokainen tyylillään.

Vierailija
59/109 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isänpäivänä laulamassa ovella ja tuovat kortin. Virpomaan tulivat viime pääsiäisenä mutta ei avattu, kun olisivat kuitenkin koskeneet ovenpieleen suklaisilla näpeillään.

Vierailija
60/109 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isänpäivänä laulamassa ovella ja tuovat kortin. Virpomaan tulivat viime pääsiäisenä mutta ei avattu, kun olisivat kuitenkin koskeneet ovenpieleen suklaisilla näpeillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi