Saako teillä lapset koskea seiniin?
Käytiin viikonloppuna sukulaislapsen 9v synttäreillä ja minulla olo oli siellä ihan piinaa...
Heillä on viime kesänä valmistunut omakotitalo ja siis vain tuo yksi 9v lapsi.
Meillä on 3 lasta, joista pienemmät (2 ja 4v) on vilkkaita tapauksia. Meidän pienemmät tytöt juoksivat eteisen ja olohuoneen välistä käytävää edes-takaisin. En nähnyt siinä mitään pahaa, kun eivät sinäänsä häirinneet muita.
Synttärisankarin äiti kävi sanomassa meidän lapsille, että seiniin ei saa koskea, ettei ne likaannu! Hän kävi myös pyyhkimässä niitä eteisen seiniä kesken juhlien.
Meidän 4v lapsi piteli kiinni yhden huoneen oven kahvasta ja kun lapsi laski siitä irti oli emäntä pyyhkimässä jo sitä ovenkahvaa...
Ja ei meidän lasten näpit olleet mitenkään likaiset, kun pesin ja pyyhin niitä aina, kun lapset olivat syöneet jotain.
Emäntä myös lakaisi lattiaa kesken juhlien ja käski lapsia koko ajan syömään ja juomaan varovasti, ettei lattiat tahmaannu!
Mielestäni siivoukset siivotaan siten kun vieraat on lähteneet! Sehän on ihan varmaa, että synttäreillä tulee muruja ja vähän sotkua!
Kiitos vain syntäreistä, mutta ei tartte meitä odottaa ihan pian kylään...
Kommentit (109)
sääliks käy talon emäntää, sillä on kohta mahahaava kun hieno talo väistämättä pikku hiljaa kuluu.
..siivousintoilijoita sitten onkin olemassa :D oisit vaan nauranu sille ja sanonu että ota rennosti:) kyllä meillä seiniin saa koskea ihan niin paljon kuin tykkää.. eri asia on esim kummipoika joka yrittää kaikilla tavaroilla hakata seiniä.. sitä meillä ei sallita mutta onkin ihan eri asia kuin mistä kerroit ..
On tilaa muutenkin liikkua ja on kieltämättä nuhruista, jos muksujen käden korkeudella kulkee tumma vana kauttaaltaan. Meillä muksut 6,5 ja kohta 3, eikä ongelmia asian suhteen.
uusi talo neuroosi :) Jopa minä (joka olen tosi huoleton sekasotkun suhteen) kärsin tuosta n. puoli vuotta muuttaessamme uuteen taloomme. Menee ohi itsestään 1/2- 2 vuodessa, kun talon asukkaat tajuavat, että kulumista ei voi estää. Älä siis ap ota itseesi, ei ollut henkilökohtaista.
saa mutta muistan kun olin lapsena ystäväni luon akylässä ja kosketin seinää niin se kiellettiin ankarasti. ystävän äiti on olevinaan vähän muita parempi ihminen, joten eihän hänen kalliisiin seiniinsä saanut koskea
mutta eivät he kylässä juoksentele.
mutta eivät he kylässä juoksentele.
Mutta ei niitä tarvitse ihan erikseen mennä lääppimään. Oma poika kerran eteisessä kurahanskalla veteli kivat jäljet seiniin, pakkohan sitä oli vähän ojentaa, ei sellaista tehdä.
Kyllä lapsille pitää opettaa käytöstavat.
kyllä meillä saa lapset juosta. Ja kun kyläilemme, juoksentelevat lapset usein kavereidensa kanssa. Riehuminen on tietysti asia erikseen.
No, kukin tyylillään. Mulla kyllä rupeaisi vanne liikaa kiristämään, kun joka asiassa pitäisi kytätä.
Kesken juhlien ei siivota muuta kuin jos juoma kaatuu tai kakunpaloja yms. tippuu liinalle niin ne voi siistiä pois.
Siivoaminen tapahtuu juhlien jälkeen kun vieraat ovat lähteneet.
Tiedän ihmistyypin, ex-puolison äiti oli tuollainen perästäkulkija kun meidän pikkuinen opetteli tukea vasten kävelemään niin mummi kulki rätin kanssa perässä. Siis pyyhki lapsen sormenjälkiä innolla vaikka kädet oli kyllä puhtaat. Sohvapöytä sekä kirjahyllyn reunus niitä se hinkkasi. Täytyy sanoa että olin pöyristynyt että kesken vierailun siivoili.
Itse en varoittele vieraita synttäreillä ja niitä meillä on pidetty jo 25 kertaa lapsille ja pieniä vieraita on ollut paljon näinä vuosina, lapsia kaksi.
Kun lapset ja vieraansa oli alle kouluikäisiä oli väistämätöntä että jokaisissa juhlissa meni ainakin yksi limppari nurin - kuuluu lastenjuhlien luonteeseen.
Eikö lapset saa edes juosta! :O]
jos kirmailee vieraassa paikassa, jossa ei tunne kaikkia kulmia ja väkeä on paljon. Ja lattiakin voi olla liukkaampi kuin kotona.
Mun täti taisi olla samanlainen tapus kun ei saatu poistua serkun huoneesta ja sängyllä ei saanut istua. Toista on meillä. Kaksi alle 3v. ja kyllä on ikkunat ja peilit jatkuvasti lähmässä...
Voiko alle 2-vuotiasta estää juoksemasta? Miten se tapahtuu? Juokseminenhan on n. 1½-3-vuotiaan luonnollisin tapa liikkua.
Ymmärrän että kouluikäisiä kielletään juoksemasta, mutta itse en kyllä ainakaan leikki-ikäisiä kiellä.
En ole ikinä kuullutkaan moista!
mutta minuakin häiritsee seiniin koskettelu, en tiedä mikä siinä oikein on.
En kyllä kulje rätin kanssa kenenkään perässä, enkä edes kiellä koskemasta, mutta mielessä kaihertaa.
Voiko alle 2-vuotiasta estää juoksemasta? Miten se tapahtuu? Juokseminenhan on n. 1½-3-vuotiaan luonnollisin tapa liikkua.
Ymmärrän että kouluikäisiä kielletään juoksemasta, mutta itse en kyllä ainakaan leikki-ikäisiä kiellä.
no kiellän ja jos ei tottele nappaan syliin
onpa omituista! mitä ihmettä?? ei taida ihan sopeutua lapsen vanhemmiksi jos ei yhtä muruakaan kestä:D