Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tehdä lastensuoj. ilmoitus, kun en tiedä missä ko. lapsi edes asuu?

Vierailija
31.03.2009 |

Tai mitä mieltä olette onko ilmoitukseen edes syytä?!

Pihapiirissämme käy leikkimässä 5-vuotias tyttö (olen jutellut hänen kanssaa, on sanunut nimensä ja ikänsä). Myös oma lapseni (8v) on kertonut että asuu alapuolellamme olevissa taloissa, on nähnyt kun tyttö sinne menee. Mutten tarkemmin tiedä missä asunnossa asuu.

Tyttö on päivät siis leikkimässä taloyhtiömme leikkipaikalla, minulla on suora näköyhteys leikki alueelle ja oma tyttöni on leikkinyt tämän toisen tytön kanssa.

Olen pitänyt suurena ongelmana sitä että tämä 5-vuotias on täysin yksin ulkona leikkimässä, on aivan liian kypsymätön olemaan yksin ulkona. Pihapiiriämme ympäröi vilkas liikenteinen tie ja tämä tyttö on useasti leikkimässä siellä tienpientareella ja milloin missäkin, mm. on harrastanut pulkalla laskemista suoraan eri kohdille teitä. Niistä olen käynyt sanomassakin tytölle, mutta turhaan. Parkkipaikoilla kulkee holtittomasti, niin kuin ei yhtään tietäisi että autoja pitää varoa, heittelee myös autoja kivillä/lumipaakuilla. Pimpottelee huvikseen kaikkien ovikelloja tai käy koputtelemassa ikkunoita, joskus on heittänyt kiviä meidän ikkunaan. Vie toisten pihoista leikkikaluja, pulkkia jne. Leikkii myös toisten pihoilla. Hajottaa pihamme puita, levittää roskakatoksesta roskia - kerran tuli ja heitti viinapullon(?) rikki kulkuväylälle jossa kävellään. Tytöllä ei ole ns. yhtään älliä ottamaan vastuuta omista tekosistaa, että tietäisi mikä on sallittua ja mikä ei, tai sitten tietää muttei välitä(?) Kukaan aikuinen ei ainakaan ole opettamassa hänelle tapoja! Ulkoilemassa saattaa olla vaikka 5 tuntia putkeen - kerran olen hänen isänsä nähnyt tyttöä huutelemassa 9 aikaan illalla..

Kohtelee myös muita pihan lapsia todella rumasti, satuttaa, haukkuu, haistattelee - koko kirjo kirosanoja tulee sujuvasti. Oma tyttöni menetti lopullisesti hermot tähän tyttöön kun hän kävi paskomassa(!) oman lapseni majaan :O Ihan sairasta.

Ja olen kyllä yrittänyt ottaa tätä tyttöä "puhutteluun" aina kun vaan nään pahan teossa yritän sanoa tai edes pyydän häntä käymään kotona välillä. Olen puhunut nätisti (mm. haukkumisista) ja sitten vähän ärhäkämminkin (esim. tuosta majaan paskomisesta). Tyttö surutta haistattelee minullekkin vastaan ja sanoo ettei kotona välitetä (jos kehoitan käymään kotona, kysymässä saako vaikka heittää lunta toisten ikkunaan) *huoh* En saa siis itse kontaktia tuohon tyttöön.

Tuntuu että kaikki ei ole kohdallaan. Mutta miten toimisin?!?!?! Ahdistaa joka päivä kun ajattelen että mitäköhän tuon raukan elämään oikeasti kuuluu..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillähän se selviää.

Vierailija
2/5 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on vetänyt jo johtopäätöksen että menen vanhemmille sanomaan, kun niin monta kertaa oon häntä torunut. Meiltä ei näe sinne "alapihoille" jotta näkisin mihin asuntoon menee..

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että juoksin äkkiä seuraamaan tyttöä, jotta näkisin missä asuu, mutta lähtikin läheisen metsän kautta kiertelemään, enkä voinut enää kauemmaksi aikaa jättää lapsia keskenään sisälle. .

-ap

Vierailija
4/5 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sieltä voidaan tulla selvittämään, että missä tyttö asuu. Hänhän siis viipyy pihalla monta tuntia ja kyllä siinä ajassa joku ehtii paikalle.

Vierailija
5/5 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietävätkö muut pihan lapset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme