Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, edessä ryhmähaastattelu! Mitä siellä kysytään/puhutaan??

Vierailija
31.03.2009 |

Hui, hain yhteen päiväkotiin töihin ja nyt sieltä tuli kutsu ryhmähaastatteluun.

En oo koskaan työpaikkaa hakiessa tuollaisessa haastattelussa ollut.

Aivan paniikissa olen!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tuollaisessa haastattelussa olleet! Minuakin kiinnostaa...

Vierailija
2/7 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oletko ryhmässä aktiivinen, tarkkailijan roolissa, hiljainen, vetäytyvä, päällepäsmäri vai mitä. Kertoo paljon sinusta itsestäsi, sosiaalisista taidoistasi jne. Luultavasti teille annetaan joku tehtävä, esim. suunnitella työporukan liikuntapäivä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä sitten vetäisi johtopäätöksiä, niin aktiivinen on se paras vaihtoehto näistä - eikö?

Vierailija
4/7 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän kaikki voi olla aktiivisia, eihän? Siis jos ajatellaan työyhteisöä. Eikös hiljaisemmat kuitenkin rauhoita, ettei mene ihan sekamelskaksi?

No, jos aktiivisia vaan haetaan niin rannalle jään ruikuttamaan.. =)

Vierailija
5/7 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä sitten vetäisi johtopäätöksiä, niin aktiivinen on se paras vaihtoehto näistä - eikö?

Missään tapauksessa ei ole hyvä olla aktiivinen muiden kustannuksella. Pitää siis antaa muidenkin heittää ideoita eikä pomottaa liiaksi.

Jos et saa ollenkaan sanaa suustasi ko. tilanteessa kun et keksi mitään sanottavaa niin ei siitä kovin hyvää kuvaa saa. Vähintään kannattaa kommentoida muiden ajatuksia (Tuohan on hyvä idea! tms.). Elein ja ilmeinkin on hyvä osallistua (eikä mököttää kädet puuhkassa ja naama nurinpäin). Ylinäytteleminen on ällöttävää.

T: Opiskelijavalinnoissa ryhmähaastatteluja tehnyt

Vierailija
6/7 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minun mielestäni ryhmähaastattelu ei ole hyvä tapa paljastaa ihmisten ryhmäkäyttäytymistä. Itse olen ollut joskus ryhmähaastattelussa ja siellä osannut oikein hyvin ottaa suht' aktiiivisen, mutta silti muita kuuntelevan roolin. Ja saanut hyvät pisteet. Kuitenkin todellisissa työelämän palavereissa en yleensä saa itsestäni irti yhtään mitään.

Vierailija
7/7 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsestään kertovat. Yhdessä ryhmähaastattelussa ensin kaikkien piti kertoa itsestään ja sitten käskettiin kertoa jotain vieruskaverista, siinä testattiin miten hyvin kuuntelee muita.