ylityöasiaa (pam)
tietääkö joku kaupanalan ylityötuntien laskutavasta
kun olen osa-aikainen, tuleeko tunnit viikkotuntimäärän ylittävältä kaksi ekaa 50 ja sitten sata? Vaikuttaako se asiaan, kun olen tuntipalkalla joka on kuitenkin säännöllinen? (sama)
Kommentit (3)
ole, mutta mun mielestä osa-aikainen saa 40 viikkotuntiin asti normaalit lisät ja sitten vasta tulee prosentit ja nekin vielä jaetaan viikottaiseen ylityöhön ja sitten (mikähän se toinen nyt oli...) olisko ollut päivittäinen ylityö. Kai nämäkin on työpaikkakohtaisia vielä... Mutta harvemmin osa-aikainen saa mitään suuria ylityöprosentteja. esim. norm. 15h/vko ja sit tekeekin 30h/vko niin ei niistä mun mielestä tuplia kyllä makseta... varmaan kannattaa selvittää omalta palkanlaskijalta
Jos tasoitusjakso on 12 viikkoa ja tysopimuksesi 25h/vko, niin viikottainen työtuntimääräsi voi vaihdella 10 h ja 48 h välillä. Pääasia on, että kun tasoitusjakson tunnit lasketaan yhteen ja jaetaan tasoitusviikkojen lukumäärällä on tulos 25 h.
Vasta sitten aletaan laskea ylityötunteja.
että jos työaikasi on 6h, oletkin 8h niin saat ekat kaksi tuntia 50% ja siitä eteenpäin 100%.