Onko kellään kokemusta?Taloyhtiö asiaa...
Jos jollain on kokemusta taloyhtiön pihalla liukastumisesta ja siihen liittyvistä korvauksista niin kertokaa tässä....
Asia hyvin ajankohtainen ja kaikki info otetaan kiitollisena vastaan!!
Kommentit (11)
eli hoitokulut lääkärillä ja jos erikseen vaadit ja käy tuuri, niin ansionmenetykset.
Kirurgien mukaan jalka ei ehkä koskaan tule siihen kuntoon että työtä pystyy jatkamaan...meni niin pahasti...kai meillä on oikeus hakea taloyhtiöltä korvauksia koska piha oli hiekoittamaton???
Voit vaatia taloyhtiöltä korvausta kivusta ja särystä. Kaikki syntyneet kulut, jotka pystyt paperilla todistamaan, korvataan.
sen, jonka aluetta piha on, on pidettävä kulkutiet sellaisessa kunnossa, että ne eivät aiheuta liukastumis- tai muuta vaaraa kenellekään.
Ongelmia syntyy siinä kohtaa, että taloyhtiöt antavat ko työt usein huoltoyhtiöille. Tällöin sopimuksessa voi olla määriteltynä liian epätarkasti, mitä taloyhtiö haluaa. Syntyy helposti tilanne, että taloyhtiö ja huoltoyhtiö kinastelevat siitä, että kumman syy tapahtunut oli.
Jos olet kaatunut juuri äsken, niin käy valokuvaamassa paikka huolellisesti, lähikuvia ja kuvia kokonaiskuvasta. Tee ilmoitus taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalle ja ilmoitat siinä, että tulet vaatimaan kaikki syntyvät hoitokulut taloyhtiöltä. Lisäksi teet tapahtuneesta tapaturmailmoituksen vakuutusyhtiöösi. Myös he antavat näin kannanottonsa.
Jos ei sopua synny, niin sitten on aina mahdollista viedä asia oikeuteen.
saatikka sitte korvausvaatimuksia....Mitä ne korvaa??
Mitä kuluja sinulle on aiheutunut? Kai erittelit siihen hakemukseen ansionmenetyksen ja lääkärikulut. Jotain voi saada kivusta ja särystä.
Kivusta ja särystä tuskin tulet saamaan mitään korvauksia, ellei liukastuminen sattunut Jenkeissä.
saatikka sitte korvausvaatimuksia....Mitä ne korvaa??
Kirurgien mukaan jalka ei ehkä koskaan tule siihen kuntoon että työtä pystyy jatkamaan...meni niin pahasti...kai meillä on oikeus hakea taloyhtiöltä korvauksia koska piha oli hiekoittamaton???
on tietoa siitä, millainen vamma ja mikä on korvauksen suuruus ko vammasta.
Ja Suomessa korvataan myös kipu ja särky sekä jopa henkinen kärsimys.
Eikös tällaisissa tapauksissa pääasiallinen korvaus tule omasta tapaturmavakuutuksesta (pysyvä haitta)?
maksuja toisiltaan. Jos vahingoittuneella on korotetut vakuutukset, niin hän saa vahingonaiheuttajan ja oman vakuutuksensa välisen erotuksen omasta vakuutuksestaan.
Olin 5. kuulla raskaana, ja tuossa hötäkässä murtui polvi. Jalkaa ei kipsattu raskauden takia, mutta kuljin kepeillä parin kuukauden ajan.
Itse ilmoitin tuosta taloyhtiölle, mutta en minä siitä mitään korvauksia ruvennut penäämään. Piha oli kuitenkin aurattu ja hiekoitettu, paremmaksi sitä pihaa ei olisi sillä kelillä voitu huoltaa .Vähemmällä stressillä pääsin, kun annoin asian olla, toki ilmoituksen tein, koska mielestäni se kuuluu asiaan, jotta taloyhtiö on tietoinen ongelmallisesta pihasta. Samalla tavalla olisin voinut liukastua pulkkamäessä/kotona/ihan missä tahansa, eikä tuosta aiheutunut minulle merkittäviä kustannuksia, joista olisin kaivannut korvauksia..Itse olin kuitenkin töissä, tietysti muutamaa tutkimuspäivää lukuunottamatta.