Minusta ei koskaan tule tytön äitiä;-(
on myös poika. Olisin kovasti halunnut tytön, mutta kai se on pääasia että lapsi on "lähes" terve. Sydäntä ultrataan vielä tarkemmin 3 viikon päästä.
Kommentit (42)
kahdelle ihanalle pojalle! Onneksi okoon siitä.
T: kahden ihanan tytön äiti
eihän näillä asioilla pitäisi olla mitään väliä mutta jos pitäisi valita kumpaako sukupuolta kaikki lapset olisi niin ottaisin pelkästään tyttöjä.
tyttöä toivoin kun esikoista odotin ja tytön sain. tietysti olisin poikaa ihan yhtä paljon rakastanut
Ymmärrän kyllä, että tyttölastakin kaipaat, mutta kyllä kaksi poikaakin on aivan ihana asia! Pian kyllä totut ajatukseen, usko pois! Itsellä oli tässä kakkosraskaudessa "tyttöolo" ja vauvan paljastuttua ultrassa toiseksi pojaksi, oli olo kieltämättä hetken aikaa jollain lailla pettynyt. Muutaman tunnin kuluttua jo kuitenkin olin äärimmäisen onnellinen tulevasta pikkuveljestä. <3
Minulla on kaksi ihanaa poikaa ja olen heistä aivan haltioissani. Tyttöä en osaa kaivatakaan, vaikka olisihan se kiva että meidän suvun naisten jatkumo olisi turvattu...
Kolmannesta lapsesta olen haaveillut ja suoraan sanoen jos sellainen meille suotaisiin, toivoisin hänenkin olevan poika :) Mutta ei meille kolmatta tule.
Minulla on jo neljä poikaa. :) Kaikkeen tottuu.
Tästä viidennestä mahassaolevasta en vielä tiedä, kumpiko on. :) Eiköhän samaa merkkiä!
No, toivottavasti vauvan sydämessä ei ole suurempaa vikaa. Haikealla mielellä myyn laitan hamstraamani mekkoihanuudet huutikseen myyntiin. ap
Minulle ei tulisi mieleenkään hankkia jommankumman sukupuolen vaatteita etukäteen, ellen tietäisi vauvan sukupuolta.
Eri asia on tietenkin säästää isompien lasten vaatteita - esim. minä olen säästänyt osan tyttöjen vaatteista siltä varalta, että kolmaskin on tyttö. Jos ei ole, niin jäävätpähän muistoksi.
4
niin niitä olen hamstrannut, koska niistä saa aina omansa pois huutiksessa ja vähän enemmänkin.
oma lapsi on rakas oli sillä päällä vaikka mitä hyvänsä! voithan itse pukeutua kauniisiin mekkoihin kun olet nainen.
ja muistakin kohdella poikiesi vaimoja kuin he olisivat omia tyttäriäsi.
ja muistakin kohdella poikiesi vaimoja kuin he olisivat omia tyttäriäsi.
Sinusta tulee ihanien veljesten äiti, parempaa et voisi toivoa :)
eteissä oli kahden pojan äiti, niin pakosti tuli mieleen, miten hyvä tuuri meillä kummallakin oli käynyt: Poikien äiti on rakenteeltaan suurikokoinen ja roteva, eikä taatusti voisi edes haaveilla mistän pikku-prinsessasta. Minä ja miheni taas kuulutaan ns. höyhensarjaan, kuten pieni tyttömmekin. Ja näin hyvä.
Mitä ihmettä? Meillä kolme poikaa, itse olen naisellinen hoikka nainen ja mieheni pitkä urheilullinen mies. Jos tuota naisellisuutta ja hoikkuutta ja sitä miten pukeutuu jne pidettäisiin sen mittana kumpia tulee, niin meillä pitäisi olla kolme tyttöä!! Meidän pojat kyllä näyttävät nauttivan mun naisellisuudesta ja suu auki monesti tuijottavat kun meikkaan.
ne syövät minut yksinhuoltajana konkurssiin ja pojilla menee enemmän vaatteita pilalle. ap
ne syövät minut yksinhuoltajana konkurssiin ja pojilla menee enemmän vaatteita pilalle. ap
Kyllä tytöillä menee yhtä lailla vaatteita pilalle. Sitäpaitsi tytöt haluavat enemmän muodinmukaisia vaatteita kun pojat ja ne eivät ole halpoja! Ja tietty jos olet yksinhuoltaja, niin kyllä tietysti yksin kahdesta huolehtiminen on ne sitten tyttöjä tai poikia on taloudellisesti haastavampaa kuin jos kahdestaan huolehditaan.
Olen toivonut tyttöä pitkään, pettymys oli pahin toisen pojan kohdalla. Mutta pettymys menee ohi, onhan se vauva ihana kuitenkin. Nyt vanhin on jo 10v ja on jo tuonut tyttöjä kotiin, joten kyllä niitäkin sitten näkyy.
Kaikki 3 poikaani ovat erilaisia, joku poikamaisempi joku tyttömäisempi (tykkää autellla keittiössä ja kokeilla äidin meikkejä ja voiteita) enkä yhtään vaihtaisi. Kaikki lapset ovat terveitä, josta olen hyvin kiitollinen. Törmäsin juuri uimahallissa tuttuun jonka lapsi oli sokeutumassa - kyynel silmässä asiaa mietin.
Ja kesällä tulee sitten viimeinen vauva - näyttäisi sekin olevan poika, en siitä ole ollut pettynyt yhtään
Olen toivonut tyttöä pitkään, pettymys oli pahin toisen pojan kohdalla. Mutta pettymys menee ohi, onhan se vauva ihana kuitenkin. Nyt vanhin on jo 10v ja on jo tuonut tyttöjä kotiin, joten kyllä niitäkin sitten näkyy.
Kaikki 3 poikaani ovat erilaisia, joku poikamaisempi joku tyttömäisempi (tykkää autellla keittiössä ja kokeilla äidin meikkejä ja voiteita) enkä yhtään vaihtaisi. Kaikki lapset ovat terveitä, josta olen hyvin kiitollinen. Törmäsin juuri uimahallissa tuttuun jonka lapsi oli sokeutumassa - kyynel silmässä asiaa mietin.
Ja kesällä tulee sitten viimeinen vauva - näyttäisi sekin olevan poika, en siitä ole ollut pettynyt yhtään
No sulla menee niin kuin mullakin. Meillä vanhin kyllä 12 v. Ja kesällä tulee neljäs ja sekin vissiin poika. Mulla pettymys suurin oli nyt tältä neljänneltä, joka kai on poika. On kyllä pettymys jo mennyt ohi. Meilläkin pojat hyvin erilaisia. Kaksi ekaa tasaisia, kolmas perinyt äidinsä luonnetta! : )
Meillä pojat on innoissaan tästä tulokkaasta, kuopus toivoo poikaa ja kahdelle muulle on aivan sama. Innoissaan ovat nyt 4,5 kk. ikäisestä serkkupojastaankin. Rakastan ihan kauheasti kaikkia poikiani. Niin kuin tietysti mieskin.
Me olemme pienikokoisia ja sirjoa aikuisia ja meillä on kaksi pientä ja siroa poikaa sekä yksi roteva poika.
Ja tuo että pojat syövät ja vaatteiden pillamisella ajavat vahemmat konkurssiin niin kissan villat sanon minä. Meillä on yksi teini-ikää lähestyvä tyttö ja kyllä häneen kuluu paljon enemmän rahaa kuin poikiin. Samoin töissä teinitytöt kuluttavat enemmän kuin teinipojat. Pikkupojat tosian rikkovat ehkä enemmän vaatteitaan mutta teinit kyllä pitävät ihan yhtä hyvin vaatteensa oli tyttöjä tai poikia. Tytöt vaan haluavat niitä enemmän ja vaatteiden lisäksi pitää olla koruja, laukkuja, meikkejä jne. mitä pojat eivät niinkää kaipaa. Meillä tyttö on myös paljon ronkelimpi kuin pojat. Ei söisi mm. perusjugurttia vaan pitää olla kalliita jugurtteja jne. eli syö vain teittyjä ruokia jotka maksavat sitten paljon. Pojat syövät tyytyväisinä kaiken mitä nenän eteen laittaa. Ja voivathan vanhemmat vaikuttaa lastensa kulutustottumuksiin sukupuolesta riippumatta. Että en kyllä allekirjoit että pojat tulisivat tyttöjä kalliimmiksi, Itse ajattelin asiasta ihan toisin päin kun sitä joskus erehdyin miettimään.
ja nyt odotan viidettä lasta ja olin ihan varma, että hän on poika ja olin jo miettinyt ,että kiva kun tulee poika, kun meillä pojat olleet helpompia kuin tytöt, mutta ultrassa sitten selvisi ,että onkin tyttö.
Toki olen nyt jo tottunut ajatukseen tytöstä ja odotan jo laskettua-aikaa :)
Asia tuntuu miestä harmittavan enemmän, oma harmitus on jo vähän haihtunut. Meille odotetaan nyt toista tyttöä. Raskaus on ollut vaikea ja lääkäri varoitteli, että kohtu mahdollisesti joudutaan poistamaan tulevassa sektiossa. Emme kyllä uskalla enää uuteen raskauteen vaikka kohtuni saisinkin pitää.
Ymmärrän ap harmituksesi, mutta se varmasti ainakin vähenee huomattavasti, kun lapsen saa syliin.