Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Chrysler Voyager 2007 on turvattomampi kuin Fiat Punto 1997

Vierailija
30.03.2009 |

Luulisi perheellisiä kiinnostavan millä ruumisarkulla perhettä kuljettaa. Minua ainakin kiinnostaa ja siksi ajammekin TURVALLISELLA autolla.

TJEU: http://www.euroncap.com

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko meidän 7-henkinen perhe sitten johonkin noista turvallisista pikkuautoista?

Jos vaikka sylikkäin sitten kuljettaisiin...

Vierailija
42/47 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi verratakaan uusimpaan Opel Corsaan joka on täysin eri auto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pari kertaa ajanut voyagerilla, ja ihan muovinen autohan se on. Sellanen kevyen tuntuinen jo ajossa. Toisaalta hyvä ja mukava ajaa, mutta sellanen heppoinen tunne vaikka on kyseessä iso auto.

Vierailija
44/47 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun pointti on kai ollut se, että auton iso koko ei tee siitä automaattisesti erityisen turvallista (toisin kuin jotkut tuntuvat kuvittelevan).

Vierailija
45/47 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai näet bussimatkustajia, jos kerran bussilla paljon kuljet. Meillä taas työpaikan parkkipaikka on täynnä uudehkoja autoja, joilla perheenäidit ja -isät kulkevat töihin.

Mitkä argumentit?

Minä olen bussin käyttäjä ja kerroin vain mitä näen joka päivä kun menen töihin. Siellä ne parkkipaikalla ovat ne "perhe"farmarit ja bussissa ainaisesti mammoja lapsineen ja kauppakasseineen.

Vierailija
46/47 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa turvallisia pieniä ja isoja autoja kuten on myös olemassa turvattomia isoja ja pieniä autoja. Auton iso koko ei takaa turvallisuutta. Nykyään autojen kokoerotkin alkavat hämärtyä, koska pienten autojen paino on kasvanut huomattavasti. Jo mainittu esimerkki Toyota Avensis 4,7 metriä pitkä ja Citroen C3 Picasso hiukan yli 4 m ovat samanpainoisia vaikka toinen on pikkuauto ja toinen keskiluokkaa suurempi auto ja Citroen on itseasiassa painavampi. Monen isomman auton paino taas on laskenut ja silti mallien turvallisuustestitulokset ovat parantuneet. Enää turvallisuutta ei haeta vain painoa kasvattamalla niin kuin ennen.

Jutun pointti on kai ollut se, että auton iso koko ei tee siitä automaattisesti erityisen turvallista (toisin kuin jotkut tuntuvat kuvittelevan).

Vierailija
47/47 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajamme toki uudella viiden tähden autolla.

Pointtini oli että verrattuna vanhaan pieneen Puntoon ja uuteen valtavaan Voyageriin, on Punto se turvallisempi.

Voyager antaa väärän turvallisuudentunteen. Törmäyksessä se menee kasaan kuin tölkki.

AP

Hämmästyttävää.