*TAMMIvauvat 2009* vk14
3xäippä74 34v, p02/99, p03/00, t04/05, p05/07, t01/09, Etelä-Pohjanmaa
Ahava 29v p05/06, p02/09, Uusimaa (Espoo)
Amelie p01/09, Oulu
Basilika5 33v, lapset t-4/03, t-4/05, p-4/05, p-1/09 Etelä-Suomi
Curious 34 v, p11/98, t02/09, Itä-Suomi
Eikkuli 28v, p 2/04, t 4/06, p 2/09, Etelä-Pohjanmaa
Emmuli81 27v, p10/05, p02/09, Pirkanmaa
Emu82, 27v, p06/04, p01/09, Pohjois-Pohjanmaa
Hömppä82 26v, t01/09, Pohjois-Pohjanmaa
Jadmiras 20v, t01/09, Karkkila
Jaffa76 32 v, tytöt -02, -05 ja 01/09, Helsinki
JB72 37v, t-00, p-02, p-07 ja t 01/09, Kanta-Häme
Jepsis 34v, t 10/06 ja t 01/09, Pirkanmaa
KainoElvi 37v, 98, 01, 04, 06, t01/09, Etelä-Suomi
Katjalah 34v, p1/97, p12/02, t1/05, p1/09 Pirkanmaa
Kotiäityli 37v, t(08/99), t(05/02), t(02/09), Espoo
Lila82 27v, t01/09, Uusimaa
Lootuskukkanen 28v. p04/05, p02/07, t01/09, Espoo
Marlene 27v, p11/05 p01/09, Varsinais-Suomi
mehiz 29v, t05/05, p05/07, p02/09, Pohjois-Pohjanmaa
MiaMik, 25v, t10/06, t1/09, Pirkanmaa
MinnaJ 31v. p04/04, p08/05, p02/09, Järvenpää
minnikki, 25v, p03/03, t07/04, p02/07, t01/09, Satakunta
Miuwau, 33v, p10/04, p07/06, t02/09, Itä-Suomi
Pantsa 31v t04/04, p01/09 Etelä-Suomi
Ronjakasperi, 33v, t01/09, Oulu
Siina 24v, p02/06, p01/09, Kajaani
Stiina 32v, p01/06, t01/09, Helsinki
UlMa 21v p01/09 Vantaa
http://www.vauva.fi/keskustelut?_forum_WAR_perhe_forumThreadId=162530&_…
Kommentit (65)
Joskos jotain vähän kirjoittelisi... Hiljaista on kyllä ollut tämän viikon...
Meillä oli tänään siivouspäivä ja nyt pääsin lysähtämään tähän tuoliin ja vähän huilaamaan. Molemmat tytöt nukkuu päikkyjä.
Meillä on nyt viikon verran nukuttu yöt kuin pienet porsaat :) Kerran Emma on herännyt syömään. Alkuviikosta heräsi neljän aikaan, nyt kolmena yönä vasta lähempänä kuutta. Ja mä olen sitten aamulla ihan sekaisin, kun olen nukkunut niin hyvät yöunet ;) Nyt kolmena viime yönä ensin sen 8h putkeen ja siitä vielä pari kolme tuntia. Eilenkin herättiin koko perhe vasta klo 8.40 ja kylläpä oli pirteä olo aamulla ja muutenkin koko päivän! Emmalla on jäänyt nyt kokonaan ne öiset ähinät ja puhinat pois. Herää siis ekan kerran syömään klo 4-6 ja sitä ennen ei kuulu pihaustakaan ja syötön jälkeen nukahtaa heti. Joskus ähistää sen verran siinä masullaan että tulee röyhtäisy ja sitten jatkaa unta sinne klo 8-9 asti. Meillä ei siis röyhtäytetä yöllä eikä myöskään vaihdeta vaippaa, yöllä liberot käytössä.
Monella on ollut menkkatuntemuksia. Mulla on ollut kuukauden päivät joka päivä menkkakipuja, mutta vuotoa ei näy. Enkä usko että alkavatkaan vielä. Esikoisen synnytyksen jälkeen alkoi menkat kun neiti täytti vuoden, 2 kertaa enää imetin silloin päivän aikana...
kun kummityttö kävi virpomassa tässä välissä :)
Kukas juuri kirjoitti, että vauva kakkaa 3-4pvn välein? Amelie? Meillä Emma myöskin kakkaa nykyään noin "harvoin" ja kyllä se masu sitten välillä vaivaakin. Kuoleman hajusia paukkuja satelee ja muutenkin välillä parahtaa itkuun pierun saattelemana. Ei olla kyllä mitään ylimääräistä annettu, kun kyllä se kakka sieltä sitten lopulta tulee. Eilen oli juuri neljäs päivä ja neiti räjähtikin kolme kertaa. Myös pulauttelua on tosi paljon sitten kun alkaa olla kolmas kakaton päivä.
Mitäs vielä... Niin tosiaan Emma ei ole nyt tällä viikolla nukkunut enää niitä 5h päikkyjä aamupäivällä. Nyt kun hän nukkuu aamulla pidempään (ennen heräsi klo 6) niin eipä riitä enää unta vaunuissa. Hyvä kun sen 1,5h nukkuu mitä esikoisen kanssa ulkoillaan. Muuten onkin loppupäivä mennyt 5-30 minsan torkuissa. Onhan se aika rankkaa välillä, kun tuntuu että koko loppupäivä menee vain toista nukuttaessa. Mutta kyllä mä mieluummin valitsenkin nuo hyvät yöunet :)
Käytiin eilen siellä passikuvissakin ja voitte vaan kuvitella sen kuvaustilanteen kun 2kk ikäisestä otetaan passikuvaa, saas nähdä meneekö se kuva läpi :)
No eipä tässä nyt muuta sitten taas tällä kertaa...
MiaMik ja Emma huomenna 10 viikkoa
Hyvä toi Marlenen vatsankohentaminen suklaalla :D Joo mulla vähän samaa hommaa, kun pitäis oikeesti olla lenkilla raittiissa ulkoilmassa..
Jaffa tuuhan naamakirjaan, niin saisin tietää tyttösen nimen.. Helga ois ollu hyvä :)
Meillä oli ristiäiset eilen ja kivasti meni. POika oli nätisti ja tarjottavaa oli riittämiin, jäi liikaa ylikin, et nyt sitten syödään niitä.. valitettavasti, you know ;)
Valokuvaus vähän jäi, mut kaippa niitä kuvia taas räpsitään riittämiin.. Mut ihan ok siis sujui kuitenkin ja poikki oltiin illalla, huh. Sitten viime yökin meni vähän heräillen, mut kait se päivän kiire vaikutti sit vauvaan ja toiv tasaantuu nyt päivän aikana. Nyt partsilla unilla nukkumassa univelkoja pois :)
Vauvakuumeesta kun juttelitte, mä olin ihan kauhuissani, ettei mulla yhtään vaan ja ällöttää koko ajatus peittojen heiluttelusta. Mut nyt sitten tuli semmonen olo, et kyllä mä ehkä joskus sen kolmannen haluisin. Mies kyllä ei ja mun mielikin muuttuu usein :) Et saa nähä ja sit joskus, ei vie..
Jälkitarkastuksessa kävin, mut se jäi vähän sillee epäselväks, kun vieläkin tulee jälkivuotoa.. et pitääkö sitten mennä uudestaan parin viikon päästä, jos ei lopu vai onko sitten jo menkat vaikka imetän.. Esikoisesta alkoi vasta, kun imettämisen kokonaan lopetin n. 4,5 kk synnytyksestä. Mut mulla kyllä on semmosia menkkakipuiluja... et en sit tiiä..
Kaikille mukavaa virpomispäivää.. niille jotka menee lasten kaa ja jotka ei niin, muistakaa sitten palkita lapset hyvin! Meidän piti mennä, mut taitaa jäädä.. oli niin härdelliä eilen. enkä tie haluisko tuo meidän ISO poika olla noita ;)
Emmuli ja "Mauno" 7 vkoa
Tää on nii koukuttavaa et isäntäki o ihmeissää... "eik siäl ny voi yht päivää ol käymät?" :D
Yöseikkailuista olitte höpisseet. Meil ei yöl vaihdeta vaippaa ku satunnaisesti (joskus on vaippa falskannu ni pitää men vaihtaa uudet yötamineet). Sillo mennää pimees kh-huoneesee ja siäl o sellane "myrskylyhty", pattereil toimiva, valasee tosi himmeesti et just näkee häärii ilma et toine virkuuntuu. Syötöt tehää makkaris himmees valos (kylppärin valo loistaa ovenraosta). Aina röyhitää, mut jollei heti tuu ni olkoon tulematta. Sänkyy takas vaa ja sinne jää. Tuttii en ees koita ettei tottuis siihe. Isäntä aina sen "törkkää" vaik oon sanonu ettei tarttis ain... Vaippana meil on Liberon 3 kans.
Emmä enää muista mitä muuta piti... Ai nii, niist hiustenpidennyksist! Mul laitettii kans just kolmise viikkoo sitte. Edelliset oli vuosi sitte ja niitä oli jo ihan ikävä. On ne vaa nii kivat, vaik aika kalliit. Meiä äite halus maksaa nää mulle nytte ko se osti mun miehel Pleikkarin synttärilahjaks ni omatunto kai jotenki vaati... tai jotai :)
Nyt pitäs men kattoo jotai sapuskaa. Jälkihiki pukkaa viä, väsymyksen kera, ku treenasin äske. Koitin lähtee lenkil vaunuje kans mut mies halus mukaa ja tietty sit piti esikonki tulla ja viä pyöräl... joten se siitä lenkkeily-ajatuksella. Hissuttelua kovalla kiukuttelulla, koska pyöräily sujuu vaihtelevalla menestyksellä viä. Hyvin se menee muuten, mut sitte ko polkimet jää alas ja ylös ni pitää kiukutella aina hiuka ennen ku niitä ymmärtää taas polkasta eteenpäi... blaah!
Nyt survoudun tonne jäkiksee kattoo, onk siä mitää mist sais jotai syötävää aikaseks. Maitoo ainaki pitäs lähtee hakee viä.
Marle ja pojat
ps. suunnittelin täs laittavani yhteishakuun paperit syksyksi :) Mitäs ootte muut ajatellu tulevasta?? Ja onkoha se KainoElvi todella suivaantunu jostai vai onkoha sen netti/kone hajonnu...
Taitaa kaikki olla viikonlopun vietossa tosiaan. :)
No minäpä vähä turisen ku Kalle nukkuu sitterissä.
Emu kyseli yökäytännöistä...Meillä Kalle herää ähkimään sängyssään ja herään jo siihen yleensä ja silmät on pojulla kiinni ku nostan sänkyyn syötölle, imetän ja sitte sänkyyn takas ja yleensä nukahtaa helposti. Joskus laitan soittorasian soimaan. Mut nyt on ollu outoja mahaongelmia tän viikon niin nyt oon röyhtäyttäny, mut ei oo heränny silti pojuli. Vaippaa vaihdettiin aluksi sen takia, ku kakkas joka vaippaan. Nyt ei oo jouduttu aikoihin yöllä vaihtaan...kyllä määki vaihdan jos kakka ois tullu. Liberon oon määki havainnu parhaaksi vaipaksi vaikka onkin kallein...muumit on hirveen jäykkiä ja pamperssit hirveen pehmeitä, mutta turpoaa kauheesti ku on pissaa täynnä...ja Kallella alkoi iho punoittaan pampersseissa.
Mullaki on välillä ihan sellainen olo, että nyt alkoi menkat, mut ei ne oo vielä alkanu. Valkovuotoa tulee kyllä vähä sillai "kuukautisvuodon rytmisesti".
Ollaan nyt annettu mallasta Kallelle, ku on ollu joku 3-4 väliä kakoissa ja eihän toi ois vielä paha, mutku näkee, että häntä itseään haittaa. Päikkäreiltä heräs tunnin päästä (yleensä 3-4h) piereen ja ähiseen ja kitiseen. Mallaksella tuli kyllä kakka mukavan hellävaraisesti, meillä ku se luumuvesi aiheutti kauhean huudon. Saa nähä mitä hänen maha sanoo, ku saattaa joutua juomaan yhden pullollisen korviketta keskiviikkona ku minä pääsen äitini kans shoppaileen Ouluun. IHANAA! :) En oo ehtiny niin paljoa pumpata, että välttis pärjäis mun maidolla....pitää yrittää vielä pumppailla. Lähden kyllä päikkäriaikaan, että jos se vaikka nukkua tursottais koko mun reissun ajan. :)
No, niin...huomenna taas uus viikko ja uudet kujeet.
Amelie ja Kalle 2kk ja 3viikkoa.