Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*TAMMIvauvat 2009* vk14

30.03.2009 |

3xäippä74 34v, p02/99, p03/00, t04/05, p05/07, t01/09, Etelä-Pohjanmaa

Ahava 29v p05/06, p02/09, Uusimaa (Espoo)

Amelie p01/09, Oulu

Basilika5 33v, lapset t-4/03, t-4/05, p-4/05, p-1/09 Etelä-Suomi

Curious 34 v, p11/98, t02/09, Itä-Suomi

Eikkuli 28v, p 2/04, t 4/06, p 2/09, Etelä-Pohjanmaa

Emmuli81 27v, p10/05, p02/09, Pirkanmaa

Emu82, 27v, p06/04, p01/09, Pohjois-Pohjanmaa

Hömppä82 26v, t01/09, Pohjois-Pohjanmaa

Jadmiras 20v, t01/09, Karkkila

Jaffa76 32 v, tytöt -02, -05 ja 01/09, Helsinki

JB72 37v, t-00, p-02, p-07 ja t 01/09, Kanta-Häme

Jepsis 34v, t 10/06 ja t 01/09, Pirkanmaa

KainoElvi 37v, 98, 01, 04, 06, t01/09, Etelä-Suomi

Katjalah 34v, p1/97, p12/02, t1/05, p1/09 Pirkanmaa

Kotiäityli 37v, t(08/99), t(05/02), t(02/09), Espoo

Lila82 27v, t01/09, Uusimaa

Lootuskukkanen 28v. p04/05, p02/07, t01/09, Espoo

Marlene 27v, p11/05 p01/09, Varsinais-Suomi

mehiz 29v, t05/05, p05/07, p02/09, Pohjois-Pohjanmaa

MiaMik, 25v, t10/06, t1/09, Pirkanmaa

MinnaJ 31v. p04/04, p08/05, p02/09, Järvenpää

minnikki, 25v, p03/03, t07/04, p02/07, t01/09, Satakunta

Miuwau, 33v, p10/04, p07/06, t02/09, Itä-Suomi

Pantsa 31v t04/04, p01/09 Etelä-Suomi

Ronjakasperi, 33v, t01/09, Oulu

Siina 24v, p02/06, p01/09, Kajaani

Stiina 32v, p01/06, t01/09, Helsinki

UlMa 21v p01/09 Vantaa

http://www.vauva.fi/keskustelut?_forum_WAR_perhe_forumThreadId=162530&_…

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni vaan pään jomotus edelleen takaraivossa.. No, siedän sen sentään jo ilman särkylääkettä, ke-la olinkin jatkuvasti särkylääkkeiden tokkurassa, ilman kun ei pystynyt oleen. Nyt mietin, et pitäiskö käydä lääkärissä, vai odottelisko vaan, jos menis jo kokonaan ohi. Niska on inhottavasti jumissa.

Ottaa päähän tuo kellon siirtely, aina sekoittaa rytmin. Minusta ihan turhaa, eiköhän selvittäis kesät talvet ihan samalla ajalla..

Ainiin, kissalla avaitsin eilen madon pyllyssä, joten sille pitää muistaa tänään hakea kuuri. (Mihin tämäkin liittyy, ketä kiinnostaa..)

Jep, ei mulla näköjään mitään asiaa, joten poistun takavasemmalle taustailemaan.

Mukavaa maanantaita kaikille!

Minnikki ♥ tutteri 11vk! ♥

Vierailija
2/65 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minnikillä ollut pään jomotusta. Samaa myös täällä ja ihan sen takia kun tuota lihapullaa kantelee ja niskat sen takia jumissa ;) Sunnuntaisin kyllä lapojen välit aukeaa kivasti lentopalloreeneissä!

Meillä ei ole ikinä kellojen siirtely vaikuttanut esikoiseen mitenkään. Heti ollaan saatu rytmit paikoilleen. Samalla lailla taitaa käydä Emmankin kanssa. Emmahan on ollut aikainen lintu jo pitkään, herännyt aamulla klo 6-7 naureskelemaan. Sitten valvonut ehkä 30-60min ja mennyt ekoille päikyille. Sen takia varmaan päikyt vaunuissa maistuu 5h ajan aamupäivällä, kun yöunet jääneet niin pätkiksi! Mutta mutta, eilenpä sitä herättiin vasta puol ysi ja tänään Emma tuolla vetelee vieläkin yöunia, ihanaa, toivottavasti tämä rytmi säilyy :)

Ensimmäisen kerran Emma heräsi myös vain kerran syömään viime yönä! Nukahti klo 22.50 ja heräsi syömään tuossa aamusella klo 6.08 ;) Kylläpä on pirteä olo äipällä. Mitä nyt tissit aivan räjähtämispisteessä.

Kylläpä oli kivaa, kun mies oli meidän kanssa pari viikkoa kotosalla. Nyt on taas seuraavat pari viikkoa päivät töissä, mutta eiköhän me täällä tyttöjen kanssa pärjätä. Tällä viikolla pitää vaan käydä ostamassa seisomalauta, kun lumet on sulaneet kävelyteiltä ja pulkalla ei enää pääse. Ollaan siis kotipihan vankeja. Tai no, onhan tuossakin tuo leikkipiha :)

Tänään pitää käydä ottamassa passikuvat tytöistä, kun ollaan lähdössä Kanarian saarille toukokuussa :) Vai pitääkö nykyään olla omat passit lapsille? Vai saako taas laittaa lapset omalle passille?

Jaahas, Emma heräsikin juuri...

MiaMik ja Emma 9 vkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikutti meillä hyvällä tavalla, neiti yhä edelleen menee 20-21 nukkumaan, mutta herää yöllä 04.30 syömään ja lopullisesti 08.30. Ennen heräsi 07.30. :)

Voi että mua otti päähän kun just oli lumet sulaneet teiltä ja rattailla oli niin kiva mennä tuolla, kunnes sitten tuli kauhea lumipyry yks päivä. >:( No, onneksi lumet on taas sulaneet. :)

Ristiäiset oli tosiaan eilen ja tyttö sai nimekseen Oona Emilia.

Pappi oli sama, joka oli 1.5 vuotta sitten pikkusiskoni ristiäisissä, eli pappi tunsi mun äitini entuudestaan, miehen äitiä kun ei tiennyt edes nimeltä, tai edes että hän on toinen isovanhempi. Joten kastetilaisuus oli aika nolo, koska miehen isovanhempaa ei muistanut pappi millään tavalla, kun omani seisoi ringissä siinä pöydän ympärillä ja miehen äiti istui sohvalla, eikä saanut suutaan auki että on mummi myös. Joten siinä vaiheessa kun kaste oli ohi ja pappi onnitteli äitiäni isovanhemmuudesta, niin mun mummi sanoi, että tuolla sohvalla istuu sitten toinen isovanhempi, niin pappi siihen että jaahas, mikäs sun nimi on? :D

Taisi miehen äiti vähän loukkaantua, mutta olis avannu itte suunsa eikä vaan istunu hiljaa sohvalla.

Sitten kun vieraat alkoivat lähteä, tai no siis kaikki lähtivät, niin miehen äiti sanoi vielä jäävänsä. Hitto kun sekään tajunnu sitten lähteä, vaikka muutkin lähti! Ja mua otti niin päähän, kun se sanoi että nyt voi vähän hengähtää, ni sanoin miehelle että minä en voi ennen ku äitis on lähteny huohottamasta niskaan. No onneks se ei kauaa viipyny. Ei se ostanu edes lahjaa Oonalle, korttiakaan..

Joo niistä lahjoista. :) Äitiltäni Oona sai sellasen ihan pikkupikkuriikkisen kultasen sormuksen, aivan ihana.<3 Veljeltäni (Oonan sylikummi) tuli hopeinen kummilusikka, jossa hevonen ja ratsastaja, äitini oli valinnut kun kovasti haluais Oonasta heppatytön (itse harrastaa hevosia, minä käyn vaan joskus ratsastamassa). :) Jaa sitten mun mummi antoi 200e ja mun kummi 100e ja mun toinen kummi avaa Oonalle tilin, johon laittaa aina lahjarahat sitten jatkossa. :)

Miehen sukulaisilta ei tullut edes korttia.

Kaste siis sinänsä meni ihan hyvin (miehen äitiä lukuunottamatta), Oona itki aluksi kun syötävä, koska oli jo ihan väsynyt, ja pappi sitten otti tämän syliinsä ja alkoi keinutella niin siihen se Oona nukahti ja nukkui koko kasteen ajan. :)

Ja tosiaan suurinosa vieraista jätti tulematta, koska kaikki olivat sairastuneet, mun isä ja pikkusisko sen uuden naisystävän kanssa jätti tulematta (vatsatauti), mun mutsin toinen sisko ja sen mies (flunssa), sekä miehen mutsin sisko ja sen mies ja 1 lapsi, 2 lasta kuitenkin tulivat.

Niin omanapaisesti taas että. Nyt menen syömään vielä voileipäkakkua, sitä kun jäi ihan mukavasti, vaikka kavereitakin kävi vielä eilen illalla kahveilla. :)

Jadmiras ja Oona 10vko1pv

Vierailija
4/65 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä äiti hereillä ja lapset 5v. ja pieni mies 9vkoa nukkua posottaa!! Mä oon kyllä totuttanut tuon poitsun siihen, että aamusta n.klo 6 eteenpäin nukutaan, mutta kylläkin tissi suussa... mut mua se ei haittaa, pääasia että nukutaan!!!

Me käytiin taas lauantaina vauvan kanssa lääkärissä ku on kova yskä edelleen. Se on jotain ihan järkyttävän kuulosta ku saa niitä yskänpuuskia. Viime yönäki vaikka kuinka yski, mutta vauva ei juuri itse ollut asiasta millänsäkään, äitiä ja isää ahdisti ja nostettiin pystyyn ku tuntuu että tikahtuu. Lääkäri vaan sano, että lievä rs-virus joka on sitkeä ja voi kestää pitkään ennen ku ottaa kunnolla parantuakseen.

Jaha, vauva heräs.

Moi!!

Pantsa

Vierailija
5/65 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kellojen kääntely rytmiä sekoittanut. Laiskuuttani vain odottelin, että joku muu taas alottaisi viikkopinon ennenkuin tulin kirjoittelemaan. Minnikille kiitos, kun aina jaksat uuden viikon availla!

Meillä siis mennään samaan malliin, koko porukka hereillä viimeistään seitsemän maissa - tosin tyttö heräsi vasta 7.30 ja juuri ehti huutamaan heipat ovesta lähtevälle koululaiselle.

Tuli tuosta Jadmiraksen ristiäskertomuksesta mieleen, että meidän poju se silloin omissa ristiäisissään huusi koko toimituksen ajan... Välillä kävin jopa sakastissa syöttämässä, mutta kun lopetin liian hätäiseen niin ei sekään auttanut kuin toviksi ja rauhottui vasta, kun uudestaan mentiin sakastin puolelle syömään (me siis kävimme kirkossa kasteen hakemassa). Kaikki muut tenavat ovat olleet tosi rauhallisia kastettaessa.

Pitää varmaan kohta alkaa pakkaamaan vaatetta päälle ja rientää ulos. Lunta pyryttää taivaan täydeltä - täällä ei vielä kesästä hajuakaan vaikka kesäaikaa eletään.

Vierailija
6/65 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rytmi sekaisin, mut Kallella ei niinkään. Nukkui ruhtinaallisesti puoli yhdeksään. Joinakin aamuina on kyllä tähän aikaan oltu jo parvekepäikkäreillä, mut nyt on menossa vasta sitteritorkahdus. :)

Mää niin oon miettiny, jos palkkais siivoojan. Tuntuu, että ei mulla riitä aikaa tai energiaa tai motivaatiota siivota,ku on parempaakin tekemistä. Ajattelin, että jos palkkais miehen pikkusiskon (joka kerää rahaa ulkomaille lähtöä varten) kerran kuussa käymään siivoamassa. Ja sitte itse siivoais sellaista joka päiväistä ja sitte jos tuntuu niin itsekkin vielä kerran kuussa ottais. Ku ei meillä siivota joka viikko tai siis oteta imuria esille ja luututa. Meillä on sellainen "pikkuimuri missä on kiinni rikkaimurikin" niin sillä nyt vetelen melkein joka päivä. Mitään "oikeaa" siivojaa en kehtais näin pieneen asuntoon edes palkata... On se syvälle naisten selkärankaan iskostunu, että on paska akka, jos ei itse "pysty" kodistaan huolehtiin.

Ja mietin tuossa ku kummityttö sai synttärilahjaksi keittiösetin ja hänen isoveljensä yritti omia lahjaa ja hänelle sanottiin, että se on tyttöjen lelu ja tyttöjen värinenkin...aloin sitte miettiin, että pienestä se naisten ja miesten roolitus aloitetaan! Siis itsekkin syyllistyn varmasti ihan samaan. Mut haluan kyllä olla "avarakatseinen" ja opettaa Kallelle, että ei oo erikseen tyttöjen ja poikien leikkejä tai tehtäviä. Mut ristiriitaista, ku kuitenkin itse ajattelen, että osa hommista on miesten ja naisten hommia...en minä ikinä pyydä miestä silittään pyykkiä...eikä hän pyydä minua vaihtaan auton renkaita. No, onneksi ei vielä hetkeen tarvi näitä kasvatusasioita pähkäillä.... :)

Miten te jotka olette ottaneet sen rota"rokotteen", onko tullu rajuja oireita siitä? Pitäis nyt seuraavaan neuvolaan päättää se, että otetaanko vai ei. Lähipiiri lupas sponssata vähä sitä... Miksei se voinu tulla rokoteohjelmaan jo nyt!

Juu, mukavaa viikonalkua kaikille!

Amelie ja Kalle

Vierailija
7/65 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oona istuu sitterissä jutellen ja naureskellen, joten ehdin vielä jotakin kirjoittamaan. :)

Tosta juttelusta, niin ei ole enään pelkkä äy ja öy, vaan sieltä tulee välillä jopa gaa. :) Kovin se tuossa sitterissä muuten potkii jaloillaan ja liikuttelee käsiään, saman kun tekisi lattialla mahallaan, niin varmasti lähtis liikkeelle. :D Sellasta konttausliikettä siis tekee sitterissä.

Koska muuten ristiäisten jälkeen voi käydä avaamassa lapselle pankkitilin? Tai siis koska se nimi ja henkilötunnus on voimassa, kun eikö se lappu lähetetä vielä maistraattiin siltä papilta?

Nyt menen höpöttämään Oonan kanssa. :)

Vierailija
8/65 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä onneton kuulun niihin, joille tämä kellon siirtely ei sovi alkuunkaan... krooh. Koko muu perhe nukahti onnellisesti samaan kellonaikaan kuin aiemmin siirrosta huolimatta, mutta minä onneton valvoin sen jälkeen ainakin kaksi tuntia enkä nukkunut kunnolla koko yönä (tuli ihan raskausaika mieleen). Joka syötön jälkeen (joita oli vielä kaiken lisäksi kolme) valvoin jonkin aikaa. Ja kaiken lisäksi unet olivat tosi sekavia. Ainakin mulla oli ylioppilasjuhlat, pääsykokeet ja vauva oli kateissa... great. Pääsit sit kuitenkin sängystä ylös klo 8, toivottavasti uni tulee tänään normaalisti.

Nyt meidänkin "lihapulla" nukkuu, joten pitäisi päättää mistä aloittaa päivän rästihommat. Onneksi meillä ei ole kissaa (vaikka haluaisikin ottaa) niin ei madot roiku kenenkään pyllystä. Tai no voisihan kaloillakin olla niitä (mulla on akvaario)

Hauska sattuma muuten neuvolassa. Joku n. 1-vuotiaan äiti kysyi Idasta, että onko hän ihan vasta syntynyt. Olisi pitänyt varmaan sanoa, että joo on, syntyi vähän reilumpana, n. 60 cm ja 5,4 kg, mutta ihan ite ponnistin, ja napanuoran purin poikki hampailla. Unohtuukohan vauvojen koko noin pian. ;-)

Curious + Ida 7vkoa

Vierailija
9/65 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jadmiras: Eiköhän sen tilin voi aukasta vaikka heti kun on kerta nimi...meillä vauvan vakuutukseen ilmoitettiin nimi ennen ristiäisiä. Pitäs itekki käyä typylle tili aukaseen..jos vaikka keräis lapsilisät sinne.

Meillä tyttö on kova porinoimaan..ja hynyilee kovasti...

Ootteko muut osallistunu pneumokokkikonjugaattirokotetutkimukseen? Me osallistuttiin..perjantaina oli eka käynti..samalla pistettiin rotarokote...

Vierailija
10/65 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai emmä tiä onk se nii hyvä... masentaa ku viikonloppu meni taas iha heittämäl ja isännän piti lähtee töihi. Se oli raukka itekki iha masentunu aamul ku kävi meiät halaamassa. Tulis vaa äkkii taas torstai ni se pääsis kotii. Onneks sit on pari lyhempää viikkoo ku tulee se "munajuhla" ;)

Meil ei näemmä vaikuttanu mitenkää toi kelloje siirto, paitsi et vähis nukku enkat: 21-04.30 ja siitä viä 07.30 asti :D Esikko herätti neljän mais ku halus yövalon päälle ja mä sit sanoin, et se voi tulla meiä välii ku isiki pia lähtee taas. Sit katoin kelloo ja pelästyin et miksei vähis oo heränny ollenkaa... äkkii kattomaa et onha se varmasti kunnos. Siellä porskutti nii et tuhina kuulus. Oli vetäny unirätin päänsä päälle ja hyvin kuorsas :) Se on näköjää oppinu samanlaiseks ku veljensä aikoinaa, et nukkuu paremmi ku on se rätti pään pääl tai jossai naamal :)

Vitsi ku ei huvittais tehä taas mitää... mul tulee toisina päivinä tämmösii ihme saamattomuus-oloi. Ja sit kyl masentaa iha tosissaa se ku miehen piti taas lähtee :( Mä en tuu koskaa siihe tottumaa et se on viikot pois. Hitto ku ois jossai lähempänä töitä!

Nyt hälyttimest kuuluu pörinää ja murinaa, varmaa tutti hukas, menen kattomaa. Muksaa päivän jatkoo kaikil, koittakaahan keksii kaikkee kivaa!!

Marlene ja vähis 9vk

*Mis on muuten KainoElvi??*

Vierailija
11/65 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kävin perjantaina avaamassa vähikselle tilin. Esikoiselleki avattii heti ku oli nimen saanu. Näkeehän se sotun jostai paperist enne kela-kortin saapumistaki... tai neuvolakortist. Saipa tuo pankista lahjaks Unikko ruokalapun ja säästöpossun. :) Ja tilille meni heti 90€ jo rahaa!

Vierailija
12/65 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikkien vauvat taitaa olla sitten kastejuhlansa/nimijuhlansa jo pitäneet. Meilläkin oli reilu viikko sitten kastejuhla ja oikein hyvin meni. Tyttö kyllä vähän itkeskeli, mutta juhla itsessään oli oikein lämminhenkinen ja kaunis. Kirkolla pidettiin ja isommat lapset esittivät yhden lauluesityksenkin, joka herkisti kaikki kyyneliin. Pappi oli sama, joka on kastanut isommatkin tytöt ja osasi puhua kauniisti niin meille, sisaruksille, kummeille, isovanhemmille ja isoisovanhemmillekin.

Kastelahjaksi vauva sai kehyksen, lusikan, vaatteita ja rahaa - pankkitilin voi tosiaan avata jo heti kun henkilötunnus on.

Neuvola on seuraavaksi tällä viikolla, sitten mullakin vasta jälkitarkastus ja vauvan lääkärintarkastus. Vähän siirtyi, kun tuon lastan takia ei kannattanut aikaisemmin lääkärintarkastusta pitää. Ihanasti on vauva kehittynyt nyt kun lastasta ollaan jo toista viikkoa oltu erossa.

Tiheän imun kausi pidettiin täälläkin, nyt taas tasaantunut ja yöt menee edelleen parilla herätyksellä. Ihanan hymyileväinen neiti on. Tosin eilen oli kiukkupäivä kun ei ollut kakannut yhtään - sen normaalin 4 krt/päivä sijaan. No, tänään tuota tavaraa on sitten tullut riittämiin...

Mukavaa pääsiäisen odottelua, me jo virvontaoksat haettiin.

T. Jaffa kera kolmen prinsessan

Vierailija
13/65 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkään neiti ei oikein nukahda muutoin kuin rätti naamalla/poskella. On muutkin muksut ollut sellaisia, joten ihan näppärää käyttää unirättiä apuna/turvana. =)

Tuttia ei neiti vieläkään huoli, vaikka olen varmaan 10 erilaista hommannut (ja niitä kun himputti myydään usein vain 2kpl/pkt, niin niitä sit on sellaset 20kpl!). Ite olen kuulemma houlinnut tutin suuhuni vasta 4kk iässä, joten en heti näitä tutteja hävitä, jos kuitenkin vielä joku päivä..

Nyt neiti ja isoveli 2v ovat päiväunilla, äippä tässä popsii vähän jälkkäriksi suklaakääretorttua.. namskis! Usein neiti nukkuu päivisin n. klo 12-15 (tai 16) ulkona vaunuissa, monesti "herää" vajaa tunnin nukkumisen jälkeen, huutaa hetken, mutta nukahtaa kuitenkin uudelleen. Joskus vaan totesin, kun oli taas miljoona asiaa hoidettava täs sisäl ennen kun pääsin ulos vaunuja keikuttaan, et sit kun vihdoin pääsin pihal asti, ni neitipä olikin taas hiljaa unessa. Eli turhaan sinne heti kiiruhdan vaunuja keikuttaan, koska nukahtaa itsekseenkin (ehkä paremminkin) kohta. Olis ollut esikoisenkin kanssa varmasti niin paljon helpompaa, kun olis tällasia pikkuniksejä tiennyt silloin.. Nyt vähän harmittaa, jos tää onkin mein viiminen vauveli, että just kun on jo reippaasti kokemusta, ja homma luonnistais ihan rutiinilla, ni sit ei voiskaan enää hyödyntää niitä (tai tietty lapsenlapsien kohdalla.., toivottavasti sellaisiakin joskus saan! ;).

Ainiin, niistä kissan madoista kun mainitsin, ja joku oli tyytyväinen että ei omista kissaa, niin tuli mieleeni, että muksut tossa jokunen viikko sit toivat kerhosta mukanaan viestin, että alle kouluikäisillä on havaittu kihomatoja! Eli voi niitä matoja olla ihmisilläkin. Yöks.. Vaikka siinä lapussakin mainittiin, että kuullostavat paljon pahemmilta kuin mitä sitten ovatkaan, mutta onneksi niihin on tehokas ja nopea (kerta-annos) lääke, jos kohdalle sattuisi osumaan.

Tili meidän muksuille on avattu heti ristiäisten jälkeen, tosin nyt ei olla vielä "ehditty" neidille tiliä avata. Eikä kyllä ole tullut pankistakaan mitään "lahjus kirjettä", niin kuin muut ovat saaneet (op:n vauvakirja, säästölipas ja 10e tilin avauksesta), mutta nyt taitaakin lama viedä nuokin lahjukset.. Kolmoselle avasi myös kummitäti oman tilin, johon hän sitten laittaa pikkusummia jouluna/synttäreinä jos ei lahjaa keksi. Olen itse yrittänyt muksujen tilille laittaa joka kuukausi 10e, niin olisi heilläkin sitten joskus jotain.. Tai sit voi isi ja äiti joskus sieltä lainailla hiukan, kuten tehtiin nytkin, kun tehtiin ikkunaremontti. Oli kyllä hienoa, että ei tarvinnut ottaa pankista lainaa, kun saatiin lainattua muksujen tileiltä, ja nyt sit maksetaan niille pikkuhiljaa takas.

*KainoElviä* minäkin jossain vaiheessa huhuilin, mutta eipä oo kuulunut hänestä vähään aikaan.. Taitaa olla vetämässä täysillä jumppia (voi kun sais itekin tehtyä edes jotain venytyksiä..). =)

Jahas, taas kuuluu itkuhälyttimestä kitinää, pitää seurata kiihtyykö huuto, vai nukahtaako itsekseen.

Vierailija
14/65 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minniki, mulla on käynyt just samalla tavalla kuin teillä, että neiti nukkuu samoihin aikoihin ulkona ja sitten kun alkaa itkemään niin olen kiiruhtamassa sinne ja kun pääsen ulos niin on ihan hiljaista. Nyt olen oppinut hetken odottamaan että jatkuuko itku vai oliko joku uniparkaisu :)

Meillä kyllä vaikutti kellojen siirto neitiin. Ennen nukahti 21 aikoihin niin eilen meni yöunille vasta 22:30. Päiväunet on nukkunut 11-12:30 alkaen niin eilen ja tänään meni vasta lähempänä puoli kahta nukkumaan. Eilenkin heräsi vasta puoli kuudelta päikkäreiltä.

Mulla oli viime viikolla tulossa rintatulehdus, mutta sain taltutettua sen kotikonstein. Hyvä niin, koska olis ollut kurja joutua syömään antibioottikuuri. Rintamaito väheni kyllä radikaalisti sinä aikana, mutta nyt on onneks taas noussut.

Monet kirjoittelivat siitä että ovat olleet jossain käymässä ja isä on hoitanut vauvaa sen ajan. Mites te äitylit, jotka annatte pelkkää rintaa niin huoliiko teillä lainkaan tuttipulloa? Ajoitatteko menot pelkästään päikkäriaikoihin? Ja jos teidän vauvalle kelpaa tutti tai tuttipullo niin minkä merkkinen? Tarkoitukseni ei ole mitenkään vähätellä korviketta antavien äitien vinkkejä vaan kun meidän neiti ei suostu juomaan tuttipullosta eikä syö tuttia niin ajattelin että jos jollain on joku tietty merkki mikä kelpaa, vaikka muuten saa pelkästään rintaa. Helpottaisi nimittäin omaa lähtemistä, jos isä voisi tarvittaessa syöttää tuttipullosta. Haluaisi niin kovasti jo lähteä jumppaan ja niitä kun on enimmäkseen vaan iltaisin. Meidän neidiltä tulee oksennusrefleksi kun yritän tuttia tai tuttipulloa antaa.. Nannia ajattelin antaa pullosta jos sais pullotutin pysymään suussa.

Amelie, meidän neiti sai viime viikolla ekan annoksen rotarixista ja en ole ainakaan huomannut mitään oireita hänessä. Ainoastaan nukkui sinä yönä 21-03 mitä ei ole kertaakaan aiemmin tehnyt. Tai olisi nukkunut pidempäänkin, mutta herätin syömään kun omat rinnat oli niin tyhjän tuntuiset et kun imetin yöllä niin se lisää maidontuloa.

Jokos muut on päässeet raskauskiloistaan?? Mulla on edelleen vielä ne saamarin 5 kiloa, mitkä ei tunnu lähtevän sitten kirveelläkään.. Tosin siihen voi vaikuttaa joka päiväinen kahvipulla ja vähäinen liikunta. Olen ollut laiska enkä ole käynyt joka päivä vaunulenkilläkään. Tosin siihen mulla oli tosi hyvä syy(tekosyy) kun aiemmin neiti nukkui vaan sen ajan kun vaunut liikkui, mut sitten se kääntyi yht'äkkiä toisin päin että nukkuu niin kauan kun vaunut ei liiku. :D Noh ehkä se nyt nukkuu liikkuu vaunut tai ei.

Jaaha, enköhän mä ole taas jaaritellut tänne ummet ja lammet. Noista kiloista vaan vielä, että olis niin ihanaa kun menis nuo omat vaatteet jo päälle. Tällä hetkellä menee kahdet housut ja tietenkin verkkareita menee..

Lila82 + neitokainen 8vk6pv

Vierailija
15/65 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia kyselin noita tuttipullo ja tutti merkkejä kun meillä alkaa olla niitä jo melkoinen määrä kaapissa. Monenlaista ollaan kokeiltu eikä mikään tunnu kelpaavan, niin kauan huutaa kunnes saa tissin suuhun. Ei viittis enää kovin montaa pulloa ja tuttia ostaa kaupasta :) Joku muu varastoi kanssa tutteja kun ne ei kelvannut vauvalle..nickiä en muista..

Jadmiras, nätti nimi teidän tytöllä. Taivuit sitten luopumaan Aleksandra nimestä.

Meillä perustettiin myös tili neidille. Se perustettiin jo ennen kuin oli nimi. Tilin avaukseen tarvittiin sotu ja sit siinä luki sukunimi x ja tyttö.

Ja taas poistun takavasemmalle.

Lila82

Vierailija
16/65 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neidillä on nyt sitten eka korvatulehdus. Käytiin aamusella päivystyksessä. Pari yötä itkeskellyt tosi lohduttomasti ja selkeesti ihan kipuitkua. Lisäksi ei ole suostunut ottamaan rintaa kuin tosi harvakseltaan. Mikä huolestutti mua suunnattomasti. Lauantaina söi puoli neljältä iltapäivällä ja seuraavan kerran vasta seuraavana aamuna. No, lääkäri sanoi heti että syömättömyys liittyy usein korviin. Kun nieleminen sattuu jos korvissa vikaa. No nyt on saatu antibiootit ja ekan annoksen jo annoin ja tuolla nyt sohvalla on nukkunut aamusta asti. Tai siitä asti kun tultiin lääkäriltä kotiin. Ja syönytkin on jo paremmin, huh! Kyllä on nyt saanut maitoa pakkaseen, kun on pitänyt tyhjennellä rintoja vauvan puolesta. Toivottavasti ei nyt ala vaan mikään korvakierre. On se kyllä hirveetä kuunnella kun toinen itkee ihan lohduttomasti. Kyllä siinä itkettiin molemmat.

Mullakin käväs sitten mahatauti. Pe-la yön oksensin. Silloin onneks vauva ei vielä ollut kipeä. Ajattelinkin ensin että onko saanut multa jonkun pöpön. Lääkäri kyllä sanoi että on äärimmäisen harvinaista että noin pieni vauva saa äidiltä mitään vatsatautia. Että sairasta porukkaa täällä. Onneks esikoinen on säilynyt terveenä. Ja isäntäkin toistaiseksi.

Meillä vauva ottaa kyllä suht hyvin pullosta, vaikkei tuttia suostukaan syömään. Meillä on käytössä Mam-pullot, joissa kai pitäis olla nänniä muistuttava tuttiosa. Paremmin kyllä esikko söi pullosta, mutta uskallan jättää vauvan kyllä isän hoiviin noillakin imutaidoilla.

Raskauskiloista oli puhetta. Mulla on häipynyt jo kaikki ja bonuksena olen 3 kiloa miinuksella lähtöpainoon verrattuna. Hyvä niin. Kaipa ne takaisin jossain vaiheessa tulee. Ainakin sitten kun lopettaa imetyksen. Tai sitten tää nykyelo on sellasta haipakkaa ettei ehdi mitään kiloja tulla :)

Kestoista vielä. Mä pesen kans kestot ihan muun pyykin seassa ja välillä 60 asteessa ja välillä 40 asteessa riippuen siitä mitä muuta on pestävänä. Mieskin jo kestää ajatuksen että hänen paitansa peseytyvät samassa koneessa kakkapyykin kanssa :) Alkuun vähän kauhisteli :)

Ristiäiset tuntuu meillä olevan vieläkin tosi kaukana. Kaikki on jo melkein saanut nimen. No vajaa kaks viikkoa vielä, niin meilläkin on sellainen. Juu meidänkin pitäis mennä kuvauttamaan tuo pieni, Helmillähän onkin jo passi. Kyllä, MM, kaikki tarvii nykyään oman passin. Hiukan tylsää ja kallista.

Meillä ei ole pienelle tiliä eikä kyllä ole Helmilläkään. Täytyy miettiä, jos tulee paljon ristiäisrahaa. On kyllä tullut monesta pankista kosiskelukirjeitä. Jotain lahjoja ois tyrkyllä.

Nyt taidan mennä lepäilemään, kun on nyt kolme yötä tullut valvottua. Ensin itseni takia ja sitten vauvan. Ei vaan meinaa uni tulla silmään näin päivällä. No ehkäpä lepokin auttaa. Luotan siihen että ens yönä saan nukkua :)

Jepsis ja vaavi 2kk

Vierailija
17/65 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tosiaan tutteja hamstrattu, veikkaisinpa kaikkia merkkejä! Viimeinen hankintani oli Tommee Tippee -merkkinen tutti (ei kyllä sekään kelvannut..), oli myös vaikein sellainen saada, koska niitä myy vain lastentarvikeliikkeet, ja meitä lähin liike (n.20km) ei niitä sit myynyt. Netissäkin oli vaan yks paikka, josta sit sain tilattua (toimitustapana vain matkahuolto, joten kalliiksi tuli..).

Mutta olen kuullut, että tuo mainitsemani merkki *Tommee Tippee* on sellainen, että jos vauva ei ole mitään tuttipullon tuttia huolinut, niin tuo on sitten kelvannut. Itselläni ei siis kokemusta, typy on ainoastaan sairaalassa saanut hiukan lisämaitoa pullosta (silloin kelpasi pullo, kuten myös se tutti, mikä nyt ei kelpaa mitenkään).

Viime kertaisen viestini jälkeen neiti sit heräskin vaunuissaan, vaikka just mainostin, et nukkuu sinne kolmeen-neljään asti. No, syötin, vaihdoin vaipan, vähensin vaatetusta ja vein uusiks ulos, ni nyt nukkuu sit edelleen. Toivottavasti ei ota tällaista rytmiä tavaksi.

Pitää mennä, jos sais jotain aikasekskin tänään (tuskin, kun en tähänkään mennessä ole saanut..).

Vierailija
18/65 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta myös Oona Emilia on hieno nimi, sopii hyvin (nyt ehkä uskallan jo sanoa mitä aiemminkin vaan itsekseni mietin, että minusta Oona Emilia sopii paremmin kuin Oona Aleksandra Emilia). ;)

Vierailija
19/65 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu taas hurahti ja arki alkoi... *Marlene* en minäkään totu siihen, että mies lähtee maanantaisin. Ennen Ainoa se ei niinkään haitannu kun siihen oli tottunu ja molemmilla oli arkena omat kuviot. Mutta pari viimestä kuukautta on kyllä ollu inhottavia kun pitää viikot yksin olla.. Tämän viikon jälkeen vähäksi aikaa helpottaa, kun mies tulee lähemmäs töihin. Tiedä taas kuinka kauan sitä ihanuutta kestää. Mut on se vaan niin helppoa, kun ei yksin ole kaikesta vastuussa ja on toinen siinä arkea jakamassa...

Aino oli tänään monta tuntia mummon hoivissa, kun miehen kanssa käytiin asioilla ja arkkitehdin luona... Ens viikolla saadaan nähdä piirustukset meidän tulevasta talosta. Jännittää! Anoppi anto Ainolle mun aamulla pumppaamaan maitoa Ainun tuttipullosta. Aino ei tahtois ottaa pullosta, mutta kun maitoa alkaa herumaan, niin sitten syö siitä. Tuttia ei edelleenkään huoli, enkä mä kyllä ole edes yrittäny.. Ei ole mulle vielä se tutin ihanuus valjennu vaikka kaikki sitä niin hehkuttaa...

*Amelie* minäkin olen sitä siivoajan hankkimista miettiny, mutten vielä ole aikaseksi saanu. Olen todella laiska kotihommissa, joten meille se olis varmaan aiheellinenkin... Mun vanhemmat oli pitkään ulkomailla tässä talvella ja rytmi oli vähän sekasin kun ne tuli sieltä. Äiti aamulla tosi aikasin laitto viestiä että ollaanko hereillä ja voiko tulla siivoamaan. Täällä se sitten lomallaan aamuvarhasella kaappeja jynssäs.. Sitten mun siskokin täällä käydessää järkkäilee paikkoja.. Se on periny sen siivousintoilun, minä en.

Pesin tässä kestot 40asteessa ja ei kyllä puhdistunu kakkatahrat kunnolla. Pakko saada lisää, kun meillä on vaan reilu 10, niin pitää joka päivä pestä. Ei kiva. Anoppi kyseli tässä, että eikö ole turhan työlästä kestoilu jakun vielä lisää pitää tilata. Totesin vaan, että on niin koukuttavaa hommaa, eikä työlästä ollenkaan! :D

Tili avattiin jo muutama viikko sitten. Sai Ainokin unikko ruokalapun ja tuttipullon, pankkia ei otettu,kun ristiäislahjaksi sai hienon kolikkopankin. Liittyi myös hippoklubiin, että voi sitten joskus hiihtokilpailuihinkin osallistua :D Lapsilisät olen laittanu suoravelotuksella menemään Ainon tilille. Voi sitten tarvittaessa sieltä nostaa. Omalle tilille jos jättäisin, niin tuhlaisin vaan kaikkeen turhuuteen.. Mun isä avaa sitten jonku säästötilin tai vakuutuksen, mihin säännöllisesti laittaa rahaa. On kaikille lastenlapsille avannu.

Neuvolassa käytiin ja hyvin neiti kasvaa tissimaidolla. 5500g ja 57,8cm, pipo 39,2cm. Vähän käyrien yläpuolella mennään. 3,5viikossa pituutta tullu reilu 3cm ja painoa vajaa kilo.

Tykkääkö teillä vauvat kylpemisestä? Ainolla alkaa hillitön huuto heti kun ammeeseen mennään. Ei auta kylpijän vaihto ei mikään. Toivottavasti on ohimenevää, ettei neidistä vesikammoinen tule.

Kellon siirto ei juurikaan vaikuttanu rytmiin. Viime päivät on menty 22 nukkumaan ja herätty n. 7. Tänään nukahti uudelleen n. 7.30 ja heräs 11. Tänään nukku vielä päikkärit 13-15, jolloin herätettiin neuvolaan ja uudelleen 16-18. Minä siis herään jo aikasemmin pumppaamaan, kun en pysty enää olemaan ja sattuu jo niin pahasti. Heikentääkö siis ehkäisytehoa, kun näin pitkä väli? Eipä kyllä ole paljon mitä ehkäistä... Yks "tilanne" oli viikonloppuna ja Aino niminen ehkäisy astu kehiin huutotoiminnollaan.. Ehkä ens viikonloppuna sitten...

Täytyy alkaa neidin viihdytyspuuhiin. Saatiin tänään uus hieno lelu, niin täytynee sitä testailla. Liekö sitten enemmän iloa äidille vai tyttärelle ;)

Hömppä ja Aino 9vk

Vierailija
20/65 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukuttiinkin nyt sitten 10.5h putkeen. :))

Hömppä kysyi kylvettämisestä, niin Oonan kun laittaa ammeeseen, istuu se siinä ihan hiljaa ja paikallaan, mutta selvästi nauttii lämpimästä vedestä. Huuto alkaa vasta sitten kun nostan sen pois sieltä. :D

Tilasin muuten Oonalle viime viikolla sitten sellasen lelun mitä se voi lattialla katella ja voi että se on innoissaan siitä. Siinä on sellasia roikkuvia leluja, ja kun niitä koskettaa, alkaa soimaan musiikki, niin neiti sitten räpiköi niin vimmatusti, jotta musiikki alkaisi, ja kun musiikki soi, on neiti ihan paikallaan. Viisas tyttö. :)

Lila ja minnikki: Kiitos, kyllä tuo nimi minunki mielestä on nyt ihan hyvä, ja nätti. :)

Pankkitilin avasin eilen, tosin kylläkin netin kautta.

Nyt syömään.

Jadmiras ja Oona huomenna 2kk2vko