Kuinka moni on hankkinut vauvan ilman vauvakuumetta??
Minulla on outo tilanne: järjen puolesta aika on sopiva vauvalle ja haluaisin joka tapauksesssa vielä lapsia.
Kuumetta asian suhteen ei kuitenkaan ole. En ole yhtään höynähtänyt vauvanhankintaan. Tilanne ei tunnu oikeastaan miltään.
Saako tällaisen päätöksen tehdä ilman epätoivoista lisääntymisviettiä?
Kommentit (26)
Juuri järjellä lapsien hankkimista EI voi miettiä. Kukaan järjissään oleva ei voi haluta itselleen vuosikymmenien riippaa joka ensimmäiset vuodet tekee kaikki kiinalaiseen kidutukseen liittyvät liikkeet (yöheräilyt mm..)
Järjellähän noi päätökset pitääkin tehdä!
ja onko mahdolliset positiiviset asiat isompia kuin mahdolliset negatiiviset. Ja järkevästi tulee myös keskustella ja sopia puolisonsa kanssa miten vauvan ja lapsen hoitaminen, kodin muut asiat ja harrastukset hoidetaan kun tilanne muuttuu lapsen myötä.
ja jos totta puhutaan, niin minusta paras aika koittaa vasta kun tuo nimenomainen vauva-aika on ohi.
Tosin nyt olen alkanut tunnistamaan itsessäni jonkinlaista vauva-kuumetta, kun nuo kaksi lasta on maailmaan saatu, ja tarkoitus olisi ettei lisää tule. Siis olen ihan sekaisin jo ystävieni vauvoista, ja nykyään vauvat ovat minusta jopa ihania. Voipi olla, että kyseessä on tuo luopuminen, ettei vauvoja enää meille tule. Ja meillä kuopus on ollut se hankalampi tapaus, itselläni oli kuopuksen vauva-aikana masennuksen tynkääkin. Liekö tälläkin sitten jollain kummallisella tavalla osuutta asiaan.
Toisaalta ikäni puolesta voisin vielä kolmannenkin pyöräyttää, jos vaikka vauva-kuume tarttuisi mieheenkin. Mutta luulen, että ilman kolmattakin olen tyytyväinen, nuuhkuttelen sitten ystävinen vauvoja senkin edestä:)
a meillä kuopus on ollut se hankalampi tapaus, itselläni oli kuopuksen vauva-aikana masennuksen tynkääkin. Liekö tälläkin sitten jollain kummallisella tavalla osuutta asiaan.
Juuri järjellä lapsien hankkimista EI voi miettiä. Kukaan järjissään oleva ei voi haluta itselleen vuosikymmenien riippaa joka ensimmäiset vuodet tekee kaikki kiinalaiseen kidutukseen liittyvät liikkeet (yöheräilyt mm..)
Minun järkeni sanoo kyllä päinvastaista. Järjellä ajatellen vauva kannattaisi "hankkia". Järjellä ajatellen vauva olisi vuosikymmenten ilo. Oma lapsi on ihmisen elämässä iso ja tärkeä asia, osa itseä. Ensimmäiset valvotut vuodet on pieni hinta siitä kaikesta mitä lapsi merkitsee!
sai alkunsa juuri ap:n kuvailemista järkisyistä. Vauvakuumetta ei ollut, mutta haluttiin toinen lapsi ja ajankohta oli oikea. Vauvakuume kuitenkin tuli, muistaakseni noin rv38 ;-)
Nyt taas tilanne on tuon lainaamani tekstin kaltainen. Tai en tiedosta tyhjiötä, ehkä sellainen on, mutta vauvakuume on kova vaikka järkisyillä meidän lapset on tässä. Nämä kaksi riittäisi ihan hyvin, en tiedä jaksaisinko enää kolmatta. Mutta kuitenkin kuume on jostain syystä kova. Yritystä olikin pari kuukautta, nyt taas tauolla, olen niin kahden vaihella...