Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lopetan pilleriliuskan kaksi päivää aiemmin, onko vaaraa tulla raskaaksi?

Vierailija
28.03.2009 |

haluaisin ajoittaa kuukautiset pari päivää aiemmaksi. Joskus olen muistaakseni jättänyt ainakin yhden pillerin liuskan lopusta ottamatta.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tykkää syödä liuskoja putkeen. Tuntuu, että limakalvojen täytyy saada uusiutua ja kehon puhdistua. Vaikka tyhmää varmaan ajatella noin, kun edes noilla hormoneilla kehoni toimintaa ylipäänsä säätelen...

Ap

Vierailija
2/15 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kun vuoto tulee läpi.....eli mun kohdalla 6 kk.Nyt mulla käytössä minipillerit eikä menkkoja ollenkaan mikä autuus....inhoan sitä vuotoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuukautiset kerran tulevat liuskan jäätyä päivää tai paria vajaaksi, miten voin tulla raskaaksi? Sori hölmöyteni, olen tosi huono biologiassa..

Ja nyt rupesi hirvittämään, olen nimittäin aiemminkin jättänyt liuskasta pois viimeisen pillerin... Luulin, että raskaaksi tulon riski olisi lähinnä silloin, jos unohtaa yhden viimeisellä viikolla, ja jatkaa sen jälkeen liuskan loppuun?!?

Mutta eikös pillereissä nimen omaan lue, että jos unohtaa viimeisellä viikolla pillerin, niin vaihtoehdot ovat lopettaa liuska siihen, tai jatkaa toinen liuska putkeen ja käyttää lisäehkäisyä??!

Auttakaahan nyt, hermoilen täällä..

Vierailija
4/15 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja sekoilin vielä sen verran, että pillerin ohjeen mukaan kummassakaan noista toimintavaihtoehdoista ei siis tarvita lisäehkäisyä..!

Jos kuukautiset kerran tulevat liuskan jäätyä päivää tai paria vajaaksi, miten voin tulla raskaaksi? Sori hölmöyteni, olen tosi huono biologiassa..

Ja nyt rupesi hirvittämään, olen nimittäin aiemminkin jättänyt liuskasta pois viimeisen pillerin... Luulin, että raskaaksi tulon riski olisi lähinnä silloin, jos unohtaa yhden viimeisellä viikolla, ja jatkaa sen jälkeen liuskan loppuun?!?

Mutta eikös pillereissä nimen omaan lue, että jos unohtaa viimeisellä viikolla pillerin, niin vaihtoehdot ovat lopettaa liuska siihen, tai jatkaa toinen liuska putkeen ja käyttää lisäehkäisyä??!

Auttakaahan nyt, hermoilen täällä..

Vierailija
5/15 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku olla noin tyhmä :-o ja jos esim.yrjööt sillonkin on vaara tulla raskaaksi...

kyseles kuinka moni on tullu raskaaksi kun on syöny pillereitä....????Aika moni ; )

Vierailija
6/15 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei älä viitti nyt:) Ainakin itselläni pillerit ovat olleet tähän asti luotettava ehkäisy.

Vastaa mieluummin kysymykseeni, jos tiedät:)

Voiko joku olla noin tyhmä :-o ja jos esim.yrjööt sillonkin on vaara tulla raskaaksi...

kyseles kuinka moni on tullu raskaaksi kun on syöny pillereitä....????Aika moni ; )

Vierailija
8/15 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaaksi tulemisen riski lisääntyy, mikäli pillereitä käytetään epäsäännöllisesti.

Vierailija
9/15 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tule raskaaksi pillereitä syömällä tai niiden syömättä jättämisellä. :D Kyllä siihen yleensä on tarvittu mulkkua. Mitä jos jätät sen nainninkin pois? Ainakin viikko etukäteen ennenkuin on se pilleritön päivä.

Vierailija
10/15 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo linkki ei vastaa kysymykseeni... Ettekä tekään:(

Omien pillereitteni ohjeessa siis lukee, että jos pillerin unohtaa kolmannella viikolla, on kaksi vaihtoehtoa:

- Pitää seitsemän päivän tauko, eli lopettaa liuska siihen, ja odottaa kuukautisia.

- Syödä seuraava liuska heti perään

Kummassakaan vaihtoehdossa ei siis tarvita lisäehkäisyä tuon ohjeen mukaan.

Voikohan tuohon sitten luottaa, vai onko raskaaksitulemisen mahdollisuus kuitenkin kohonnut. Tätä ei sanota selosteessa...

Höh, kun naureskelette vaan mulle, mutta kukaan ei vastaa selkeästi.:( Pillerimerkkini on Cypretyl.

Ap

Vierailija
11/15 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja säännöllisesti. Siksihän mua huolettaakin, pahvi.

Kukaan ei tule raskaaksi pillereitä syömällä tai niiden syömättä jättämisellä. :D Kyllä siihen yleensä on tarvittu mulkkua. Mitä jos jätät sen nainninkin pois? Ainakin viikko etukäteen ennenkuin on se pilleritön päivä.

Vierailija
12/15 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hommahan toimii niin että sen tauon aikana (7 pv) ei oma hormonitoiminta vielä ehdi hyrähtää käyntiin. Mutta kuten joku jo aiemmin suositteli, syö vaan kaksi putkeen, se on itseasiassa terveellisempää kuin tuo teennäinen 'vuoto'. Tuo 'kuukautisvuoto' pillereitä syödessähän on alunperin järkätty vaan sen takia, että vaikuttaisi siltä että nainen ei mitään pillereitä söisikään, vaan olisi ihan 'tavallinen' nainen. Mutta mitään lääketieteellistä tarvetta ei tälle kerran-kuussa-vuodolle ei ole.

Vierailija
13/15 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin itsekin ajatellut, mutta nuo muut vastaukset hämäsivät.

Mielenkiintoista myös tuo, mitä sanoit liuskojen syömisestä peräkkäin.

Ap

Vierailija
14/15 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on parempi kuin se, että hormonimäärä nousee ylös ja alas. Itse söin aina ennen 6 liuskaa putkeen ja sitten pidin tauon. sitten vaihdoin hormonikierukkaan ja nyt ei ole kuukautisisia enää lainkaan.

Vierailija
15/15 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi liuskojen syöminen peräkkäin on terveellisempää kuin pitää tauot ajallaan?Jäi kiinnostamaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan