Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tartuntapelkoja, hiv, hepatiitti tms..

Vierailija
28.03.2009 |

Sovitin tänään kenkiä kenkäkaupassa ja kengänpohjalla oli hälyttimen terävä piikki irrallaan (nastan näköinen), joka upposi jalkapohjaani :( Nyt alkoi pelottamaan, jos sain jonkun tartunnan. Verta tuli vähäsen. Mua hirvittää, että jollekin on käynyt samoin ja saan nyt sitten jonkun tartunnan :(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteessa voisikin tarttua. On vain pidettävä mielessä, että jos joku oli sitä jo kokeillut ja sen siellä todennut, olisi hän varmasti toimittanut piikkikengän myyjälle. Veitkö sinä esim? vai jätitkö seuraavalle?

Vierailija
2/19 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prkleen eläintensuojelijat! Mulle kävi samoin, löysin metallipiikin kalliiden nahkahanskojen sisältä, jotka ostin Stockmannilta. Onneksi ei tullut haavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hi-virus kuolee viidessä sekunnissa ollessaan kosketuksissa ilman kanssa. Jotta hiv voisi tarttua, on sen oltava suojassa ilmalta, esimerkiksi ruiskun sisällä. Mistään piikistä pelkästään ei tartuntaa siis voi saada. Ruiskunkin tuikkaamisessa ihoon tartunnan mahdollisuus on minimaalinen, koska jotta hi-virus siirtyisi sinuun, tulisi jonkun voiman puskea sitä verta neulan sisältä sinun sisääsi, eli sinun pitäisi painaa ruiskun mäntä kiinni, ja sitä tuskin vahingossa onnistuu tekemään.

Että ainakin sen suhteen voit olla rauhallisin mielin.

terveisin eräs, jonka läheinen on positiivinen.

Vierailija
4/19 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olen elänyt parisuhteessa hiv+ & hepatiitti b-henkilön kanssa pitkästi yli 10 vuotta, lisäksi saanut hänen kanssaan kolme tervettä lasta, saamatta itse tartuntaa, tuskin sinä nyt tuon nastan takia mitään tartuntaa saat.

Mutta itse kyllä aina tarkistan kaikki kengät tms. ennen pukemista sovittaessa. Niissä kun voi olla mm. neuloja tehtaan jäljiltä.

Vierailija
5/19 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua joskus väsyttää, kun ihmiset tietää niin mahottoman vähän hivistä yhäkin! Se on aivan tajuton mörkö, vaikka on kovasti hoidettavissa ja positiivisen elämään varsin vähän vaikuttava juttu. Kurjaa on vaan se mahdollinen tartunta, mutta kun sekin on hoidossa olevilta niin mahottoman pieni riski.

Seiska.

Vierailija
6/19 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka läheisesi hiv-hoito on edennyt? Meillä puolisollani ei ole edes lääkitys käytössä, virusmäärät ovat olemattomia, eikä vaikuta terveyteen mitenkään. Positiivisuus ei siis meillä näy arjessa mitenkään, paitsi tietysti tietyissä asioissa... Mutta kuten sanottu, normaalia elämää tartunta ei estä.

Vierailija
7/19 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan siis, että olet nainen ja miehesi on hiv-positiivinen.

Jos itse olen elänyt parisuhteessa hiv+ & hepatiitti b-henkilön kanssa pitkästi yli 10 vuotta, lisäksi saanut hänen kanssaan kolme tervettä lasta, saamatta itse tartuntaa, tuskin sinä nyt tuon nastan takia mitään tartuntaa saat.

Mutta itse kyllä aina tarkistan kaikki kengät tms. ennen pukemista sovittaessa. Niissä kun voi olla mm. neuloja tehtaan jäljiltä.

Vierailija
8/19 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne pysyneet samalla tasolla vai onko virusmäärä noussut ja auttajasolumäärä laskenut vuosien varrella?

Uteliaana kyselen.

Kuinka läheisesi hiv-hoito on edennyt? Meillä puolisollani ei ole edes lääkitys käytössä, virusmäärät ovat olemattomia, eikä vaikuta terveyteen mitenkään. Positiivisuus ei siis meillä näy arjessa mitenkään, paitsi tietysti tietyissä asioissa... Mutta kuten sanottu, normaalia elämää tartunta ei estä.

Vierailija
9/19 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

virusmäärät ovat nyt lääkityksen myötä niin alhaiset, ettei niitä voi mitata, mutta valkosolutkin on aika vähäiset. Positiivisuutta 9 vuotta takana, lääkitys aloitettiin vuosi sitten. En seurustele hänen kanssaan, on toisen tyyppinen läheinen. :) Mutta on naimisiin mennyt ja ihan tavallista elämää elelee.

seiska.

Vierailija
10/19 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/19 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirppiksella hintalapussa olevaan neulaan.

Etsiessäni kokonumeroa tai hintaa yhtäkkiä neula pistää jostain ja vertakin tulee yleensä. Nyt vasta tuli mieleeni jonkun tartunnan mahdolisuus, kun otit asian esille. Minulla ei ole sen kummemmin rokotuksia, A-hepatiitti ja jäykkäkouristus.

Vierailija
12/19 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin epätodennäköinen.

Vierailija
13/19 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteessa voisikin tarttua. On vain pidettävä mielessä, että jos joku oli sitä jo kokeillut ja sen siellä todennut, olisi hän varmasti toimittanut piikkikengän myyjälle. Veitkö sinä esim? vai jätitkö seuraavalle?

jotkut taudit kyllä, mutta ei HIV.

Vierailija
14/19 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virusmäärä pysynyt koko ajan matalana, jopa laskenut. CD4 normaalilukemissa.

Lapset syntyneet täysin luomusti. Kaksi ensimmäistä kylläkin ennenkuin sain tartunnasta tietää, kolmas vahingossa. Mutta kuten sanottu, minä en ole tartuntaa saanut.

Vierailija
15/19 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virusmäärä pysynyt koko ajan matalana, jopa laskenut. CD4 normaalilukemissa.

Lapset syntyneet täysin luomusti. Kaksi ensimmäistä kylläkin ennenkuin sain tartunnasta tietää, kolmas vahingossa. Mutta kuten sanottu, minä en ole tartuntaa saanut.

Vierailija
16/19 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka puhuu suojaamattomasta? Kaksi ensimmäistä siis syntyivät ennenkuin positiivinen tulos tuli esiin. Kolmas syntyi vahingossa, ts. kumi petti. Lääkärit ovat kylläkin olleet hieman ihmeissään tilanteesta, vaan eipä tämä ole Suomessa edes ainutkertainen tarina.

Vierailija
17/19 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes harrastaa seksiä kuminkaan kanssa hiv-positiivisen kanssa. Tunnettu tosiseikkahan on, että kumi yksin on huono ja epäluotettava ehkäisykeinonakin. Saati sitten hivin estossa. Ehdotan, että kun kerran tiedät partnerisi tartunnasta, niin lopetat seksin kokonaan. Ettet siis joskus vielä saa tuota tappavaa tautia.

Jos sitäpaitsi eroatte joskus, niin sinulla on kovin pienet mahdollisuudet saada uutta kumppania, jos olet saanut hiv-tartunnan.

Tämä siis kaikessa ystävällisyydessä sinun hyväksesi.

Vierailija
18/19 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiviä pystytään hoitamaan nykyään niin, että tuskin edes eetenee Aidsiin. On siis todeennäköisempää, että positiivinen kuolee johonkin muuhun kuin tähän tautiin. Esimerkiksi vanhuuteen :)

Vierailija
19/19 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukenut, että hiviä pystytään nykyään aika hyvin hidastamaan. Kumminkin odotettavissa oleva elinikä on tavanomaista pienempi ja sitten vielä se, että on kurja elää semmoisen taudin kanssa kaikkien hoitojen ja lääkkeiden vuoksi. Ja sitten on hankala saada kumppania, kun on hiv.

Voisittekohan alkaa hellitellä muutoin kuin yhdynnällä. Sehän on kuitenkin vaarallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi