Diagnosoikaa tämä lapsi.
hyvä kunet lähde mukaan tuohon painiin ja tappeluun.
Kommentit (32)
Tai sitten on ihan vaan LAPSI. Joitakin lapsia ei kiinnosta pukeminen, toisia ei lähteminen, toiset kaipaavat ekstrahuomiota, varsinkaan, jos eivät sitä muuten saa tarpeeksi vaikka hoitajaltaan. En kyllä menisi tekemään mitään diagnooseja kertomasi perusteella. Arvaillahan tietysti voi, mutta niissä menee todennäköisesti vain metsään.
Kokemusta lapsista yli 20 v, jona aikana olen hoitanut noin 200 lasta kotonani, joista suurin osa ihan normaaleja, mutta joukossa myös perhetaustansa (kriisien) vuoksi oirehtineita lapsia. Kiinnostaisi vain saada vihjeitä tämän lapsen suhteen, kun dg:aan ei ole vielä saatu valmiiksi.
ap
ja siihen syynä monesti on se, että vanhemmat ovat johdonmukaisesti opettaneet, että jos "heittäytyy mahdottomaksi" niin oma toive ja halu toteutuukin, kun aikuinen ei ole jaksanut viedä tilanteita loppuun. Turha siitä lapselle dg:ia rakentaa.
"Kyllä tuota käytöstä näkee paljon
ja siihen syynä monesti on se, että vanhemmat ovat johdonmukaisesti opettaneet, että jos "heittäytyy mahdottomaksi" niin oma toive ja halu toteutuukin, kun aikuinen ei ole jaksanut viedä tilanteita loppuun. Turha siitä lapselle dg:ia rakentaa"
Mutta minäpä olen johdonmukainen. Hoidan tilanteet meillä vanhempien puolesta. Ihmettelen, kun lapsi ei opi miten minun kanssani käyttäydytään.
ap
Nyt x et saa pukea koska sinua tullaan kohta hakemaan.
Onko muualle lähteminen yhtä vaikeaa kuin kotiinsa? Onnistuuko pukeminen kun menette päivällä ulos ja palaatte teille.
Tuli mieleen josko kotiolot on sellaiset minne lapsi ei mieluusti mene.
Onko hänellä mahdollisesti ongelma käsitellä monta perättäistä ohjetta, kokeile pilkkoa osiin se käskyketju. Ehkä näin olet jo kokeillut toimia kun sinulla on jo aiempaa kokemusta erityislapsistakin.
Nämä tuli mieleen.
Ehkä sun kannattas hankkia diagnoosi ihan ittelles!
Todennäköisesti diagnoosi menee jonnekkin adhd, add suuntaan, mutta noi tiedot ei riitä.
Kuitenkin varmaan sinne neuropsykiatriselle puolelle mennään.
Lapsi ei halua pukea/lähteä kotiin kivasta paikasta=adhd tai joku muu diagnoosi....te ootte ihan pimeitä
monetkin vanhemmat vielä pukevat saman ikäiset lapset kun lähtevät kotia.
Mutta mietin, että onko niillä lapsilla jotka ovat pph:lla hoidossa tapana, että lapset puetaan valmiiksi ennen vanhempien tuloa? Vai miksi puet lapsen? Jospa vanhemmat saisivat sen tehtyä nopeammin?
pukea lasta meillä vielä puoli tuntia-tunti työaikani päättymisen jälkeen tavoitellen lasta takaisin eteiseen milloin mistäkin (esim sängyn alta). Siksi minä sanon lapselle, että alkaa pukemaan ja katson, että pukee.
ap
Mitä yrität sanoa?