Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eeron pikkusiskosta Aarna?

27.03.2009 |

Aiemmin kyselinkin tuosta Halla-nimestä täällä...

Nyt kyselen, mitä mielikuvia herättää tytönnimi AARNA. Sitä on vrk:n mukaan annettu vähän toistakymmentä, tyttölapsille.

Ymmärtääkö sen tytönnimeksi vai sekoittuuko liiaksi pojannimiin Aarno, Aarne ja Aarni..?

Kaarnan ja Aarnan läheisyys taas ei haittaa minua, koskapa voisin laittaa jopa Kaarnan nimeksi tytölle. :)

Kiitos jälleen!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aarna on hieno nimi. Mulle ainakin tulee tytönnimi mieleen. Aarnassa on jotakin komeaa. Kannatan! (Kaarnakin on ihan hyvä nimi, mutta Aarna jotenkin raikkaampi.)

Vierailija
2/12 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uurna...eli ei mikään mukava mielleyhtymä :(

Lyhyt versio ARNA - kuulostaa mielestäni paremmalta. Itse asiassa tiedän yhden Arna - nimisen nyt jo aikuisen naisen. Ja entäs sit JARNA tai ERNA??

ERIN/ EERIN sopis myös hyvin Eeron siskolle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee mieleen väärinkirjoitettu Aarne tai vastaava... Kaarna jo paljon kivempi :) (ja Halla minusta oikein ihana!)

kyllähän Aarnan tytöksi mieltää, mutta ei se vaan minusta ole lainkaan nätti, anteeksi suoruuteni.

Tiina :)

Vierailija
4/12 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimiparista Eero ja Aarna tulee väistämättä mieleen Eero Aarnio :-) Kaunis ja harvinainen nimi tuo Aarna, ja designerassosiaatiokin on minusta vain plussaa.

Vierailija
5/12 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Tiinatäti : suoruudessa ei ole mitään pahaa - päinvastoin! :) Kysyinhän mielikuvia ja mielipiteitä.

Arna ja Jarna eivät taas mua miellytä. Aarna kuulostaa omiin korviini ihan eri nimeltä. :)

Aarnaan voisin jopa kuvitella yhdistäväni Halla-nimen, esim.

Aarna Halla Auriina tai jotain vastaavaa.

Lisääkin saapi rehellisiä mielipiteitä laittaa!

6/12 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä olla, että erikoisuutensa takia nimeä joutuu selventämään usein, mutta jos se ei haittaa niin kaunis nimi ;o)!

Vierailija
7/12 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen Aarnin feminiiniversio, en jostain syystä niinkään liitä sitä Aarneen tai Aarnoon. Eeron kanssa sopii paremmin kun Halla (jos sillä sisrauksen nimellä nyt loppujen lopuksi mitään väliä onkaan). A-loppuisena on minusta selvästi naisen nimi.

8/12 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole kuullutkaan Aarnasta, mutta se on ihan kaunis nimi! Voisi tosiaan olla Aarnen tai Aarnin feminiinimuoto, mutta ei sekään ollut ensiajatukseni. Eikä mulle tullut mieleen ei kaarna eikä uurnakaan. Aarnassa on jotain soinnikasta ja runollista ja Aarna sopis hienosti Eeron siskolle.

Arnakin on ihan jees myös, mutta Jarna on ihan kamala! Arnakin on vähän töksähtävä ja lyhyt. Yleensä pidän yli 4-kirjaimisista nimistä enemmän, Eero nyt on yksi niitä harvoja tarpeeksi "nimimäisiä" ja riittävän ponnekkaita 4-kirjaimisista nimistä.

Aarnalle siis peukut ylöspäin.

Vierailija
9/12 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilo huomata, että nimi on herättänyt pääsääntöisesti ihan positiivisia mielikuvia. Vaikka on siis näinkin harvinainen nimi kyseessä. Usein harvinaisia nimiä moititaan tekemällä tehdyiksi ja ei minkään kuuloisiksi nimiksi, mutta minustakin Aarna on ihan kunnon nimi ja voisipa jopa luonnehtia suomalaiseksi ja runolliseksi - ehkä kalevalaistyyliseksikin jopa..? :) Ei mikään prinsessanimi, mutta jotenkin romanttinen ja metsäsuomalainen.

Nimi on siis vahvasti harkinnassa! Olen siihen ihastunut.

Vierailija
10/12 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkaa esim. Jarna-nimesta, mutta Aarna on hieno. En ole sita aiemmin kuullutkaan. En tieda sekottaisinko sen pojan nimeen, mutta mita silla on valia? Kylla kai se selviaa ja onhan niita nimia, jotka on molemmille ihan hyvia muutenkin.

Vierailija
11/12 |
10.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... nimestä en itse kovasti pidä, mutta tuosta Halla nimestä kylläkin! Halla olisi aivan ihana nimi. Saan itse Aarna nimestä mielikuvan Aarneen eli jotenkin nimi on miesmäinen minun makuuni. Luokallani oli tyttö nimeltä Jarna, ja siitä tuli aina mielleyhtymä Jarnoon. Aarnassa käy helposti samoin, eli tulee mielleyhtymä johonkin miehen nimeen.

Miettisin kyllä nimivalintaa vielä uudestaan, sillä itselläni on myös todella erikoinen nimi ja en ole siitä välttämättä vanhempiani koskaan kiittänyt... Aina on saanut selitellä ja toistella nimeä joka paikassa kirjain kerrallaan, ja siltikään ei välttämättä ole mennyt oikein kun on papereista tarkastanut.

Vierailija
12/12 |
24.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi on oikein kauniin kuuloinen, ja merkityskin on kaunis (Rauha Hammar selitti ehdottamansa nimen tarkoittavan aavistusta). Nimi sopii hyvin Eeron sisarukselle, mutta entäpä hieman harvinaisempi muunnos Aarnu? On ehkä hieman "pehmeämpi" jotenkin...

Hallakin on kaunis nimi, yhden Halla-tytön tiedänkin, mutta kannatan ehdottomasti tätä hieman harvinaisempaa nimeä Aarna/Aarnu, jos siitä pidätte :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi