Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten se nyt olikaan - saako raskaanaollessa syödä medium-pihviä? Siis naudanlihaa?

Vierailija
12.12.2008 |

.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ainakin syönyt kumpaakin lastani odottaessa. Ei tullut silloin mieleenkään että se voisi olla jotenkin kiellettyä.

Vierailija
2/7 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raaka liha, jauheliha,

Raakalihavalmisteet Käsiteltävä ja kypsennettävä asianmukaisesti, ei maistella raakaa lihaa (esim. tartar-pihvit) EHEC-riski

Espoon sivuilta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihaa tai kalaa (graavilohta, silliä, medium pihviä tai tartar pihviä). En ole asiaa koskaan edes miettinyt, on aina ollut jotenkin itsestään selvää.

Vierailija
4/7 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

raa´asta/huonosti kypsennetystä lihasta voi saada myös toksoplasmoosin, joten välttäisin ehdottomasti raskauden aikana

Vierailija
5/7 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täällä Tanskassa multa otettiin koe, josta näki, olenko "sairastanut" kyseisen "taudin" tai onko mulla ollut se pöpö. Ei ollut ollut, joten lääkäri kielsi syömästä noita medium-pihvejä ja yleensäkin lihaa, jota ei ole läpikypsennetty.

Raakaa lihaa ei todellakaan kannata syödä raskaana ja medium on raakaa siitä keskeltä.

Vierailija
6/7 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medium ei ole raaka niinkuin tartar vaan puolikypsä? Itse söin alkuraskaudessa mediumpihvin ja pelkäsin kuollakseni toksoplasmoosia mutta terkka sanoi että ei nyt yhdestä pihvistä sellaista saa ja kyllä sen jälkeen maalaisjärkikin sen sanoi. Mutten kuitenkaan ole sen jälkeen syönyt koska kypsiäkin pihvejä saa,tällöin saan itselleni mielenrauhan eikä tarvitse panikoida :)

rv 18

Vierailija
7/7 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa yllättävän vähän puhutaan koko toksosta ja etenkään siitä että sen voi saada raa'asta lihasta. Mikä on aika yllättävää kun toksolapsia syntyy ainakin KTL:n mukaan suunnilleen saman verran kuin down-syndroomaisia. Suomalaisista vain noin 20% on sairastanut tokson jolloin sille on immuuni. Itse en kyllä ottaisi riskiä, noin 10% naudan lihasta on kontaminoitunutta.