Syytä huolestua?
Humasin eilen saunassa 14-vuotiaan tyttäreni ajelleen alapäänsä paljaaksi. Kun ihmettelin syytä moiseen hän vain kertoi "kaikkien muidenkin niin tekevän". Siis 14-vuotiaat tytöt??? Onko kysymys vain tämän megatrendin viattomasta tarttumisesta yhä nuorempiin, vai - kuten pelkään - nuorten valmistumisesta jo seksuaaliseen aktiviteettiin. Oli niin tai näin, on mielestäni huolestuttavaa, että lapset omivat aikuisten käyttäytymistapoja kritiikittömästi, koska niiden takana mahdollisesti olevat motiivit lienevät sentään vielä erilaiset.
Kommentit (3)
Itse kyselisin vielä vähän tarkemmin motiiveista, esim. poikaystävästä jne. Usein nuorilla on kiire elää vanhempien tavoin. Jos esim. itse sheivailet tyttäresi esikuvana, tekee hänen mieli tehdä samoin.
Uimahallien kylpytiloissa olen huomannut, että tämä tapa on levinnyt jo varsin nuoriin. Ryhmäpaine esim. koulujen jumppatuntien suihkutiloissa ajaa varmaankin trendin leviämistä kaikkiin hyväksyntää hakeviin ja erillaisuutta karttaviin teineihin.
Ja hei, tyttäresi ei ole enää ihan lapsi vaan nuori aikuistuva ihminen. Vanhemmalle on joskus tuskaista mutta välttämätöntä hyväksyä se!
jossa jonkun 16-v tytär oli tehnyt samoin.. Tuo haku-toiminto on surkea, mutta yritä löytää ap se ketju. Siinä oli paljon mielipiteitä lähes vastaavasta asiasta.
Itse olen sitä mieltä, että 14v on nuori seksijuttuihin ja tuollaisiin alapään ajeluihin. Toki on ok siistiä bikinirajaa jne. mutta posliiniksi ajaminen on kyllä mielestäni ihan Lolita-kamaa.
Taasko se nyt ajeli?