Onko kaikki aina oikeasti pakko tehdä tietyllä tavalla?
Tuli mieleen, kun sukulaiset, tutut ja kaikenmaailman kumminkaimat ja tuntemattomatkin kauhistelee, jos teemme jonkun asian valtavirrasta poiketen.
Esim. ovat kauhuissaan, kun 3-vuotias ei PÄÄSE hoitoon. 2 1/2-vuotiaana lapselle olisi pitänyt ostaa kolmipyöräinen ja luistimet. Eihän se muuten kehity ja sillä on kamalan kurjaa... On se ainakin kehittynyt, kun 3-vuotisneuvolassakin sanottiin kaikin puolin hyvin kehittyneeksi ja taitavaksi. Kehitys 4-vuotiaan tasolla. Ehkä sillä on sitten kamalan kurjaa, kun ei saa tehdä kaikkea mahdollista, vaan joutuu tyytymään vain osaan asioista. :(
Kommentit (3)
minä olen se standardi mihin kaikkien pitää pyrkiä. Jos teet erilailla olet ihan vajaaälyinen.
;)
Aivan pilalle menee sun lapset, ap ;)! Mä opin vasta kolmannen lapsen kohdalla sulkemaan korvani noilta. Tietysti lähipiiri lakkasi jo siinä vaiheessa opastamasta, mutta tutut ja puolitutut sen kun jatkoi! Pahinta oli tietty esikoisen synnyttyä. Rakastan miestäni mm siitä syystä, että se sai suunsa auki ja sanoi jotain tyyliin "Me tehdään näin". Mä olin itse silloin ihan raunio ja varma siitä että tytön elämä on pilalla.
Nää jutut kannattaa muuten aina muistaa jos mies tekee jotain esim kotihommia eri lailla kuin itse tekee!
tätä olen aina ihmetellyt
enkä kaipaa sitä piirrettä yhteiskunnassa ollenkaan täällä ulkomailla asuessani.