Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaat laihdutusvinkit pinoon!!

Vierailija
24.03.2009 |

Nyt kaikki keinot (vaikka hömpätkin) pinoon, joilla olette saaneet laihdutettua. Tein juuri päätöksen, että nyt se alkaa, joten vinkkejä kehiin :) Ja kaikki mahdolliset ovat tervetulleita, jos olette vaan niillä onnistuneet :)

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja noroviruksella saat hyvän startin ;)

Vierailija
2/23 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Vaihda kokojyvä viljaan ja riisiin.

- Annos koko leipälautanen.

- Syö vähintään 6 kertaa päivässä.

- Pidä ruokapäiväkirjaa.

- Sokeri ja rasva minimiin.

- Pidä karkkipäivä.

- Jos retkahdat niin ei muuta kuin takaisin kärryille.

- Juo reilusti vettä ja ruuan kanssa aina rasvatonta maitoa tai piimää.

- Hyötyliikunta.

Ei mikään pikakuuri, mutta toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähähiilihydraattinen dieetti toimi ainakin itsellä. Eli kaikki sokerit,valkoiset jauhot,

peruna,riisi,makaroni pois, tilalle paljon kasviksia. saa syödä lihaa,kanaa,kalaa ihan normaalisti

Vierailija
4/23 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka viikko oo ilman sokeria. Toka viikko ilman valkoista vehnää. Kolmas viikko syö joka päivä erilainen salaatti. Neljäs viikko juo joka päivä 2l vettä. Yms.. Keksi itse lisää!

Vierailija
5/23 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 vko -4 kg

Vierailija
6/23 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun jättää pois leivät, perunat yms. hiilarit. Lihaa, maitotuotteita, kasviksia, salaatteja, hedelmiä kohtuullisesti. Jos olet sokerihiiri, niin esim. salmiakkeja on joissa on 100kcal/100g. Niitä oon syönyt sitten makeanhimoon.

Vierailija
7/23 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaisuudessaan. Eli ei voi syödä miten huvittaa jotain pekonia ja munia ja vaikka mitä rasvaa, kuten täällä joskus virheellisesti väitetään!! Itse kerran kokeilin tätä (hölmö uskoin av:ta), ja 2 viikossa tuli +1,5kg. Paras -ja ainoa- laihdutuskeino on se sama ja tylsä: syö vähemmän kuin kulutat.

Vierailija
8/23 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin hiihtämään tammikuun puolivälissä ja paino on tippunut 8kg. Käyn hiihtämässä 3-5 kertaa viikossa vähintään puoli tuntia. Lisäksi muutin ruokavalion terveellisemmäksi, eli rasvat, sokeri ym. epäterveellinen minimiin. Olen oikein ihmetellyt kuinka helppoa tämä on ollut! Enää puutuu 1 kg tavoitteesta, olen todella tyytyväinen itseeni.

Nyt olen vaihtamassa hiihtoa juoksuun, koska hiihtokelit loppuvat kohta. Ostin sykemittarin ja mp3-soittimen ja nyt olen lenkkeillyt niiden kanssa muutaman päivän. Todella kivaa kuunnella radiota samalla kun juoksee. Ja sykemittariin olen myös jäänyt koukkuun heti.

Vierailija
9/23 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonvartijoiden dietti on ainoa mikä ihan oikeasti toimii.

Vierailija
10/23 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaisuudessaan. Eli ei voi syödä miten huvittaa jotain pekonia ja munia ja vaikka mitä rasvaa, kuten täällä joskus virheellisesti väitetään!! Itse kerran kokeilin tätä (hölmö uskoin av:ta), ja 2 viikossa tuli +1,5kg. Paras -ja ainoa- laihdutuskeino on se sama ja tylsä: syö vähemmän kuin kulutat.

karppaan ja syön paljon enemmän kuin aikasempien laihiksien aikaan. En syö pekonia, enkä muutenkaan rasvaa mitenkään enemmän kuin ex-elämässä.

Syön aamulla munakkaan. Päivällä lihaa kasvisten ja kerman kanssa. Illalla esim partaäijää sokerittoman keiton kanssa. Yleisesti luullaan että karppaajat lotraavat rasvan kanssa, mutta ei se niin ole. Kunnon karppaaja välttelee vaan hiilareita ja pitää huolen että syö tarpeeksi rasvaa ja protskuu.

Paino tippuu....aloitin helmikuun alussa, nyt lähtenyt 20 kiloa.

Vierailija
11/23 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen liittynyt Kalorilaskuriin, ja pidän siellä ruokapäiväkirjaa.

Vierailija
12/23 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

punttireeni ja paljon proteiinia sisältävä ruokavalio. Lisäksi fillarointia tai muuta aerobista

Vierailija
13/23 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan voi. Ehkä isot ihmiset voikin, mutta olepas lyhyt ja vain pikkuisen ylipainoinen, etkä tee kovin rasittavaa työtäkään, niin kalorit todella vaikuttaa. Itse jouduin laskemaan karpatessa kaloreita ihan yhtä lailla kuin muissakin systeemeissä.

Vierailija
14/23 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjetöntä rahastusta vaan

Vierailija
15/23 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka olette lyhyessä ajassa tiputtaneet montakin kiloa, joku muutaman kymmenenkin niin teillä ilmeisesti on mistä tiputtaa? Sitä vain ajattelin, että jos itse tiputtaisin muutamassa kuukaudessa 20kiloakin ei minulla olisi enään muuta kuin luut jäljellä :D

Miten ap oletko siis ylipainoinen vai haluatko vain kiinteytyä? Itse en ole ylipainoinen, mutta muutamassa vuodessa on tullut löysää kun en ole urheillut, joten minun ei tarvitse kiinnittää ruokavalioon huomiota vaan kun lisään vain liikuntaa niin olen sinut itseni kanssa.

Mutta taas jos syö epäterveellisesti ja liikuntaa ei ole juuri ollenkaan, niin silloinhan tarvii jo elämän muutoksia. Ruokapäiväkirja on hyvä, siitä näet mitä OIKEASTI pistät suuhusi!

En tiedä miten esim.syöt ja liikut nykyään. Jo liikunnan lisääminen tiputtaa kiloja, siihen kun liität terveelliset ruokatavat pääset jo pitkälle. =)

Ei muuta kuin tsemppiä ap!!

Vierailija
16/23 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tarkoituksena EI ole saada ihmisiä laihtumaan pysyvästi, vaan jojoilemaan ja tulemaan aina takaisin maksamaan lisää...

PV:n ohjeet OVAT kuitenkin tosi hyvät, se jippo on siinä, että he suosittelevat liian pieniä pistemääriä ihmisille.

Järki käteen laihduttamisessakin! Pienennä annoskokoja on ehkä paras ohje, koska suurin osa ihmisistä syö liikaa (kerralla). Miettikää lentokoneessa tarjottavia annoksia - se on sama miehille ja naisille! Ja kuinkahan moni meistä OIKEASTI syö niin vähän joka ikisellä aterialla? ;-)

Pienten lasten äitinä tulee ihan huomaamatta syötyä enemmän jos siksi, että kun laittaa ruokaa, sitä tulee maisteltua ja sitten ruoan jälkeen voi tyhjentää lapsen syömättä jääneet ruoat.

Oma paras laihdutusvinkkini on kasvissosekeitto. Tee itse mieluisista kasviksista pelkkään kasvis- tai kanaliemeen (tai mausta muuten, vielä parempi kun ei tule niin paljon suolaa) ja syö vaikka joka päivä. Terveellistä, hyvää, helppoa, halpaa ja toimii!! On todistettu, että samat ruoka-ainekset nautittuna keittomuodossa vievät nälän pitemmäksi aikaa kuin ei-keittomuodossa.

Tsemppiä kaikille laihduttajille - muistakaa se hyvä muistisääntö näin keväälläkin: ei ole väliä mitä ja miten syöt joulun ja uudenvuoden välillä, vaan miten syöt uudenvuoden ja joulun välillä.

Vierailija
17/23 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokavalion terveellisemmäksi, eli rasvat,. epäterveellinen minimiin.

siis tarkoitit varmaan ELÄINRASVOJA JA TRANS-RASVOJA EPÄTYYDYTTÖMIÄ??

Naiset jokainen tarvitsee rasvaa että elimistö toimii vähintään 3rkl rypsiöljyä vuorokaudessa, ja pähkinät ovat toinen oiva hyvän rasvan lähde, muistakaa tämä, hyviä rasvoja ei saa unohtaa.!!

Vierailija
18/23 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

63 kilosta 50 kiloon huomaamattani alle vuodessa. Olen 163 cm pitkä, eli kilot eivät todellakaan olleet sitä ns. "helppoa ylimääräistä läskiä". Tarkoitukseni ei ollut edes laihduttaa, mutta elämäntapa muuttui ja niin kävi, joten mistään kidutus-dietistä ei tosiaankaan ole kyse. Lopetin aamiaisen syömisen, join aamulla kupin kahvia ja lasin tuoremehua. En edes tuntenut nälkää ennen puoltapäivää ja usein eka ruoka venyi klo 14-15, mutta silloin söinkin kunnolla (en suosittele, jos diabetesta suvussa). Aamu alkoi aina pienellä lenkillä, kuten ennenkin (minulla on koira). En siis lenkkeilessä kuluttanut aamupalan kaloreita kuten normaalisti, vaan ylimääräistä rasvaa kehostani. Leipä aina kun mahd. ruisleipää. Kaksi juustoa ja kaksi leikkelettä vaihtuivat yhteen kumpaakin ja leikkele aina täyslihaa, ei mitään lauantamakkaraa yms. Leivällä myös aina väh. kaksi kasvikunnan tuotetta. VETTÄ paljon, niin paljon kuin jaksaa. Kuljin aina vesipullo mukana ja lopulta siitä tuli tapa, josta oli vaikea päästä eroon. Siinä minun tapani. Ja karkkia söin ja herkuttelin kuten ennenkin. Minulla toimi muista en voi tietääkään.

Yhteenvetona sinulle sanoisin...

- Juo vettä niin paljon kuin voit

- Harrasta aerobista liikuntaa ennen kuin olet syönyt (poltat rasvaa joka jo on kehossa, etkä niitä kaloreita mitä ruoasta tulee)

- Vähennä leivältä leikkele+juusto ja lisää vihannesten osuutta

- Käytä kokojyvä tai ruis tuotteita, ei mitään pullamössö vehnää

Vierailija
19/23 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaa en enään aio hankkia. Sitä paitsi edellisistä raskauksista nämä kilot ovat jääneetkin, joten ei auta minun tapauksessani :)

Liikunta olis tarkoitus taas aloittaa. Ja ruokavaliota pistää uusiksi... Olen kyllä suklaahirmu ja muutenkin hieman kulinaristi, joten helpointa varmaan aloittaa pienentämällä annoksia ja vähentämällä tuota makeaa... Onneksi kohta saa taas ihania suomalaisia vihanneksia, joita voi napostella tv:tä katsellessa :D

Vierailija
20/23 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä näillä vähähiilihydraattisilla dieteillä paino putoaa aluksi nopeasti. Ns, ylläpitovaihe on painonpudotuksessa ihan tyhjänkanssa. Kilot tulevat takaisin samaa tahtia kun lähtivätkin. Yksinkertainen syy on se että karppaamisella nussitaan vain kehon nestetasapainon kanssa. Suurinosa pudotetusta painosta on pelkästään nestettä.