häävalsseja
eli pitäis alkaa pähkäilemään häävalsseja, mutta kun ei olla mitään valssi ihmisiä niin ei oikeastaan tiedetä mitään hyviä.. ja akselin ja elinan häävalssin voitte unohtaa :D mulla on periaate ettei sitä tule ainakaan kun kaikki siitä niin höyryää ja luulisin että aika yleinenkin on..? mutta siis jotain hyvä häävalsseja ja mieluummin jotain uudempaa kun tyyliin 60-luvun humppaa :D
kiitti jo etukäteen. :)
Kommentit (8)
Tuppaa olemaan aika vanhoja, tyyliin Metsäkukkia tai Minä rakastan sua. Joo, Akseli ja Elina on yleinen, mutta sehän johtuu vaan siitä, että se on niin turkasen kaunis ja koskettava. Hyvänä esityksenä todella osuu ja uppoaa.
Kannattaisi ehkä käydä läpi Kaj Chydeniuksen tuotantoa, jos sieltä jokin valssi löytyisi, ei ainakaan ole kovin perinteistä. Tokikaan en teidän aatteellista taustaa tiedä. Valsseja nykyään sävelletään aika vähän. Olisiko teillä sävellys- tai sovitustaitoisia ystäviä, että saisitte uniikkivalssin?
Sitten on tietysti Kulkurin valssi, ihan hauska vaihtoehto sekin.
Ainiin, ja yksi aivan ihana hidas valssi on mun mielestä Riki Sorsan Kaunis on hän. Tätä kirjoittaessanikin menee ihan kylmät väreet, kun on niin kaunis laulu.
Mitähän vielä..? Palaan uudestaan lisäilemään, jos tulee mieleen jotain kivoja.
Nino Rotan sävellys "Come Live Your Life With Me". Toinen hyvä on Myrskyluodon Maijasta "Maijan ja Jannen häävalssi".
Siihen Rotan Godfather-tunnariin. Toinen biisi tosiaan on valssi.
Se tunnari ei siis todella ole valssi, mutta on hidas rumba. Menee samoilla askelilla kuin hidas valssikin (sellainen neliö, helppo). Meillä oli aikoinaan tuo Myrskyluodon Maijan -versio.
tuo yölinnun kappale kuulosti hyvältä, missään en vaan pääse kuuntelemaan sitä... :/
juutuubista Tapio Rautavaaran Häävalssi. Kauniit sanat ja suht helppo tanssia, kun ei ole liian hidas.