Kukaan ollut näissä HolidayClub-esittelyissä???
meille tuli tälläinen tarjous että perhe viikonlopuksi kylpylään vain 99e, eli todella halpa. mutta mutta..millainen se esittely siellä on, mihin on pakko osallistua ja miten kauan kestää ja kai sinne saa lapset ottaa mukaan?
Kommentit (43)
varasin jo sen loman kun aluksi tuli kaikilta niin positiivista kommenttia..ja nyt täällä haukutaankin koko juttu lyttyyn :( -ap
omasta asenteesta ja myyjästä kiinni. Joka tapauksessa se "piina" ei kestä kuin max 2 tuntia. Paljonkos se nyt sitten rassaa? Hyvä tuntipalkka siinä kumminkin tulee ja sitten olet yhtä kokemusta rikkaampi. Ja pääset jyvälle siitä, millainen se järjestelmä on.
- se viisi kertaa esittelyn läpi katsonut ja ihan myönteisiä kokemuksia omaava -
kun kuvittelen miten tuo 6vee hyppii pitkin seiniä ja häiritsee myyjää kokoajan, samoin kuin 10kk....myyjä mulkoilee tenavia murhaavasti joka välissä ja pakkokauppaa eikä usko EI-sanaa...hiki valuu ja nälkä vaivaa ja piina kestää ja kestää..no, kai tuo pitää kärsiä halvan kylpyläloman takia ;) -ap
esittelijä esitteli osakkeita n. 1,5 tuntia, lapselle oli järjestetty lastenhoitja ja vauva oli esittelyssä mukana.
Myyjä ei ollut mikään tyrkky, sanottiin vaan, että ollaan esni kertaa tutustumassa kyseisiin kohteisiin, joten ei ainakaan vielä olla hankkimassa mitään. Myyjä ymmärti asian ja jätti yhteystietonsa, jos haluaisimme ottaa yhteyttä. Lisäksi saimme häneltä keilaus- ja kylpylälippuja.
Varmaan jokaisella on asiasta oma kokemus ja on onhan niitä myyjiäkin erilaisia...
ja puolentoista tunnin kohdalla sanoa että teillä on muuta sovittuna, tai ottaa siihen aikaan joku hoito tms. päällekäin. Niin pääsee lähtemään, vaikka meille myyjä sanoi että tavallisesti tähän menee kyllä yli kolme tuntia...
Se on hirveää jankkausta ja tuputtamista, ihan mielikuvituksellista. Mutta siihen kannattaa suhtautua uteliaisuudella, ajattele että jotkut OIKEASTI ostavat näitä tällaisilla tiedoilla. Ihan täyttä bulshittia, ja osakkeita saa halvemmalla keltaisesta pörssistä kuin siltä myyjältä.
Jos et ole HC-esittelijä, sinusta olisi sellaiseksi!
Toisaalta et varmaan saisi sanoa em. seikkoja ääneen, kun pitäisi vain saada myytyä ja myytyä ja myytyä - viis siitä, mitä asiakas pähkäilee osakematkailun soveltuvuudesta itselleen.
En varmaan hankkisi osaketta, jos näillä tiedoilla pitäisi päättää. Mutta kun minulla nyt on sellainen, olen ottanut selvää, miten sitä voi parhaiten hyödyntää.
Arvioin alunperin väärin sen, miten usein/monen vuoden ajan matkustamme koko perheenä tai muuten isommalla porukalla. Lapsiperheaika on niin lyhyt, intressit eriytyvät nopeasti ja sitten koko perheen lomat ovat muisto vain. Ja nuorten omatoimimatkailua ajatellen RCI-kohteet eivät ole seksikkäimmissä paikoissa.
t. 44+45
miksi meidän kannattaisi maksaa jollekin 10 000 euroa, jotta saamme matkustaa. Vuosimaksuja tulee osakkeen hinnan päälle, eivätkä lennot ulkomaille ole nelihenkiselle(kään) perheelle ilmaisia. Esittelijän mukaan sijoitus maksaa itsensä takaisin noin seitsemän vuoden jälkeen. Sinä aikana täytyy siis aina matkustaa tämän järjestelmän kautta ja sen tarjoamiin kohteisiin. Itseäni ei tällainen sitovuus houkuta.
Esittelijä ei osannut vastata em. kysymykseen, mutta itse hahmotin asiaa niin, että jos on paljon löysää rahaa, ei kai sillä ole väliä, mihin sitä sijoittaa. Esittelijä "varoitteli", että se huono puoli tässä lomaosakematkustamisessa on, että tulee matkusteltua enemmän kuin ennen, kun voi vaihtaa osakkeen pisteet useampaan eri matkaan vuoden aikana. Matkustamisesta tulee jopa niin mukavaa, että (kuulema) monet hankkivat useamman lomaosakkeen. Tämä edellyttää, että on a) aikaa b) rahaa matkustellla sen mukaan kuin mieli tekee.
Toinen, ehkä oikeasti ainoa perustelu hankkia tällainen lomaosake on se, että kohteiden väitetään olevan erittäin hyvää tasoa. Jos siis on ehdotonta, että majoitus on viittä tähteä tai luksusmökkiä, siitä on varmaan myös valmis maksamaan. Kohteet ovat myös ymmärtääkseni usein laskettelukeskusten tai golfkenttien lähellä, joten jos em. lajeja harrastaa aktiivisesti, haluaa joka tapauksessa matkustaa jonnekin, missä ne voi liittää lomailuun. Meidän perhe ei harrasta kumpaakaan lajia, joten tämäkään pitkään veivattu myyntiargumentti ei meitä hyödyttänyt.
23
Pitää olla hyvä sanomaan EI, muuten voi käydä niin että lähtee huoneesta osakekirja kainalossa vaikkei niin ollut tarkoitus.
kun ei todellakaan olla ostamassa mitään.
Itse koin kiusallisena, että ammattejamme ja matkustamiseen vuosittain käyttämäämme rahaa (eriteltynä kotimaan ja ulkomaan matkustamiseen) kysytään. Itse olisin kaivannut tietoa, mitä on kaupan ja mitä maksaa ilman, että tulee kiusaantunut olo esittelijän "tirkistelystä" yksityiselämäämme.
Ei minulta muuallakaan kaupoissa kysytä, mitä teen työkseni (missä sinänsä ei ole mitään salaista tai hävettävää, mutta ei vain kuulu ventovieraille myyjille) ja kuinka paljon rahaa käytän vuodessa esim. ruokaan tai sisustamiseen. Jos haluan ostaa tarjousjauhelihaa tai naudan sisäfilettä tai halpissohvan tai designklassikon, ei minulla ole halua levitellä asiaankuulumattomia asioita myyjälle. Niuho olen varmasti jonkun mielestä, mutta en käy kauppaa tällaisessa uteluhengessä.
omasta asenteesta ja myyjästä kiinni. Joka tapauksessa se "piina" ei kestä kuin max 2 tuntia. Paljonkos se nyt sitten rassaa? Hyvä tuntipalkka siinä kumminkin tulee ja sitten olet yhtä kokemusta rikkaampi. Ja pääset jyvälle siitä, millainen se järjestelmä on.
- se viisi kertaa esittelyn läpi katsonut ja ihan myönteisiä kokemuksia omaava -
millainen koulutus myyjillä oli. Tarve myydä oli niin valtava, että tuntui yhdentekevältä, saako asiakas sitä, mitä etsii, ts. tuleeko hänestä höynäytetty vai tyytyväinen asiakas (joka taas mainostaa omille tutuilleen loistokauppoja).
Esittely oli todellista pakkomyyntiä. Alkuun tivattiin kaikenlaisia henkilökohtaisia juttuja ja oltiin muka niin ystävällisiä. Kun lopulta sanoimme ettemme aio mitään ostaa niin esittelijä suuttui ja valitti että on se niin vaikeaa tehdä päätöksiä.
En itse lähtisi ostamaan ko. lomaosakkeita. Kaikki parhaat viikot kohteista ovat jo menneet ja osakkeesta irtipääseminen on hankalaa. Esittelijän suusta kaikki kuulosti niin toimivalta ja upealta. Kannattaa kuitenkin esim. googlella etsiä tietoa noista lomaosakkeista ja sen perusteella tehdä itse omat johtopäätökset.
Minun mielestä ei ole oikeanlaista markkinointia, että asiakkaan pitää siinä istumalla sitoutua sijoittamaan tuhansia euroa lomaosakkeeseen. Kyllä siinä vähintään pitäisi olla jokin harkinta-aika.
Molempien tulot, ammatit, paljonko käyttää vuodessa rahaa matkustamiseen (oli liian vähän meidän määrä, lapset ja perhe kärsii,.... edustajan vanhemmat oli kuulemma eronneet koska eivät olleet lomailleet ja matkustelleen tarpeeksi ja perhe näin hajosi, ...pitää panostaa lapsiin ja ostaa osake). Meille kuulemma kehkeytyy burnout jos ei lisätä matkustamista. Ja voi lapsiparkojamme.
Sanottiin myös että "koska olette pystyneet ostamaan kaksi autoa perheeseenne niin perustelkaa miksette voisi ostaa tätä lomaosaketta" ja tiukka katse perään. Siinä sitten selittelin miten tarvitsemme kahta autoa töidemme ja lasten kuskaamisten takia ja myyntitykki esitti vastaväitteitä...
Kyseli muutenkin paljon henk. koht. asioita ja vetosi näihin myynnissään. Aika tuskallista oli! Enää en mene vaikka maksettais ;)
Itse koin kiusallisena, että ammattejamme ja matkustamiseen vuosittain käyttämäämme rahaa (eriteltynä kotimaan ja ulkomaan matkustamiseen) kysytään. Itse olisin kaivannut tietoa, mitä on kaupan ja mitä maksaa ilman, että tulee kiusaantunut olo esittelijän "tirkistelystä" yksityiselämäämme.
Ei minulta muuallakaan kaupoissa kysytä, mitä teen työkseni (missä sinänsä ei ole mitään salaista tai hävettävää, mutta ei vain kuulu ventovieraille myyjille) ja kuinka paljon rahaa käytän vuodessa esim. ruokaan tai sisustamiseen. Jos haluan ostaa tarjousjauhelihaa tai naudan sisäfilettä tai halpissohvan tai designklassikon, ei minulla ole halua levitellä asiaankuulumattomia asioita myyjälle. Niuho olen varmasti jonkun mielestä, mutta en käy kauppaa tällaisessa uteluhengessä.
millainen koulutus myyjillä oli. Tarve myydä oli niin valtava, että tuntui yhdentekevältä, saako asiakas sitä, mitä etsii, ts. tuleeko hänestä höynäytetty vai tyytyväinen asiakas (joka taas mainostaa omille tutuilleen loistokauppoja).
... maksetulle mainokselle, mutta hienoa, että te olette olleet tyytyväisiä!
Me ollaan jopa ostettu niitä osakkeita
Mainio tapa lomailla! Käymme 1-3 kertaa vuodessa ihanissa hotelleissa ympäri maailmaa. Juuri varasin ens hiihtoloman upeaan hirsikämppään Ylläkselle ja halvalla! Joo, toki ne osakkeet maksaa, mutta ovat myös laadukkaita.Esittelyn kestää kyllä, tavallaan se on ihan mielenkiintoistakin. Ja ihan hyvin voi mennä vaan kuuntelemaan ja olemaan ostamatta, suurin osa ei osta siellä mitään. SUomalaiset kylpylähotellit on ihania!
Esim viimeksi lomailimme Floridassa kaksi viikkoa luxus-majoituksessa 10 hengen huvilassa. Lentojen (500 euroa per naama) hinnalla. Disney Worldiin oli muutama kilometri, hotellialueella golfkentät, altaat, järvi, ravintoloita jne.
Vaihtokohteita on todella paljon!
Esittelyn kestät varmasti vaikket olisi mitään ostamassa. Meidän majoitus oli normaalia hotellihuonetta tasokkaampi Tampereen kylpylässä silloin kun osakkeemme ostimme (2004).
Suosittelen!
ja miel. lähtisin uudelleenkin. Kiusallista voi siinä esittelytilaisuudessa olla mut laittaa vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos:)
ja oli hauskaa !!!
Aluksi pääjehu kysyi kuka on bailannut koko yön ja kuka ei ole nukkunut lainkaan jne. Meidän esittelijä oli raskaana ja kahden pienen tytön äiti, kun hän huusi ettei ole nukkunut viime yönä lainkaan ja on bilettänyt koko yön, eihän siinä voinut kuin hymyillä.
Siellä oli tosi hyvät kylkijäiset, saatiin musikaaliliput ja kaikkea muuta extraa ja lisäksi paljon hyvää syötävää, siis tyyliin amerikan malliin, herkullisia muffinsseja, bageleita, eli mikä on heille tavallista, mutta me ei oltu niitä vielä sillä kerralla maisteltu.
Olen töissä matkatoimistossa ja siinä vaiheessa kun sanoivat kuinka halvalla he voivat meille lentolippuja järjestää, silloin meni mulla yli. Halusin nähdä hintoja ja käytännössä miten järjestetään ja he vaan puhuivat prosenteista. Lisäksi olisin halunnut nähdä käytännössä miten varausjärjestelmä toimii, jos nyt ostan osakkeen, kuinka ajoissa voin huoneiston varata ja miten niitä on vapaana, myyjän vakuuttelu kyllä onnistuu ei riittänyt.
Ja tuli epämääräinen selitys pakollisista kuluista ja heillä ei ollut näyttää miten summat ovat vuosien aikana noussut ja ei tarkkaa tietoa edes siitä mitä ne on tällä hetkellä.
Näistä asioista kertyi kasa ja vakuutin myyjälle jos nämä asiat ovat auki, varmaan ymmärrät etten voi vuoden palkkaa antaa sinulle, kun näitä et saa selvitettyä.
Mutta meillä oli hauskaa siellä. Myyjä oli pihalla kuin lumiukko eikä tietänyt edes tulevan presidenttinsä nimeä.
Tässäkin ketjussa on tullut ilmi, että moni (kuten meidän perhe) menee esittelyyn vain, koska se on ehtona edulliselle kylpylälomalle. Luulisi olevan turhauttavaa esitellä osakkeita sellaisille asiakkaille, jotka eivät ole sellaisen hankkimisesta lainkaan kiinnostuneet ja jotka ovat tulleet HALVAN perässä.
Toinen asia, mitä ihmettelen tuli esiin esittelyssä. Myyjä korosti, miten he eivät missään tapauksessa halua, että ihmiset hankkivat osaketta yli varojensa, koska matkustamisen kuuluu olla hauskaa ja stressitöntä. Samalla hän työnsi erään pankin käyntikortin meille ja kertoi, että tästä pankista saa tietyllä prosentilla kymmenen vuoden lainan, jos ei ole käteistä maksaa osakkeen hintaa tällä hetkellä. Minusta tuossa on aika erikoista kaksoisviestintää: me ajattelemme teidän parastanne, mutta velkaantukaa ja eläkää yli varojenne ihan rauhassa.
Me asennoiduimme esittelyyn niin, että kuunnellaan avoimin mielin tietoa lomaosakkeista, koska meillä ei sellaista ennestään ole. Esittely oli kuitenkin aika kidutusta: kaksi tuntia liirumlaarumia ja käteen jäi ruutupaperille kyhätty tarjous.
Faktatiedot olisi voinut kertoa vartissa, eikä skannata asiakkaita koko ajan sillä silmällä, paljon meiltä voisi irrota rahaa, joten minkähintaista osaketta meille kannattaa lähteä tarjoamaan. Ällistyttävintä oli, että meiltä kysyttiin ainakin kolme kertaa esittelyn aikana: "Oletteko nopeita tekemään päätöksiä, tehdäänkö kaupat tänään?" Emme olleet saaneet edes mitään sopimuspapereita luettavaksemme ja kaikki tieto piti itse lypsää irti (miten lomaosakkeesta pääsee halutessaan eroon, voiko sen myydä itse, millainen jälleenmyyntiarvo niillä on jne.)
Turhauttavaa oli myös se, että ensin esittelijänaisen kanssa puhuttiin puolitoista tuntia, jonka jälkeen nuori pukumies tuli tekemään tarjouksen. Lapset olivat jo aika kypsiä tässä vaiheessa, joten kerroimme, että lapsemme eivät jaksa enää kauan viihdyttää itseään juoksentelemalla ympäri esittelytilaa. Olimme kertoneet esittelijälle, että emme ole kiinnostuneet Suomen kohteista, vaan pelkästään lomaviikon vaihtomahdollisuudesta ulkomaan kohteisiin. Tähän räätälöitiin sopiva pistemäärä. Kun tarjouksen tekijä (mies) tuli paikalle, hän alkoi kehumaan, miten hieno systeemi tämä on ja miten hienoja matkoja voimme tehdä ympäri Suomea... Lopuksi hän ehdotti tuplapistemääräistä (kalliimpaa) lomaosaketta, jonka hinta oli n. 10 000 euroa. Myyjä oli innokas tekemään kaupat saman tien ja kun sanoimme, että emme tee päätöstä samalta istumalta, hän kysyi: "Saanko kysyä miksi?" Tuntui ihan pöhkölle selittää, että emme yleensäkään tee 10 000 euron ostoksia miettimättä asiaa ja tutustumatta perusteellisesti siihen, mitä olemme hankkimassa.
En itse toimi myynnin enkä markkinoinnin alalla, mutta en voinut ikinä kuvitella, että vielä tänä päivänä myydään näin asiakasta aliarvioiden suht arvokkaita tuotteita/ palveluja.
Lopputulos oli, että emme hanki lomaosaketta, emmekä osallistu kyseisiin esittelyihin, vaikka saisimme kylpyläreissun ilmaiseksi. Lisäksi - kuten tämä ketju osoittaa - kielteinen kokemus leviää muiden potentiaalisten asiakkaiden korviin, joten esittelyihin kannattaisi valita toisenlainen asenne ja lähestyminen.