Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joiden perheen tulot ovat kotihoidontuki+100e työmarkkinatukea+opintotuki?

Vierailija
23.03.2009 |

Meillä näin. Mies saa tuon opintotuen ja kotihoidontuen. Minä 100e työmarkkinatukea.

Näin on menty viime syksystä alkaen, mutta ei tämä niin hankalaa ole, miltä kuulostaa :D. Kaikki turha on karsittu pois, eikä me kuitenkaan ruoatta jäädä.

Kaksi tyttöstä löytyy taloudesta ja kolmas tulossa.

Onneksi tilanne paranemaan päin, kun mies saa opiskelut päätökseen ja aloittaa työt!

Tämä kirjoitus siitä syystä, että viime viikolla oli keskustelua aiheesta miten tulla toimeen vähällä. KYllä sitä tulee, kun osaa sumplia laskujen ynnä muun kanssa!

Omakotitalossa kumminkin asutaan, auto löytyy (diesel) ja päivät täyttyvät touhuamisesta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympeä ajatus, että yhteiskunta maksaa kaikki tulonne.

Vierailija
2/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis mun äitini omistaa tämän talon, mutta maksetaan tietty sähkö, vesi ja jäte itse. Kuten kaikki muutkin laskut.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa vaan, oliko kynnystä lähteä hakemaan KELAlta tukia, kun kuitenkin hyvin pätkätöillä pärjännyt syksyyn asti?? Onneksi nyt on tulossa keväällä freelance-toimittajakeikkaa mullekin, jotta voin vähän paremmin avittaa taloutta :D

ap

Vierailija
4/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että tulette toimeen vähällä :) Niin se juuri on, kun kaikki turhat asiat karsii, niin rahaa jää ruokaan ihan hyvin. Ja hyvähän se on, että vanhempasi auttavat miten voivat! Mitä pahaa siinä on asua äitinsä omistamassa asunnossa??

Toivottavasti miehesi pääsee sitten pian töihin, niin saatte elämäänne vähän luksustakin silloin tällöin!

Ja hanki sinä, mikä lie numero olet, elämä ja jätä muut rauhaan.

Vierailija
5/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan turha elvistellä, että tulee toimeen opintotuella+100 euron työttömyyskorvauksella, kun moni ihan oikeasti tienaa tuon verran ja maksaa sitä vuokraakin!

Vierailija
6/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voi kai sitä niinkin kutsua. Mä vain olen iloinen, että äitini antaa meidän asua tässä ilman vuokraa. Sittenpäs oltaisiinkin kusessa!! Muuten äippä ei kyllä meitä rahallisesti tue, mutta iso tukihan tuo vuokrattomuus nykymaailmassa on.

Voisihan se ihan yhtä hyvin periä isoa vuokraakin, mutta onneksi ei näin tee ainakaan tässä elämäntilanteessamme :D.

ap

Vierailija
7/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin elätti ja meidän elätti.

Vierailija
8/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatte vuokraa = ette ole elättejä.

Ja sinäkö muka kirjoittaisit ihan juttuja, joista maksetaan?? Tuolla ÄO:lla?

Vierailija
9/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa että pärjätte. Mutta kovasti ihmettelen kuinka moiseen tilanteeseen kolmannen lapsen päätitte kykenevänne elättää? Pelottaako tulevaisuus? Millä näet teidän elävän viiden vuoden kuluttua?

Vierailija
10/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn töissä ja maksan melkein 50 prossaa veroa tuloistani, jotta voin elätttä nuo ap:n tapaiset.

Vierailija
11/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pidetään huolta talosta, mies remontoi sitä pikkuhiljaa ja just tehtiin kattoremppa taloon. Hyvää huolta talosta pidetään, ja äiti voi tämän myydä ihan milloin haluaa, se ollaan tehty selväksi. Tosin varmaan nyt ei kannattaisi lähteä myymään, mutta sitten kun markkinat suosii, niin ehdottomasti! :D

9: kiitos kirjoituksestasi! Olisi se kiva joskus jotain luksusta elämään tosiaan saada, mutta jaksaa sitä odotella parempia aikoja kun tietää, että ne ovat edessäpäin.

ap

Vierailija
12/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tälläkin tulee toimeen. Viime viikon keskustelu tosiaan jäi mieleen, kun en ehtinyt silloin siihen kirjoitella :D.

Tosi hienoa, että tämmöisillä tuloilla joku pystyy vielä sumplimaan niin, että vuokrarahatkin saa kokoon... Kyllä mekin on laskettu, että jos äiti tämän haluaa myydä, niin sitten sähkölasku putoaa aika roimasti ja vuokraan jää ainakin jonkun verran.. Ja sitten loput pitää keksiä jostain :D

ap

p.s Juu, tottakai siis saadaan lapsilisää, se unohtui..

Vierailija
13/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jopa radioonkin teen juttuja! Ajattele!!! :D

Eipä tuo kolmannen lapsen tulo suuremmin huolestuta. Pärjätty sitä on tähänkin asti, ja kuten totesin, työtilanne on onneksi parantumassa.

Mulla on 1tyypin diabetes, joten koska kolmannen lapsen haluamme ja yli 30v ei suositella raskautumista - ainakaan mulle - niin alko tässä jo vähän kiire tulla.

5 vuoden päästä toivottavasti molemmilla meillä vakipaikka ja edelleen asutaan tässä samassa talossa. Ja toivottavasti maksetaan asuntolainaa, kun on pystytty tämä ostamaan :D.

ap

Vierailija
14/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se susta jotenkin hienoa? Ässävikaiset älykääpiöt hönöttää ääliömäisyyksiä?

Ja olette siis lähemmäs 30-vuotiaita??? Ja tuossa jamassa? USKOMATONTA.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme