Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko tunteet oudon ja voimakkaan "yhteyden" tuntemattoman ihmisen kanssa?

Vierailija
23.03.2009 |

Vuosia sitten ihastuin yhteen ihmiseen "ensi silmäyksellä". Vastaavanlaista tunnetta en ole ketään muuta kohtaan tuntenut. Näin tätä ihmistä silloin tällöin ja tunteet vain kasvoivat. Mutta sitten hän "katosi" pitkäksi aikaa eikä minulla ollut hänestä mitään yhteystietoja. Ajattelin häntä kuitenkin päivittäin. Sitten parin vuoden päästä sattumalta törmäsin häneen ja kerroin suoraan tunteistani. Hän oli aika hämmästynyt, koska ei muistanut koskaan edes nähneensä minua, mutta suhtautui kuitenkin minuun ystävällisesti. Sen kummempaa tuttavuutta ei syntynyt, koska hän kertoi puolison olemassa olosta. Kuitenkin kun ollaan joskus törmätty, niin ollaan vaihdettu muutama sana ihan ystävällisessä hengessä.

Monen vuoden jälkeen tunnen vieläkin jonkinlaisen yhteyden tuohon ihmiseen. En tietenkään mitään toiveita elättele, hänhän elää onnellisesti puolisonsa kanssa. Tunnen kuitenkin jotenkin ikään kuin tuntisin tuon ihmisen entuudestaan. Sitä on vaikea selittää, mutta vieläkin hänet nähdessään tulee ihan omituinen olo. Kuin tapaisin vanhan tutun, jota en kuitenkaan oikeasti tunne.

Joskus tuntuu, että olisi kiva keskustella ja selvittää näitä tuntemuksia hänen kanssaan. En ole kuitenkaan sellaista ehdottanut, koska en haluaisi mitenkään häiritä häntä enkä leimata itseäni jonkinlaiseksi ahdistelijaksi. Jotenkin asia vaan vieläkin vuosien jälkeen mieltä vaivaa.

Onkohan jollakin täällä ollut vastaavanlaisesta kokemusta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyse ei ole siis fanittamisesta. Kun tämä henkilö tuli julkisuuteen niin vaan tiesin, että tunnen hänet jostakin. Se tunne oli tosi vahva. Myöhemmin joskus näin eräässä lehdessä, että hänellä on arpi tismalleen samassa paikassa kuin minullakin, melko epätavallisessa paikassa. Hassua, en ole koskaan edes livenä tätä henkilöä nähnyt, mutta tiedän, että joskus ehkä jossain toisessa elämässä hän on ollut jollain tavalla tärkeä. Kuulostaa hölmöltä, tiedän...

Vierailija
2/10 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset vain tuntuvat ensisilmäykseltä jotenkin hirveän tutuilta ja mieluisilta.

Olen myös ollut väärässä näiden tuntemusteni kanssa, eli että ensin olen tuntenut vahvaa yhteenkuuluvuudentunnetta, ja sitten kun olen lopulta paremmin tutustunut ko. ihmisiin niin se tunne on hävinnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen törmännyt kanssa erääseen ihmiseen, joka oli heti tuttu ja samalla aallonpituudella. Hassua on, että sisareni ei tuntenut mitään erikoista, vaikka hänkin tapasi henkilön. Ei, kyse ei ole rakkaudesta tai ihastumisesta, kyseessä on normaali suomalainen mies, vähän ylipainoinen, vatsaakin tullut jo, yli 5kymppinen, otsalta kaljua.

Lueskelin noita jenkkijulkaisuja ja tulin siihen tulokseen, että hän on joku sukulaiseni, ehkä isäni tai veljeni jossain aikaisemmassa elämässä. Ja hassua on, että ko. henkilö itse ei aina aisti samalla tavalla toista kohtaan. minun tapauksessa kylläkin, heti hymy huulilla ja "moi". Hassua, ihan ensi kertaa tavatessamme, umpi-oudon ihmisen kanssa.

Hassua, mutta ei siis tavatonta. Kannattaa pitää tunteet kurissa. Joillekin tällainen outo ilmestys tarjoaa, kuten AP:lle, päiväuni-kohteen, mutta mihinkään muuhun ei kannata ruveta, noi eväät ei kovin pitkälle kuitenkaan kanna.

Vierailija
4/10 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut ihmiset ovat heti tutunoloisia ja toisten kanssa menee hakiessa pidempään. Onnekseni eräs heistä on oma rakas aviomieheni. Tosin näissä elämän kriiseissä joskus tuo tunne häviää, mutta palaa aina takaisin silloin kun normaalisti kaikki mukavasti.

Vierailija
5/10 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis oma lapseni.

Vierailija
6/10 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin Tunisiassa lomalla, ja mentiin jollain kameleilla saharan autiomaalle. Siellä odotti joku vanhempi mies kahvipannun kanssa, ja sai ostaa kahvia kupin häneltä. Hän näki äitini, ja äiti hänet, ja heidän molempien silmissä jotenkin leimahti. Koittivat puhua toisilleen, mutta eivät ymmärtäneet, kun se mies ei puhunut englantia. Vielä kun oltiin lähdössä, se mies otti äitiä olkavarresta kevyesti kiinni. näki, että joku yhteys syntyi, vaikka tuskin sinänsä romanttinen.

Ihmettelin sitä äidille, joka oli ihan pöllämystynyt, ja sanoi, että oli jännä miten voikin olal tuommoinen yhteys. Olin sillon itse 17.

Vierailija
7/10 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin Tunisiassa lomalla, ja mentiin jollain kameleilla saharan autiomaalle. Siellä odotti joku vanhempi mies kahvipannun kanssa, ja sai ostaa kahvia kupin häneltä. Hän näki äitini, ja äiti hänet, ja heidän molempien silmissä jotenkin leimahti. Koittivat puhua toisilleen, mutta eivät ymmärtäneet, kun se mies ei puhunut englantia. Vielä kun oltiin lähdössä, se mies otti äitiä olkavarresta kevyesti kiinni. näki, että joku yhteys syntyi, vaikka tuskin sinänsä romanttinen.

Ihmettelin sitä äidille, joka oli ihan pöllämystynyt, ja sanoi, että oli jännä miten voikin olal tuommoinen yhteys. Olin sillon itse 17.

Siis usein tapahtuu tällaisia kohtaamisia, paitsi että mä en tunne näitä ihmisiä kohtaan mitään hengen heimolaisuutta, enkä tiedä, mitä ajatella. Olenko mä sitten ollut joku julkkis entisessä elämässä? ;D

Vierailija
8/10 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että niissä ihmisissä on jotain - ulkonäköpiirre, kasvojenpiirre, tapa kantaa onaa kehoa, puhetyyli - joka muistuttaa oman lapsuuden merkityksellisestä aikuisesta, jonka kanssa on jäänyt ratkaisematta jotain tunne-elämän asioita.

Näinhän on usein salamarakastumissa, esim rakastettu saattaa muistuttaa kovasti omaa vanhempaa.

Siinä ei sinänsä ole mitään vikaa, jos tyyppi on muuten ok, mutta joskus ihmiset jää roikkumaan näihin tutuntuntoisiin ihmisiin, vaikka he kohtelisivat huonostikin, koska uskovat omien menneisyyden ongelmiensa ratkaisun olevan heidän käsissään.

Vierailija
9/10 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ulkomailla lomalla ja aivan yhtäkkiä eteeni pölähti jostain toinen ulkomaalainen, kumpikaan ei siis ollut kotimaassaan. Tapaamani mies tunsi yhteyden minun kanssani välittömästi ja minä ihmettelin, miksi minusta heti tuntui, että olisimme tunteneet aina.

Juttelimme pitkään, ja mukana ollut ystäväni luuli, että kyse oli romanssista, ja lähti omille teilleen. Siitä ei kuitenkaan ollut kyse. Mies oli ollut pitkään kiinnostunut entisistä elämistä, ennustuksista jne. Hänen mukaansa olime olleet hyvät ystävät ja työtoverit monta sataa vuotta sitten, kertoi vuosiluvunkin. Hän kertoi, mitä selvänäkijä oli hänelle kertonut henkilöstä, jonka tulee tapaamaan eli minusta, ja niin hölmöltä kuin kuulostaakin, pystyin uskomaan kaiken, niin selvältä ja luonnolliselta kaikki tuntui. Se paikka, kulttuuri, ympäristö, ammatti jne. josta hän kertoi, on minua itseäni ja sielumaisemaani.

Mietin pitkään, mikä tämän kohtaamisemme tarkoitus oli. Ehkä tämänkaltaisiin asioihin kiinnostuminen ja niistä oppiminen.

Vierailija
10/10 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein voimakkaan yhteyden itseeni. Ennen olin hukassa itseltäni, viime aikoina olen entistä paremmin oppinut tuntemaan itseäni. Kiva olla vihdoin sinut itsensä kanssa, kohta voinee opetella tuntemaan myös muita ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi