Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko säästätte kuukaudessä?

Vierailija
23.03.2009 |

Kiinnostaisi myös tietää perheenne henkilö lukumäärä ja tienestit ; )

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot on 2160e/kk

josta vuokraan menee 600e

kulutusluottoihin 730e

laskuihin 300-500e

5 henkeä.

Vierailija
22/36 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillakaan ei 'saastamalla saasteta', vaan se mita ei kayteta, jaa saastoon; Sitten tehdaan silla jotain, joskus...

Saastossa meilla oli puolet kallin talon hinnasta, mutta nyt nekin meni - kun kerran paatettiin vihdoin ostaa se talo! Niin ja lainaakin tuli (ne loput puoli taloa, tai siis enimmakseen remonttirahaa, mutta kuitenkin puolet budjetista).

Tahan mennessa on meidan ulkomailla asuvassa 2+2 peheessa jaanyt saastoon noin 40- 50 000 euroa vuodessa (mutta siis vain viimeiset 3-4 vuotta, sita enne vahemman!). Kuukausittain en oikein tieda, ja se vaihtelee esim. sen mukaan milloin on tehty suurempia ostoksia, tai esim. ostettu lomamatka.

Nyt olemme sopineet lainaeraksi noin € 3000/kk, eli saastoon jaa tietty saastoon paljon vahemman kuin enne (kun ei meilla sentaan ihan noin kallista vuokraa ole!!).

Tiedan olevani aika 'onnekas' etta rahaa on jaanyt noin paljon saastoon, ihan vartavasten saastamatta: meilla on hyvat tyot (ja tulot) ja kun ollaan lisaksi aika saitureita molemmat (tai kauniimmin sanottuna opetettu saastavyyteen pienesta pitaen ja monen vuoden joutuneet olemaan tosi tarkkoja rahan kanssa) niin kulumme ovat todella paljon alhaisemmat kuin monilla ystavillamme...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. ID 1575711

Vierailija
24/36 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen netto n. 2000e ja itse olen äitiyslomalla ja tulot n.1100e/kk. Lisäksi lapsilisät kahdesta lapsesta. Kun palaan töihin, säästösumma on 700e kuussa.

Mihinkään ihmeelliseen ei säästetä, esim. viimeksi auton vaihtoon otettiin säästöistä 5000e. Teemme lisäksi säännöllisesti 2 matkaa koko perheen voimin Amerikkaan vuodessa, joka vie rahaa...

Rahaa säästötilillä on ehkä 14 000e tällä hetkellä.

Vierailija
25/36 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tuolla säästämisellä tarkoitetaan. Ennen laitoimme aina säästötilille 2000 e/kk asunnon ostoa varten. Sitten löytyi talo ja säästöt käytettiin. Nykyisin ei siirretä rahaa lainkaan säästötilille, vaan jos tilille alkaa kertyä rahaa liiaksi, lyhennämme asuntolainaa muutamalla tonnilla. Tileillä on nyt n. 10 000 e lojumassa, koska hieman on autonvaihtokuumetta ilmassa. Hieman haluamme pitää rahaa varastossa myös siksi, että miehen alalla ei nyt mene kovin hyvin ja haluamme varautua mahdolliseen työttömyyteen. Onko tuo nyt sitten säästämistä? Ei vaan olla tuhlattu kaikkea. Lasten (2) tileille laitetaan n. 50 e/kk.

Ai niin. Lauantaina säästin 10 e kun ostin paidan 30 % alennuksella. ;)

Vierailija
26/36 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mitään jää koskaan säästöön. En voi käsittää miten aina kaikki menee sitä mukaa kun tulee ja silti tuntuu ettei ole koskaan rahaa ostaa lapsille mitään uutta itsestä puhumattakaan. En käsitä mihin kaikki menee. Itsellä palkka nousi vasta noin 600€ mutta eipä se taloudessa ole näkynyt.

Perhekoko 2+4

Vierailija
27/36 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te teette niillä säästöillä, mihin säästätte?

Lasten lapsilisät menee säästöön. Säästetään jotain erikoista hyvää syytä varten esim ajokortti, opiskelu (mikäli tähtäimessä yliopisto tms), mikä tahansa tuollainen on hyvä syy säästää lasta varten rahat.

Vierailija
28/36 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitsee vuodessa 30 000€ säästöjä? Tai kymmenessä vuodessa 300 000€? Johonkin tiettyyn tavoitteeseen säästämisen + parin kk tulot vararahastona ymmärrän hyvin, mutta pelkkää tilin kasvatusta en oikein ymmärrä -varsinkaan jos sitä säestetään sanoilla " ei ole varaa tehdä sitä tai tätä"

Vierailija
29/36 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varsinaisesti säästämme rahastoihin 300 eur/kk + lapsilisät 210 eur/kk; tämä on siis suunnitelmallista säästämistä.

Rahaa jää kuitenkin tuloista aina yli ja niitä siirrämme vaikkapa sijoitustilille odottamaan matkaa tai milloin mitäkin. Viime aikoina olemme ostaneet mm. osakkeita 7.000 eurolla. Asuntolainaan laitamme 2.000 eur/kk. Nettotulot n. 6000-7000 eur/kk riippuen miehen päivystyksistä.

Vierailija
30/36 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menee mitä tulee, eikä riitäkkään..miinuksella mennään koko ajan.

Vierailija
31/36 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassu ajatus sekin. Minä kun olen ajatellut asian niin päin, että kun pidän raha-asiani kunnossa, niin voin nauttia elämästäni, koska minun ei tarvitse murehtia rahasta ja sen riittävyydestä.

Sitäpaitsi en minä ymmärrä mitä nautinnollista olisi rahojen tuhlaamisessa. Itse asiassa esim. shoppailu on minusta kauhean rasittavaa ja tylsää. Minusta on kiva elää niin, että voin lähteä ex tempore ulkomaanmatkalle kun minua huvittaa miettimättä onko minulla varaa, eikä mahdollinen epätodennäköinen työttömyys tai sairauskaan ole mikään kauhea peikko persuuksissa. Autonkin voi vaihtaa jos sattuu tulemaan joku mukava kärry markkinoille.

t. 20

Vierailija
32/36 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarttisi viikko palkan jälkeen ostaa kaikkea luotolla.

Vierailija
33/36 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten sitä rahaa pitäisi säästää. Me lyhennetään lainoja 2000 e/kk ja saatetaan laittaa välillä muutama tuhat euroa johonkin juttuun. Yleensä säästetään vähän extraa ja lyhennetään lainaa enemmän.Toisinaan on laitettu auto käteisellä ja tehdään kerran vuodessa n. 6000 e ulkomaan matka. Nyt aloitettiin taas osakesäätäminen, johon laitetaan 1000-2000 kk. Tästä kaikesta huolimatta tuntuu siltä, että kaikki menee ja mihinkään ei ole ikänä rahaa. Tuloja en halua sanoa, koska olen huomannut että isot tulot=isot menot.

Talous on 2+3 ja kummatkin hyvätuloisissa hommissa.

Vierailija
34/36 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaa lyhennetään 1900 e kuussa.

2+3 hlö ja nettotulot n. 4300 e.

Vierailija
35/36 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotulot lapsilisineen on n. 4400/kk. Säästötilille ohjautuu automaattisesti 800e/kk mutta sieltä myös otamme rahaa isoihin hankintoihin, reissuihin ym. Rahastoihin menee lapsilla 50e/kk ja mulla 100e/kk. Eli yhteensä laitamme säästöön 1000e/kk. Ja onhan se lainan maksaminenkin säästämistä :)

Vierailija
36/36 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkat yhteensä : n. 3700e ja kolme lasta.