Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaanhoitajaksi pääsee kun tietää mitä 10% on yhdestätoista

Vierailija
14.02.2009 |

ja mitä 550 mg on grammoissa ja mitä 2 jaettuna yhdellä on??? Ja kuka on Suomen presidentti noin suurin piirtein

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä paljon on 10% yhdestä toista, en osaa laskea sitä. enkä tiedä paljon on 550mg grammoina:) voitko kertoa kun jäi vaivaamaan!

Vierailija
2/33 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin aikoinaan sh pääsykokeissa eikä siellä tarvinnut tietää edes suurinpiirtein kuka on suomen presidentti, että äläpä meuhkaa jos ei ole faktatietoa! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. lääkemäärien laskemista varten, mutta ei heidän minun puolestani tarvitse osata yhtään enempää kuin on potilasturvallisuuden kannalta välttämätöntä.

En ymmärrä sairaanhoitajien mollaamista tai tietojen väheksymistä. Kun olen itse ollut potilaana, olen arvostanut empaattisia hoitajia, joihin voin luottaa. Siinä ei paljon paina, ovatko tapaamani sairaanhoitajat varmasti lukeneet lukion pitkän matematiikan ja osaavathan varmasti derivoida ja integroida mennen tullen potilasta hoitaessaan.

Yleissivistys sillä tasolla, että pystyy juttelemaan erilaisten potilaiden kanssa, on hyvä. En tenttaa ensimmäikseksi, osaako hoitaja Suomen presidentit itsenäisyydestä nykypäivään. Ihmettelisin suuresti, jos kuka tahansa aikuinen suomalainen ei tuntisi nykyistä Suomen presidenttiä, joten pitäisin tällaista ihmistä hyvin epäyhteiskunnallisena, mutta kyllä hän hoitajana voisi pärjätä.

Vierailija
4/33 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ne osaa sitäkään!

Vierailija
5/33 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivä toisensä perään?

Otapa päivän annos ja odota jos olo vaikka hiljalleen parantuu. Jos ei niin suosittelen menemään päivystykseen pyytämään osastolle pääsyä ennen kuin pakkomielteesi muuttuvat vielä pahemmiksi.

Vierailija
6/33 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä sitten ollaan niin kiitollisia kun itse ollaan heikkoja ja avun tarpeessa. Tulisiko siinä tilanteessa mieleen aukoa päätä ja vittuilla?? Vaikka tuskin te moukat olette kiitollisia mistään! Olette hirveitä ihmisiä, kun purette auttavaa kättä!!!

Vierailija
7/33 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lääkäriksi hän pääsi.

Koska ala on suosittu, niin sinne ei pääse huonoilla papereilla, ja hyvätkin paperit vaikka omistaa, niin soveltuvuuttakin pitää olla.

Vierailija
8/33 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mää olen kuule ollut heikko ja avun tarpeessa ja SAIRAANHOITAJILTA sain pelkkää vittuilua! Puren mielelläni tällaista kättä!

Vierailija
9/33 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vittuiltu"? Olisiko vain niin, että herkässä mielentilassa olet pahoittanut mielesi aivan syyttä suotta? Hoitajan tehtävänä ei ole lässyttää, vaan olla jämpti ja ammattitaitoinen. Ammattitaitoinen hoitaja ei myöskään tee puolesta, vaan kannustaa potilasta olemaan mahdollisimman omatoiminen. Tämä kuulostaa valitettavasti monen mielestä "vittuilulta".

T. lähihoitaja

Vierailija
10/33 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka on suomen presidentti? Mitä yhteistä niillä on???

Mielestäni hoitoalan ammatit ovat kutsumusammatteja, ei kai kukaan nyt ihan huvin vuoksi hoitsuksi pyri??

Vierailija
11/33 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkää teho-osastoille katsomaan kun hoitajat hoitavat potilaita, tai vaikka lasten teholle... Kyllä ihan varmaan osaavat laskea ja ymmärtävät mitä tekevät.. Päivystyksessä hoitajat osaavat tarttua tilanteeseen kuin tilanteeseen ja ohjaavat potilaita eteenpäin. Osastoilla vastaavat monien tarkkailusta ja hoidosta...

Jos hoitajat ovat niin tyhmiä, saamattomia, laiskoja vittuilevia.. niin olkaa hyvät vaan ja menkää tekemään niitä töitä!!! Kyllä teil kusisukkaan tulis..

terveisin lakimies

Vierailija
12/33 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se oikea elämä kolhii ja epävarmaa on edes elämän jatkuminen, niin putoavat laput silmiltä ja muuttuu ääni kellossa. Mutta ei asiallinen keskustelu tai perustelu heihin pure...

hoitsu teholta

Vierailija
13/33 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, ainoastaan heille, jotka vittuilevat minulle, pitävät tyhmänä, huorittelevat, yrittävät juoksuttaa ja kuvittelevat olevansa hotellissa hoitajan passattavana.

mää olen kuule ollut heikko ja avun tarpeessa ja SAIRAANHOITAJILTA sain pelkkää vittuilua! Puren mielelläni tällaista kättä!

Vierailija
14/33 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menemään oli noin 350 hakijaa joista 15 pääsi. Veikkaan, että muutama presidentin tietävä on jäänyt ulkopuolelle...

Vierailija
15/33 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sellainen kenties vienyt miehesi vai mikä mättää! Ja mikä mahtaa olla oma ammattisi, kehtaatko kertoa?!

Vierailija
16/33 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten ammatinvalintoja kärsivät itse huonosta itsetunnosta "juu, kyllä lääkäriksikin pääsee kuka vaan ja vaikka silmät ummessa kun tietää suurinpiirtein missä sijaitsee sydän ja peräaukko" yms..juttuja....onkohan ap:llä itsellään edes peruskoulu käytynä?

Vierailija
17/33 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on edelleen arvostettu ammatti ja entistä itsenäisempi ammatti, joka vaatii ystävällistä asennetta ja tarkkuutta. Laskuvirheet eivät johdu siitä, etteikö niitä osaisi, vaan useimmiten että sattuu virhe, johtuu tämä monen asian summasta, kuten uusi hoitaja, uusi lääkevalmiste, huonosti annettu määräys, kova kiire jne. Ei johdu useimmiten siitä, etteikö laskuja osattaisi laskea. Jokaiselle ihmiselle sattuu joskus virheitä, eikä sairaanhoitajat tai lääkäritkään ole poikkeuksia näissä tilanteissa. Valitettavaa se tietenkin useimmiten on.

t. sh

Vierailija
18/33 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ajattele ap:n tavoin.

Tähän lähihoitajan kysymykseen vastaisin, että toki on tullut vastaan nuivia ja urautuneita hoitajia, jotka eivät jaksa kohdata potilasta yksilönä, vaan loputtoman potilasjonon yhtenä hoitotoimienpiteiden kohteena. Haluan uskoa, että syy tällaisen käytökseen on jatkuva ruuhka, kiire ja uupuminen, eikä vääränlaisten ihmisten hakeutuminen hoitoalalle.

Minulle ei ole kettuiltu rumasti, koska en ole ylimielinen, enkä pompota muita ihmisiä, mutta kerran päivystyksessa ollessani kulmakarvani nousivat (ja suu pysyi kiinni), kun lääkäri pyysi sairaanhoitajaa testaamaan syömäni kuumelääkkeen väittämääni tehottomuutta. Olin viisi päivää kärvistellyt 39-40 asteen kuumeessa, eikä kuume laskenut kotikonstein. Sairaanhoitaja mittasi miinulta ensin lämmön, antoi syömääni lääkettä ja mittasi lämmön uudelleen, kun lääkkeen olisi pitänyt jo laskea kuumeen. Lämpötila oli sama. Lääkäri tuli taas käymään ja mietittiin, mitä tutkimuksia täytyy tehdä ja miten oloani saataisiin helpotettua. Sairaanhoitaja sanoi lääkärille: "Potilas puhuu tällä kertaa totta: lääke ei tehoa." En ollut koskaan ennen ollut kyseisessä sairaalassa potilaana, eikä tapanani ole koskaan keksiä oireita ja paisutella niiden vakavuutta. Sairaanhoitajan asenne oli vain valmiiksi sellainen, ettei potilas tiedä, mitä puhuu tai kerää empatiaa tai jotain, en tiedä enkä välitänyt kysyä happimaskissa silmät sikkuralla sängyssä hytisten.

&Voitko ,12, ystävällisesti valaista että millä tavalla sinulle on #034;vittuiltu"? Olisiko vain niin, että herkässä mielentilassa olet pahoittanut mielesi aivan syyttä suotta? Hoitajan tehtävänä ei ole lässyttää, vaan olla jämpti ja ammattitaitoinen. Ammattitaitoinen hoitaja ei myöskään tee puolesta, vaan kannustaa potilasta olemaan mahdollisimman omatoiminen. Tämä kuulostaa valitettavasti monen mielestä "vittuilulta".

T. lähihoitaja

Vierailija
19/33 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja sanoi lääkärille: "Potilas puhuu tällä kertaa totta: lääke ei tehoa." En ollut koskaan ennen ollut kyseisessä sairaalassa potilaana, eikä tapanani ole koskaan keksiä oireita ja paisutella niiden vakavuutta.

että tuossa on ollut mukana mitään henkilökohtaista. Ehkä siellä on vain ollut monta tapausta jossa asia ei ole ollut niin yksinkertainen ja hoitaja on halunnut erikseen lääkärille sanoa näin, että lääkäri ottaisi asian todesta. Moni täälläkin neuvoo hakemaan hoitoa ja vähän liioittelemaan oireita kun ei muuten pääse hoitoon...

Vierailija
20/33 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mulla munia on jääkaapissa, mutta kun ne ei vastaa kun kysyn niiltä