Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nielurisaleikkaus aikuisena: POSITIIVISIA kokemuksia?

Vierailija
02.04.2015 |

Menossa pian nielurisaleikkaukseen ja keskustelupalstoja selaillessa vastaan tulee vain kauhukertomuksia toipumisesta.

Kerrotteko oman ei-niin-painajaismaisen kokemuksenne ko. toimenpiteestä, kiitos!

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
15.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta oli se, että melkein jäin koukkuun panacodiin. Proputon elämä edessä.

Vierailija
42/43 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minulla ja kamalaa tämä jälkiparanemin> kun luulee että se menee parempaan suuntaan muutamia päiviä operoinnista, mut nyt 6päivä ja aivan kamalaa.Ei pysty syömään oikein mitään litkuja kun vaan on kivuliasta niellä.Lääkkeet nielen väkisin kera vähäsen laitan ruokaöljyä suuhun ja vettä hiukan ja sit jääpaloja suuhun.Olkaa te onnellisia jotka pääsette vähemmillä tuskilla 2-3vkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tänne nyt oman kokemukseni siltä varalta että joku leikkaukseen menevä tai sitä pohtiva tänne eksyy.  Tiedän että tämä on todella yksilöllistä mutta oma kokemukseni on se, että tämä ei todellakaan ollut niin paha juttu kun mihin olin varautunut tai mitä sairaalassa varoiteltiin. Toki ekat päivät tekee kipeää ja lääkkeistä voi tulla tosikin paha olo. Mutta avainasemassa minusta nimenomaan se että ei päästä kipua valloilleen, särkylääkettä paracetamol/ibuprofeiini 4 tunnin välein (näissä ei tarvitse pihistellä), tuhdimpaa tavaraa esim yön ajaksi. Imeskele jääpaloja, juo todella paljon vettä - jääkylmät smoothiet jos vaikeaa niellä. Ota ummetuslääkettä 1. päivästä alkaen. Purkan syönti auttaa, älä päästä suuta kuivumaan. Huuhtele suuta jatkuvasti - tämä auttoi minulla peitteiden lähtemiseen ja ne lähtivät jo 8 päivän kohdalla jonka jälkeen pystyi hyvin nielemään jo kiinteää esim pizzaa tai pastaa. Epämukavaa oli ennemmin kuin kivuliasta, mutta kaiken pystyy kyllä handlaamaan ja ikinä ei voi tietää MITÄ JOS kaikki meneekin tosi hyvin ja parantuminen on nopeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme