Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Somaliystäväni muuttivat juuri majaa mun rahoillani

Vierailija
21.03.2009 |

Meidän vuokratalon pihalla on aamusta asti seissyt helvetin iso rekka, jonne kaksi suomalaista muuttomiestä ovat jo monta tuntia kantaneet huonekaluja.

Kahta asiaa mietin, eli sitä mahtaako sossun muuttoavustus n. 800€ riittää muuttokustannuksiin ja kuka maksaa loput.

Toinen asia mitä ihmettelin, että missä olivat ne terveet ja riuskat somalinuorukaiset, joita Suomeen rahdataan laivalasteittain töitä tekemään, kun eivät sukulaisten muuttoavuksi ehtineet?

Liekkö pojat niin innostuneet Suomeen kotouttamiskurssin opinnoista, että eivät nyt mitenkään muuttoavuksi ehtineet kun pitää niin ahkerasti päntätä suomen kieltä viikonloppunakin.

Tuo iso muuttorekka on kyllä harvinainen näky, tähän asti kaikki talosta muuttaneet suomalaiset ovat hoitaneet muuttonsa kaverilta lainatuilla pakettiautoilla, joihin sossun ei tietenkään tarvitse muuttoavustusta maksaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeviikolla oli uutisissa, että vastaanottokeskuksia avataan kymmeniä uusia!?!?!? Siis voi helvetti ma sanon. Eikö ensin pitäisi hoitaa oman kansan asiat kuntoon!!!!

Vierailija
2/22 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksama sohva, koska entisen olivat kantaneet roskakatokseen, jotta me taloon jäävät vuokralaiset saadaan sitten maksaa vuokrassa korkeampia jätehuoltomaksuja.

Kaunis kiitos tästä, ystäväni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein eniten veromarkkojensa tuhklauksesta murisee ihmiset, jotka saa tulonsiirtoina enemmän kuin maksavat veroja.

Vierailija
4/22 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas vituttaa kun mun juopolle suomalaisnaapurille jouduttiin soittaa poliisit viime yöna ja sen muija vietiin terveyskeskukseen ja ukko siis pahnoille ja KAIKKI MINUN VERORAHOILLA!!! Se nyppii... Ikinä eivät ole töitä tehneet, saatanan suomalaiset! Voisi lähettää vaikka Somaliaan sodan jalkoihin mun puolesta! Ja kyllä mä niidenkin sohvan ja puhelinlaskut olen maksanut...

Vierailija
5/22 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tiedätki mllä rahoilla ne muuttaaa. ja vaikka ne on somaleita niin voi niillä olla suomalaisiakin ystäviä ihan tiedoks vaan kaikki ei oo yhtä rasisteja ku sinä.

Vierailija
6/22 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen asunut 10v ulkomailla ja paras kaverini oli turkkilainen.

mutta kun olen nyt asunut suomessa nähnyt muslimeiden käytöksen ja lukenut koraanin, niin olen islam-kielteinen 100%.

Vierailija
7/22 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti tuo somalien muuttokuorma lastataan etelä-satamassa laivaan ja somaliystäväni pääsevät lopultakin takaisin kotiin Somaliaan

Vierailija
8/22 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näissä muutto- ja huonekaluasioissa ihan kaikille.

Vierailija
9/22 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksihän ne sujuvasti unohtivat maksaa mulle myönnetyn muuttoavustuksen kun muutin aikoinani minimiäitiyspäivärahalla ollessani?

Ja miksihän meidän pihalla ei noita muuttorekkoja ole enemmän näkynyt, kun kumminkin tässä talossa on tulorajat ja poismuuttajat pienituloisia.

Ryyppäsikö naapurin Reiska sen 700€ ja vuokrasi sitten 100€:llä pakettiauton ja muutti sillä viime syksynä?

Vierailija
10/22 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.adressit.com/veroeurot

Viimeviikolla oli uutisissa, että vastaanottokeskuksia avataan kymmeniä uusia!?!?!? Siis voi helvetti ma sanon. Eikö ensin pitäisi hoitaa oman kansan asiat kuntoon!!!!

Vierailija
11/22 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen sitten sun rahoillas muuttanut kaupungista toiseen ja vuokrattiin helvetin iso rekka ja miehet ja itse vaan naureskeltiin vieressä taidettiin ottaa siinä parit siiderit. ihan vaan et sua vituttaisi.

Vierailija
12/22 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanko soitatte sossuun ja kysytte et saiko tuo naapurin ali muuttoavustusta vai et joiko se reiska sen kelan rahan....

ja minä luulin että mun elämä on tylsä!!!

Vierailija
13/22 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku et ottanu yhteyttä sossuun jos oli unoshuksesta kyse

No miksihän ne sujuvasti unohtivat maksaa mulle myönnetyn muuttoavustuksen kun muutin aikoinani minimiäitiyspäivärahalla ollessani?

Ja miksihän meidän pihalla ei noita muuttorekkoja ole enemmän näkynyt, kun kumminkin tässä talossa on tulorajat ja poismuuttajat pienituloisia.

Ryyppäsikö naapurin Reiska sen 700€ ja vuokrasi sitten 100€:llä pakettiauton ja muutti sillä viime syksynä?

Vierailija
14/22 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokratkoon vaikka perävaunurekan ja 4 kantomiestä, heille suon sen verorahoista. Mutta en somaleille. ap

Vierailija
15/22 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niitä töitä tekeviä somaleitakin. Mutta oletteko ajatteleet sitä, että oma typerä ulkomaalaislakimme edesauttaa näitä ihmisiä olemaan kotona. Esimerkiksi 9 lapsinen somaliperhe saa lapsilisistä ja kelan tuista huomattavasti enemmän rahaa kuin, että menisi esim siivojan töihin? ei siis kannata mennä töihin ja sen edesajaa ihan suomen valtio, eli katsokaa itseemme. Jos suomessa olisi sota, lapsenne olisivat kuoleman vaarassa ja teillä olisi rahaa, todennäköisesti valitsisitte maan jossa teille tarjotaan aivan kaikki ilmaiseksi! saatte asunnon, rahaa elämiseen, huonekalut, kaiken. Kukapa siitä kieltäytyisi. Tuskin somaliassa on ollut yhtä hyvä elintaso ja ihmiset ovat raataneet henkensä eteen, vaan sitten tulee maa, joka antaa kaiken ilmaiseksi, mikäpä ei sitä käytettäisi.

Vierailija
16/22 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa nämä hameet maksavat noin 200 €, kankaat 20 € (esim. Dubaista) ja työ 180 €. Sossulle vaan tulee laskuja että 1200 €/hame jne. että saadaan hyvät hamerahat.

näissä muutto- ja huonekaluasioissa ihan kaikille.

Vierailija
17/22 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiä eivät Somaliassa olleet, videoauhurit ym. oli jo 1980-luvulla, perheenisät matkustivat ympäri maailmaa työmatkoilla jne. Sitten häntä koipien välissä pakoon kun maan sekasorto johtui usein juuri näistä ulkomaille lähteneistä. Mukaan lähti muutama pankkitili Sveitsissä, sieltä on kiva nostaa rahaa ja elää sossun tuilla Suomessa.

on niitä töitä tekeviä somaleitakin. Mutta oletteko ajatteleet sitä, että oma typerä ulkomaalaislakimme edesauttaa näitä ihmisiä olemaan kotona. Esimerkiksi 9 lapsinen somaliperhe saa lapsilisistä ja kelan tuista huomattavasti enemmän rahaa kuin, että menisi esim siivojan töihin? ei siis kannata mennä töihin ja sen edesajaa ihan suomen valtio, eli katsokaa itseemme. Jos suomessa olisi sota, lapsenne olisivat kuoleman vaarassa ja teillä olisi rahaa, todennäköisesti valitsisitte maan jossa teille tarjotaan aivan kaikki ilmaiseksi! saatte asunnon, rahaa elämiseen, huonekalut, kaiken. Kukapa siitä kieltäytyisi. Tuskin somaliassa on ollut yhtä hyvä elintaso ja ihmiset ovat raataneet henkensä eteen, vaan sitten tulee maa, joka antaa kaiken ilmaiseksi, mikäpä ei sitä käytettäisi.

Vierailija
18/22 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä uusia ole varaa ostaa kun on karenssi työkkäristä päällä. Saisinko housurahat sossusta?

Vierailija
19/22 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ainakin tarjottiin sellaista eikä yhtään enempää.

Vierailija
20/22 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sitäkin paremmalla syyllä kysyn että saako 250€:llä isoa rekkaa ja kahta muuttomiestä hankittua???