Miksei mulla oo vieläkään menkkoja? Vauva 10 kk.
Imetän aamuin ja illoin, vähäsen vaan tulee maitoa.
Kommentit (13)
eli viimeksi puolitoista vuotta synnytyksen jälkeen.
Ja mistä vitusta tiedät, paljonko sinulta tulee maitoa?
alkaneet aina 1-3kk sen jälkeen, kun olen lopettanut imetyksen kokonaan. Eli kun synnytyksestä on ollut n. 1v.2kk.
on mennyt aikaa vähintään kaksi kuukautta.
Siitä että vauva imee vain pari minuuttia, entisen kymmenen minuutin sijaan. ap
se imetyshormoni jäi jostain syystä koholle, vaikka lopetin imetyksen. Ei ollut mulla mitään vaarallista, ajan kanssa meni ohitse itsestään. Haittana epäsäännölliset menkat.
vauva 10kk ja menkkoja ei vaan kuulu. Imetyksen lopetin 3kk sitten.. Ehkä ne sieltä tulee..
kun lapsi oli noin 2,5-vuotias, ja sen jälkeen ovat olleet epäsäännölliset. Imetys jatkuu edelleen.
Esikoisesta alkoi jo kun hän oli 8 kk. Yhtä paljon imetän, myös öisin.
Imetän toki päivisin ja välillä yölläkin. Esikoisesta kuukautiset alkoi jo hänen ollessaan 5 kk ja tuolloin vielä melkein täysimetyksellä. Eli näköjään alkamisaika voi vaihdella melkoisesti.
Eräs hyvä ystäväni halusi toisen lapsen, ja tämän vuoksi hän ns. joutui
lopettamaan imetyksen, kun esikoinen oli noin 1 vuotias. Vasta sitten
hänellä alkoivat kuukautiset ja hän onnistui tulemaan raskaaksi.
Mä ihmettelen. Itse olen täysimettänyt 6kk ikään pian viisi lasta ja joka kerta menkat alkaneet n. 5 viikkoa synnytysen jälkeen, jonka jälkeen tulleet säänöllisesti imetyksestä huolimatta. Kysyin asiaa omalääkäriltä, joka sanoi ettei imetyksen pitäisi mitenkään vaikuttaa kuukautisiin. Eli hänen mukaan kuukautiset alkavat muutaman kuukauden kuluttua synnytyksestä.
saattaa pitää kuukautiset poissa. Mullakin alkaneet vasta imetyksen loputtua kokonaan, siitä noin 1-2 kk päästä.