Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun vanhemmat tulee meillä käymään merkillisen usein ruoka-aikaan..

Vierailija
20.03.2009 |

toki tarjoan heille ruokaa, jos on sellaista, mistä riittää muillekin kuin omalle perheelle. Tänään oli kuitenkin broiskun paloja, joita oli yksi per henkilö, joten en sitten tällä kertaa tarjonnut. (tulivat yllättäen käymään)

Myöhemmin, siis aika paljon myöhemmin vasta tajusin kysyä, että otatteko kuitenkin teetä tai kahvia kun ei tuota ruokaa riittänyt. Niin äiti sitten huokaisi ilmiselvästi tyytyväisenä, että olisin kohta varmaan kysynyt että saako täällä mitään suuhunsa kun ei muistettu syödä lähtiessä..

Nyt vaan tuli mieleen, että onko niillä edes kotona ruokaa?? Voiko tollasta nyt mennä kysymään..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaas tekin sitä. Eli heti luovut jostain kellonlyömästä.

Ja toki kait nyt vanhemmilleen voi jutella niiden jääkaapin sisällöstä. Ota huomioon, että muutamien vuosien kuluttua pyyhit samojen ihmisten takamuksia ja syötät lusikalla ruokaa. Kannattaa ottaa jo nyt se aikuismainen asenne huolehtimiseen.

Vierailija
2/5 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vaihtelee 16.30-18 välillä. Mutta silti osuvat monesti syömään, eikä siinä mitään, hyvä jos tyttären sopat kelpaa.

Mutta siitä olen kyllä huolissani, että lähtevät tuollein syömättä tien päälle, isällä on veresokerien kanssa ongelmia.. Äiti täyttää vasta 60 tänä vuonna, isä on 65, joko niistä nyt pitää alkaa huolehtia..? =0) VAstahan mä kotoa muutin (18 vuotta sitten!!), näin kai ne osat vaihtuu..

Mutta kun ne on välillä niin äreitä, jos niitä opastaa (raha-asiat, taloudenpito mm.) niin ei oikein uskalla aina puuttua.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli minulle ainakin mieleen että äitisi (jos hän on se pääkokki) on jollain tavalla väsähtänyt eikä jaksa laittaa ruokaa, tulevat siis teille valmiiden patojen ääreen. Taustalla voi olla joku sairaus tai masennus, jopa alkava dementia eli vaikeus selviytyä ihan normaalitoimista (voi alkaa jo yllättävän aikaisin). Johtopäätöksiä ei ehkä vielä voi noin vain vetää mutta seurailisin vähän tarkemmin heidän olemistaan ja kävisin myös heillä vierailemassa useamman kerran kuulostelemassa tilannetta.

Vierailija
4/5 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli kuoli toista vuotta sitten ja tuntuu, että äiti ei ihan ole päässyt raiteilleen vieläkään. ts. vuorokausirytmi ihan sekaisin, unohtelee mm. hammaslääkärin aikoja, ei jaksa aina lähteä asioille jne... Kävis kyllä kuvioon ihan yks yhteen tämäkin... miten mä en oo tajunnu..

Kun hirveesti nimittäin kertoilee, mitä on milloinkin kokkaillut, mitä osti tarjouksesta kaupasta jne.. jos siellä on vaan ne tarvikkeet jääkaapissa, mutta niistä ei tuu valmista.

ap

Vierailija
5/5 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri ruoka aikoihin. En tahallani mutta nälkäinen olin aina kun en kotona jaksanut ruokaa laittaa. Siskoni vaistosi asian ja kertoi myöhemmin ymmärtäneensä. Se oli suuri apu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi