Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko karpata, vaikkei halua laihtua?

Vierailija
20.03.2009 |

En tiedä mitään karppaamisesta, mutta tuossa yhdessä kaskustelussa joku kertoi, että oli saanut apua vatsaoireisiin.

Itse olen hoikka, vatsa toimii liikakin ja on aina turvoksissa (paitsi kun olen herännyt),myös ilmaa.

Eli voisiko siitä olla apua?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan mitään proteiinia mätä, vaan syön ihan entisen määrän - paitsi niin, että syön nykyään useampana päivänä kalaa kuin lihaa.

Rasvaa kyllä syön enemmän ja ihan järjettömät määrät kasviksia ja juureksia.

T: Karppaaja

Vierailija
22/26 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteen?

Ja kiitos vaan, elimistöni valmistaa itse aivojeni tarvitseman sokerin. Olen omavarainen. Olen joskus kuullut, että ihminen, joka on paastonnut jopa neljäkin päivää, on säilynyt hengissä. Hänenkin aivonsa saivat kehon tuottamaa sokeria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä aktiivi/ammattilaisurheilijoiden ruokavalioon kuuluu nimenomaan paljon hiilareita, muuten ei jaksa.

Vierailija
24/26 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta urheiluani ei karppaaminen haittaa, pikemminkin päinvastoin: vasta karppauksen aloitettuani olen kokenut sellaisia todellisia hyvän olon tunteita. Endorfiinit ovat joskus urheillessa lähteneet liikkeelle. Ja muutenkin jaksan vallan mainiosti olla tunnin tanssitunneilla sekä uimatreeneissä.

Mutta joillakin karppaajilla kuuluu olevan aluksi vaikeuksia päästä liikkeelle.

Vierailija
25/26 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miten voi onnistua...

Itse juoksen 5 kertaa viikossa, pitkiä lenkkejä. Lisäksi pyöräilen työmatkat. Ja syön vähän hiilareita. Lähinnä ruisleipää ja joskus (1-2krt/vko) täysjyväpastaa ja riisiä. Esim. ennen edellistä puolimaratoniani söin edellisenä päivänä normaalia enemmän proteiineja, aamulla rahkaa ja 100% ruisleipää. Hienosti meni. En ikinä "tankkaa" hiilareita. Mun kroppa toimii hienosti näin. Ja jaksan erittäin hyvin.

Sillä aktiivi/ammattilaisurheilijoiden ruokavalioon kuuluu nimenomaan paljon hiilareita, muuten ei jaksa.

Vierailija
26/26 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravinneköyhän ruoan korvaaminen ravinteikkaalla on mitä järkevintä.

Lisätietoja voi käydä lukemassa vaikka täältä:

http://www.hiilaritietoiset.net/

Keskustelupalstakin löytyy. Juttua myös urheilusta ja ruokavaliosta. Oma palsta aloittelijoille.

http://www.foorumi.info/hiilaritietoiset/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi