Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliherkkä akneen taipuvainen iho, hoitovinkkejä kaivataan!

Vierailija
20.03.2009 |

Mulla on superherkkä iho joka reagoi kaikkeen finneillä. Iho ei ole kuitenkaan rasvainen, vaan pintakuiva sekaiho, finnejä tulee otsaan ja leukaan. Kaipailisin vinkkejä miten hoitaa ihoni kuntoon.

Koitin juuri superherkälle iholle tarkotettua pesunestettä ja rasvaa, mutta eivät auttaneet. Nyt käytössä toinen rasva joka myös tarkotettu superherkästi reagoivalle iholle, ja lisäks täsmärasva finneihin. Saa nähdä auttaako.

Oon kokeillut myös sekaihon ja rasvaisen ihon tuotteita, ovat liian ärtsyjä. Karppauskaan ei auttanut.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on just samantyyppinen iho, ja nyt kun olen jättänyt kaikki light tuotteet pois ja syön vain täysrasvaisia tuotteita, no maito on silti kevytmaitoa, niin iho ei ole niin pintakuiva ja tasaisemman värinen. Ei ole ärtyneitä punaisia laikkuja ja hilseilevää kuivaa ihoa.

Otan myös kalanöljykapselin päivässä ja syön paljon rasvaista kalaa, pähkinöitä, avokadoa. Siis todella syön paljon rasvaa. En ole edes lihonut. Minä tyhmä kun luulin että light tuotteet pitäisi minut laihana. Ennen mulla hiukset tippui päästä myös koko ajan, mutta nyt tuntuu paksummalta.

Ihon puhdistan puhdistusmaidolla ja kasvovedellä, herkälle iholle tarkoitetuilla. Kuorin kerran viikossa, tai harvemmin. Käytän aika paksua ihovoidetta, Q10 juttua. Ennen aina valitsin ohuita tai geelimäisiä litkuja sekaiholle eivätkä vaikuttaneet mitenkään. Pintakuivuutta ei enää ole.

Vierailija
2/19 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisään salaattiin rutkasti oliiviöljyä, eli ei pitäs olla ongelmia rasvan saannissa. Syön myös sekä helokki- että omega3-valmisteita joka päivä.

Ärsyttää kun en voi ilman meikkiä lähteä mihinkään noiden finnien takia. Mielelläni meikkaisin vähemmän mutta pakko peittää nuo ihon virheet. Käytän mineraalimeikkiä, jonka pitäs olla iholle hellävaraista eikä tuki ihohuokosia.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään mitään vinkkejä? Vaikka pitihän se arvata ettei täälläkään kukaan mua osaa auttaa... Olenko todellakin tuomittu omaamaan finnejä lopun ikäni? Olen 27-vuotias ja iho ku teinillä... :(

ap

Vierailija
4/19 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäki on vaan iso kynnys ku sinne olis mentävä ilman meikkiä että näkis ihon todellisen tilan. Mutta kai se on vaan kestettävä.

Asun ulkomailla, täältä ei saa sebamedia. Mut ostan kaikki ihotuotteeni apteekista.

Hormoniongelmia saattaa ollakin, ollaan kärsitty lapsettomuudesta jo 7 vuotta. Mutta kierto on säännöllinen ja ovulaatiokin kai tapahtuu.

ap

Vierailija
5/19 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ihon mekaaninen kuorinta vähemmälle ihon ollessa tulehtunut -> vain levittää tulehdusta.

Kokeile sebamed pesupalaa.

Kannattaa myös käydä gynegologissa tarkistamassa onko kierto-ongelmia -> hormonien epätasapaino aiheuttaa finnejä.

Vierailija
6/19 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 34-vuotias ja kärsinyt tästä vaivasta 22-vuotiaasta lähtien. Hassua kyllä murrosiässä en kärsinyt finneistä juuri lainkaan.

Kyllähän nää finnit meikillä piiloon saa mutta olisi niin kiva olla ilmankin meikkiä ihmisten ilmoilla...

Kuukautiskierto on säännöllinen ja raskaudet alkaneet helposti joten hormonitoiminnassa ei luultavasti ole häikkää.

Vierailija
7/19 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho pintakuiva, mutta siltikin rasvainen varsinkin t-alueelta. Aika on naamassa finnejä (leuka pahin)ja varsinkin kuukautisaikaan tulee lisää. Naama on punalaikuinen ja finnitkin muhii viikkoja ennen kuin paranevat jättäen tietysti arven muistoksi. Ärsyttää, kun ei voi lähteä minnekään ilman meikkiä. Ja ikääkin on jo 26.

Joten jos jollakin on vinkkejä niin mielellään myös minä otan niitä vastaan.

Vierailija
8/19 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulla se lisää finnejä. Itselläni myös hyvin herkkä ja akneen taipuvainen iho. Sen olen joutunut hyväksymään, että yhtä hyvää tuotetta tai hoitosarjaa ei löydy, koska ihon kunto aaltoilee: välillä ongelmana on herkkyys ja kuivuus ja silloin keskityn hoitamaan sitä. Välillä taas ongelmana on akne ja silloin hoidan sitä.

Aknea ja finnejä minulla hillitsee ProActiv-sarja, mutta herkkinä hetkinä se ei sovi. Silloin käytän BodyShopin aloevera-puhdistusvaahtoa ja ravitsevaa yövoidetta.

Vierailija
9/19 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sekaiho, herkkä ja punertava. Olen syönyt roaccutania akneen. Silti pienempää epäpuhtautta tuppasi tulemaan. Olen nyt vuoden ollut ilman kosteusvoiteita ja puhdituksen jälkeen pessyt ja hieronut ihon maine Base mineraalisuolalla (muistaakseni Aila Aron kosmetologiliikkeet myy). 10 e maksaa pieni purkki (riittää pitkään). Sopii ilmeisesti kaikenlaisiin iho-ongelmiin ja kosteuttaa ja hoitaa ja silottaa. Kun käyttää mineraalimeikkejä (niitä oikeita) niin ei tarvii mitään kosteusvoiteita. Ajattelin että mitenköhän mahtaa iho voida talvella, kuivuisi jne, mutta on voinut paremmin kuin koskaan.

Vierailija
10/19 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea on kokeiltu, olen juossut lukemattomilla dermatologeilla, kokeillut ties mitä rasvoja eikä mikään auta!

Nyt alkuvuodesta on tullut taas syötyä parin kk kuuri tetracykliiniä (antibiootti) ja naama on nyt näppylätön - kuinka kauan .....

Jos käytätte e-pillereitä, kokeilkaa Diane (Nova) -pillereitä. Mulla ne piti ihon hyvänä, mutta lopulta olivat gynen mielestä liian hormonipitoisia mun ikäiselle.

Nyt taas vaiheeksi pesen ihoa clerasililla ja tuntuu hyvältä. Ihanaa kun siinä lukee teini-iholle :) Ihan turha maksaa 50 € kun kympilläkin saa ....

Vierailija
11/19 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naama kun pizza. Nyt olen ollut 2v syömättä tavallista vehnää (gluteeniton sopii, koska siinä ei ole vehnäproteiinia) ja naama on lähes sileä. Jos kauheasti innostun suklaata syömään. saan finnin tai pari.

Vierailija
12/19 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole juuri auttanut, paitsi imetys! : o

Olen kokeillut antibiootit, Diane Novat, antibiootti ja a-vitamiinivoiteet, ruokavaliolla ei myöskään ole ollut yhtään mitään vaikutusta. Suklaan tai roskaruuan syöntikään ei ole vaikuttanut näppyjen määrään, eikä myöskään superterveellinen ruokavalio.

Ennen kuukautisia ja raskausaikana tulee kauheita paiseita leukaan ja poskiin, paraneminen kestää monta viikkoa ja aina jää arpia. En ole voinut kulkea julkisilla paikoilla ilman akneihon meikkejä yli 20 vuoteen, niin pahat arvet on jääneet. Poskien iho pintakuiva, näpyt tulevat jostain tosi "syvältä" ihon sisältä, eikä valko- tai mustapäitä juuri ole. Ihoni ei ole herkkä, eikä mitään allrgioita ole.Joskus iho on upea monta kuukautta, vaikka eläisin ihan niinkuin aina ennenkin ja söisin samoja ruokia. Stressillä ei myöskään ole ollut mitään vaikutusta.

Ainoa, mikä on tosiaan rauhoittanut ihoa on imetys... Taitavat minun paiseeni olla kyllä siis hormoniperäisiä, vaikka kierto onkin säännöllinen ja olen tullut helposti raskaaksi.

Antaisin kyllä vaikka mitä, jos joskus tästä vaivasta paranisin. : ( Olen kärsinyt jo 21 vuotta.

Vierailija
13/19 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkin ellien palstalla olevaa aknekeskustelua ja sieltä poimin nämä vinkit:

- Vichy Normaden -voide

- Cliniquen puhdistusgeeli

- Clindoxyl (reseptilääkevoide)

- BM gel 28

- Eucerin herkän ihon puhdistusaineet

- Lumene C+ tasapainottava päivävoide

- Bactosan -luontaistuotevalmiste

- sokeri pois

- aamupesu vain vedellä

- Bion-sarja

Itse aattelin kokeilla nyt ensin nuo mitkä eilen ostin, eli Eucerinin Re-Balance päivävoide, Uriagen puhdistusgeeli ja La Roche-Posayn Effaclar A.I. täsmävoide finneihin, ja aamulla aattelin pestä kasvot vain vedellä. Oon myös jättämässä vehnää ja sokeria nyt vähemmälle, koska laihdutan. Kokeilen myös vähentää eläinrasvoja.

Lupaan raportoida tuloksista täällä!

ap

Vierailija
14/19 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin täällä! Ei kuivata, mutta puhdistaa hyvin. Sisältää salisyylihappoa, mitä monet ihotautilääkärien määräämät tuotteetkin.

Vierailija
15/19 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi kosmetologi, joka tekee noita hoitoja ja kokeile. Tuotteet myös sikahyviä, mutta kalliita. Hoitoja kannattaa ottaa muutama kuurina.

Vierailija
16/19 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkälle iholle suosittelisin käyttää ns. lieviä menetelmiä jotka ovat luonnollisia. Esim. kookosöljy on erinomainen valinta joka hoitaa ärsytystä ja kosteuttaa ihoa. Apteekin tuotteet ovat ainakin omaa ihoani ärsyttänyt vaan entisestään ja käytän sen takia vain kotikonsteja, jotka ovat tehonneet yllättävän hyvin jos vain on huolellinen. Täältä löytyy lisää vinkkejä aknen hoitoon kotikonstein: https://aknenhoitokotikonstein.wordpress.com/ :)

Vierailija
17/19 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiinatau kirjoitti:

Herkälle iholle suosittelisin käyttää ns. lieviä menetelmiä jotka ovat luonnollisia. Esim. kookosöljy on erinomainen valinta joka hoitaa ärsytystä ja kosteuttaa ihoa. Apteekin tuotteet ovat ainakin omaa ihoani ärsyttänyt vaan entisestään ja käytän sen takia vain kotikonsteja, jotka ovat tehonneet yllättävän hyvin jos vain on huolellinen. Täältä löytyy lisää vinkkejä aknen hoitoon kotikonstein: https://aknenhoitokotikonstein.wordpress.com/ :)

Mitäs vinkkejä ne sellaiset ovat, joiden toimivuutta ei edes perustella mitenkään? Tutkimusviitteet, kiitos.

Vierailija
18/19 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on atoopponinen, hilseilevä iho. Lisäksi finniä pukkaa.

Näin sain oman ihoni kuntoon, joka ilta pesen mikrokuituliinalla (minulla ei iho irtoa itsestään vaan vaatii hankausta, päiväkin välissä aiheuttaa kuivaa hilseilevää ihoa joka näyttää rumalta).

Pesun jälkeen levitän karitevoita. (Ainoa rasva/öljy kaikista maailman tuotteista joka kosteuttaa tarpeeksi, eikä aiheuta finnejä)

Ei muuta, näillä näyttää kasvot hyvältä.

Vierailija
19/19 |
01.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä pois rasvaton maito!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä