Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oulu/oululaisuus ja niiden hurja ivallisuus

Vierailija
19.03.2009 |

negatiivisuus ja ärsyttävyys käy hermoilleni

mutta silti vedän heitä puoleeni, kuin magneetti, mistä ihmeestä tämä voi johtua.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Oulussa, mutta en ole syntyjäni täältä.

Tai ehkäpä en siksi ymmärrä, kun en oikein tunne ketään joka olisi täällä aina asunut.

Itse olen rakastunut tähän paikkaan, tää on mun koti. Ja joka paikassahan on aina jotain, mihin ei ole tyytyväinen.

Vierailija
22/53 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oululainen kateus:

Naapuri ostaa uuden mersun. Oululainen kadehtii sitä (suomalainen kun on) ja ajattelee että toivottavasti se naapurin mersu menee äkkiä rikki.

Etelä-Pohjalainen kateus:

Naapuri ostaa uuden mersun. Pohojalaanen kadehtii sitä ja ajattelee että perkeles minä ostan kans. Ja ostaa.

2, entinen oululainen, nykyinen seinäjokinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se happamuus ja korppumaisuus viittaakin ihmisiin?

Vierailija
24/53 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei voi muuta sanoa kun ovat ihan omaa luokkaansa.Ei ikinä tiedä miten päin heidän kanssa olla, teki niin tai näin niin oululainen tekee aina sen oikein.

Oululainen on aina paras, aina tietää kaiken ja aina osaa kaiken, helvetin röyhkeitä ja sisäänpäin lämpiäviä.

Ja mun entisessä työpaikassa tätä mieltä on varmaan joka ikinen ei-oululainen ja työntekijöitä vastailemassa on varmaan 300.

Vierailija
25/53 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumattakaan.

Vierailija
26/53 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi sekä Oulua että oululaisia pitää niin kovasti yrittää joka paikassa mollata?

Ajattelin vaan kun en minäole törmännyt inhottaviin ihmisiin missään päin Suomea, mutta oleniin itse mukava ja arvostan toisia ihmisä sellaisina kuin he ovat:)

t. ei oululainen, mutta tunnen kyllä ouluaisiakin, eivätkä he ole sen "ihmeellisempiä" kuin muutkaan tuntemani ihmiset...eivät hyvässä, mutta eivät myöskään pahassa!

Vierailija
27/53 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhdyn täysin muiden viesteihin, oululaiset on ihan outoa porukkaa. Laiskoja ku mitkä..

Vierailija
28/53 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisisissä on monenlaisia kuten muuallakin. Oululaisia piirteitä olen huomannut pari: Virastoiden kanssa toimiessa ei voi ikinä luottaa siihen että asiat hoituvat. Asiat täytyy varmistaa aina moneen kertaan. Jonkinlaista leväperäisyyttä virastoihmisillä siis olen ollut huomaavinani. Toinen on tämä kansan bussikulttuuri. Täpötäydet bussit tukitaan jäämällä keskelle tai eteen autossa. Suorastaan vaarallista siinä keskiosassa pienten lasten kanssa joskus. Ihmismuuri roikkuu melkein lasten päällä. Kun sinne bussin takaosaan ei voi millään mennä, vaikka sisään lappaa ihmisiä kokoajan. Sitten kun kuski jossain vaiheessa huutelee, että menkääs taaksepäin, katsellaan ihan ällistyneinä.

Vierailija
29/53 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa paikallisen sanomalehden pääkirjoitussivulla kerrotaan "etelän vetelistä" jotka ovat surkeita eivätkä pärjää missään oululaisille. Joka puolelta yritetään poimia jotain vähänkin kuuluisuutta saaneita joilla on oululaiset juuret ja tivataan heiltä että millonka aiot muuttaa takasi Ouluun?

Oululaiset ovat kyynisintä porukkaa tässä maassa. Vähätellään ja painetaan alas, ja kaikki aina arveluttaa, tohtiiko sitä...en viitsi kehottaa lukemaan Kalevan juttutupaa, se on oikea oulaisten junttien foorumi.

Ällöttää kun nuoretkin puhuu "paljasjalkasista" ja "tullista tulleista", viimeksi mainituthan ovat luusereita joilla ei ole mitään asiaa pyhään kaupunkiin. Voi kun oululaiset saisivat aikaiseksi perustaa reservaatin vain oululaisille, niin saisivat siellä sitten pönöttää omiensa parissa.

Toripolliisi-patsaassa kiteytyy oulaisuus.

Muistan muutaman vuoden takaa (kammottavan) Huutajat-kuoron Petri Sirviön marinan siitä kuinka "Nokia tappoi oululaisen kulttuurin", just joo, Nokian ei olisi ikinä pitänyt perustaa Ouluun mitään, olisi ainakin ollut muutama työpaikka vähemmän, harmi yleensä että Oulussa on yliopistokin...

Monilla on vieläkin käsitys, että Stockmann on ruotsinkielisten hienostorouvien kauppa eikä sinne ole mitään asiaa, parempi asioida vaan peltoprismoissa ja niitähän riittää. Ajatellaanpa Oulun keskustaa: käpykylä, jossa ei todellakaan ole muuta kuin se hienostokauppa. Kapakoita kyllä riittä, ryyppäämisen jalon taidon oululaiset kyllä osaavat, jos ei siis ole lesta.

terveisin nimim. Oulussa vuodet 1965-1995

Vierailija
30/53 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolittu teidän rutiköyhää ja konkurssikypsää kuntaa vaivoiksemme eikä meidän kunnallisveroprosenttia korottamaan.

Pysy vaan siellä uppoavassa laivassasi...

Vierailija
31/53 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina haukkuu kaikki tuttavat ja kaverinsa ja itse on niin oikeassa ja muka fiksu ja filmaatatinen. En jaksanut kuunnella enään hänen valituksiaan joten ei olla oltu enään yhteyksissä pitkään aikaan.

Lisäksi yksi hassu piirre hänessä on, että hän loukkaantuu aina kaikesta helvetin helposti. Ei sille uskalla sanoa mitään kun se ottaa kaiken henkilökohtaisesti!

Vierailija
32/53 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oululaiset parasta sakkia ever! TOSIN: olen itse kotoisin myös tuolta Etelä-Lappi-Pohjois-Pohjanmaa-akselilta niin se on niin tuttua=)

Vierailija
33/53 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap olla katkera haukiputaalainen, jota vituttaa kun me ei huolittu teidän rutiköyhää ja konkurssikypsää kuntaa vaivoiksemme eikä meidän kunnallisveroprosenttia korottamaan.

Pysy vaan siellä uppoavassa laivassasi...

Vierailija
34/53 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina haukkuu kaikki tuttavat ja kaverinsa ja itse on niin oikeassa ja muka fiksu ja filmaatatinen. En jaksanut kuunnella enään hänen valituksiaan joten ei olla oltu enään yhteyksissä pitkään aikaan.

Lisäksi yksi hassu piirre hänessä on, että hän loukkaantuu aina kaikesta helvetin helposti. Ei sille uskalla sanoa mitään kun se ottaa kaiken henkilökohtaisesti!

mutta kait sinen jokunen hedelmä ouluunkin mahtuu

Vierailija
35/53 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa että minua ahdistaa täällä etelässä olevien sisäänpäin kääntyneisyys, teitä ei kiinnosta muiden asiat ja oma napa on se kaikkein tärkein! Te ette juttele muille, ettekä pidä kehä 3. ulkopuolelta tulleita juuri minään. Itseäni en teidän kirjoituksista tunnista, täytyy ilmeisesti olla oululainen todella tunteakseen oululaisen. Meidän jutuissa on ehkä ironiaa, mitä muut eivät ymmärrä.. emme me pahaa tarkoita tai tee sitä ilkeyttämme . Minä itse tunnen että me oulualiset olemme hirmu iloisia ja ulospäin suuntautuneita, avoimia ihmisiä. Näin minä ainakin koen muut oululaiset..

Vierailija
36/53 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellainen itsepäinen penseilijä. Suhtautuu nihkeästi kaikkeen erikoisempaan. Varsinkin vaatteisiin suhtautuminen on ihmeellistä. Ei saa korreilla vaatteilla.

Olen ihmetellyt miksi viimeiset vuodet ovat olleet sosiaalisesti ahdistavia, johtuu varmaan siitä että olen asunut Oulussa!

Vierailija
37/53 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vielä sellainen mieleen, että oululaiset naiset laittaa itseään mielestäni enemmän kuin monessa muussa suomalaisessa kaupungissa. Ja ovat myös mielestäni keskimääräistä kauniimpia.

Ja ensivaikutelma oli minulla oululaisista, että ovat erittäin puheliaita ja välittömiä, mutta sitten on kuvioissa myös tämä ns. ahdistuneisuus ja juoruilu. Jotain huonoa siis, mutta myös hyvää. :)

t. 41

Vierailija
38/53 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykyttivät jokerit mennen tullen, joten enemmän töitä hesalaiset! =)

Ei vaan, asumme ulkomailla ja kyllä suomalaiset ovat kaikki osittain "outoja".

Lomilla käymme suomessa eri kaupungeissa/maaseudulla =) ja kyllä jokapaikasta vaan löytyy se perus-suomalaisuus outous :D

Joten en puolestele pohjois-suomalaisia kuin en etelä-suomalaisiakaan.

Vierailija
39/53 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka sana. T. ouluun hesasta muuttanut

Vierailija
40/53 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereelta Ouluun muuttaneena oon huomannut imeneeni Oulu-vaikutteita aika tehokkaasti. Oon kyynistynyt ja alkanut juoruilla ja kyräillä todella paljon enemmän aikaisempaan verrattuna. Pitänee parantaa tavat! Olen ajatellut asiaa niin, että tämä on kasvanut "pikkukylästä" niin nopeasti isoksi kaupungiksi, että täällä edelleen on vähän sellaista käpykylänraittimeininkiä, jossa kaikkien asiat kiinnostaa.

Apua, jos mulla tulee sama ahdistus kuin ap:lla!! Hui!

Ja oululaiset todellakin luulevat olevansa jotenkin erinomaisia kaikessa. Heillä on esim. sellainen luulo täällä, että ovat erityisen kovaa valuuttaa etelä-Suomen työmarkkinoilla.

Ihailtavaa on se, että oululaiset vetävät yhtä köyttä (myös muiden pohjoissuomalaisten kanssa)! Täällä ei etelän vetelät pääsee pelleileen. ;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan