Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka morkkaatte pphoitajia, yksi asia..

Vierailija
18.03.2009 |

Tuli vaan mieleen, kun täältä saa usein lukea, että kaikkipph:t vaan seisovat puistossa ja puhuvan keskenään pas***, niin kertokaapa yksi sellainen naisvaltainen työpaikka, jossa akat eivät keskenään läyhää ja juorua??

Ja jos olette itse puistossa ystävän, kaverin, naapurin tai puistotutun kanssa, niin ettekö itse höpöttelemitään, vaan istutte tuppisuuna siinä hiekkalaatikon reunalla..??

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta näkisin perhepäivähoitajan työn rinnasteisena yrittäjän työhön. Työ suo hyvin paljon vapauksia, voi suunnitella päivän yleensä melko pitkälle itse, saa useimmiten tehdä työtä omassa kodissaan mikä käytännössä tarkoittaa sitä, että työaikana tulee varmasti hoidettua myös satunnaisia omia asioita ja soitettua omia puheluita. Ei ole muita aikuisia valvomassa työn laatua, voi helpostikin ottaa jonakin päivänä rennommin jos on väsynyt. Toisin kuin monessa muussa työssä.

Minusta nuo yllämainitut seikat sekä moni mainitsematta jättämäni kompensoivat hyvinkin työaikaa - joka ei edes 7-17 ole mikään poikkeuksellisen pitkä. Perhepäivähoitajalla kun harvemmin menee päivästä aikaa työmatkoihin.

Vierailija
22/22 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään missään. Eikö palkka neljästä hoidokista ole jotain tuota luokkaa?

Käsittämättömän vähän. SIlti on neljä, usein vauva- tai taaperoikäistä - täysin huollettavaa lasta hoidettavana. Kuka äitikään sellaista jaksaa - no, pph on tietysti ammatinvalintakysymys, mutta minusta se että pph keskustelee puistossa kolleegoidensa kanssa ei ole pelkästään huono asia, vaan kyllä siinä asiantuntijuuttakin jaetaan, mikä on myös lasten etu.

Tietysti lasten turvallisuudesta pitää pitää samalla huolta, mutta ei hoitajan tarvitse koko aikaa olla vain lasten leikittäjänä. Lapsille tekee ihan hyvää välillä saada omaa tilaa ja olla vaikka vähän vähemmillä virikkeillä. Lapsen on hyvä osata olla turvallisesti yksin omissa touhuissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla