Hauskimmat kaupunginosien nimet?
Tuli tuon yhden ketjun Suikkila, Kurala jne, mieleen, että mitäs muita erikoisia kaupunginosia Suomesta löytyy (luulin noitakin ensin keksityiksi...)? Ulkopaikkakuntalaisia ainakin jaksaa naurattaa meidän oululaisten Hintta.
Kommentit (41)
Jyväskylän seudulla (rallireissuilta opittuja) on mm. Vellipohja, Lautaperä ja Mökkiperä:)
"Ovatko kivekseni mielestäsi liian karvaiset?"
Onkos Porvoossa Hinthaara? Ja Mäntsälässä on Hirvihaara, eli Hirvihuara :).
Ei kylläkään kaupungin vaan kylän osa. Tai toisaalta nythän Savonranta kuuluu Savonlinnaan..
Ja Ilmajoella Koskenkorva, Jalasjärvellä Hirvikylä (kokonainen kylä täynnä hirviä??!?)
mutta muistan kun mentiin pohjois-suomeen mummolaan niin pysähdyttiin sellaseen paikkaan kun Terskanperä. Mä jo ajattelin että mä varmaan muistan väärin ja kysyin isältäni niin kyllä , siellä terskanperässä me pysähdyttiin :D
on Raikas ( no ei täällä enää haisekaan, mutta ennen tehtaiden lopettamisia kyllä lemusi)
Itse olen syntynyt Kivesjärvellä Kivesvaaran vierellä.
Ja sekö tekee siitä vähemmän oudon?
Lahdessa Kärpäsen lisäksi myös Jalkaranta, Venetsia ja Mukkula.
JKL:ssä on ainakin Pupuhuhta, Nenäinniemi ja Keltinmäki
Kankaanpäässä Kyrvönkylä, jossain oli Letku, Espoossa Kilo
olen syntyperäinen turkulainen ja olen asunut ensin Kurala:ssa, sit Kupittaa:lla ja nyt Kastu:ssa. Mitä ihmeellistä näissä nyt on :)
Siikajoelta löytyy mm. Alapää...
Kokkolassa kuulemma kaupunginosa nimeltä Ykspihlaja... Kohtuullisen omaperäistä... :D
Onneksi en asunut tuolla teininä, olisin asunut naamani veroisella alueella.
Rautaharkko. Mun suosikkini Kangasalan Lihasulan joku jo mainitsikin.
Lempäälässä Uuden-Euroopan vieressä on surkean pieni tien pätkä, joka näyttiää menevän metsään "ei minnekään" ja vaikuttaa lähinnä metsäautotieltä. Vaatimattomasti sille oli annettu nimeksi Maailmannapa.
Tuli vaan mieleen, että mies saattaa ihmetellä, miks mä oon käyttäny googlessa tuollasta hakusanaa :P