Kerrostalossa asuja, miksi sinulla ei ole parvekelasitusta
Paljon näkyy lasittamattomia parvekkeita, eikö lasitus olisi mukava, niin parveketta voisi käyttää myöhempään syksyllä ja kevääll sinne saisi kukkien taimet itämään aikaisemmin?
Kommentit (22)
Kun vuokranantaja ei ole tykännyt semmoista asentaa.
Niitä pitää pestä ja huoltaa + parveke on kuin pätsi auringon paisteella.
On lasitus, mutta parveketta tulee lähinnä käytettyä pyykin kuivatukseen. Satunnaisesti tulee saunan jälkeen jäähdyteltyä parvekkeella.
Kuka hullu edes asuu kerrostaloläävässä? Hyi!
Meillä on nyt, kun koko taloon tehtiin parvekeremontti.
Asunto olisi vielä lämpimämpi kesällä. Parveke on kadulle päin, joten ei houkuttele viettää aikaa siellä.
Meillä on PARVEKEKULTTUURI, eli se on kauniisti kalustettu kesähuone kahvin juontiin, lautapelipelaamiseen, jutteluun, lukemiseen, yhdessäoloon, ja meillä siis jonkinlaisena vaatimattomana pienen pihan korvikkeena. Missään nimessä en halua lasitusta, silloinhan se olisi joku extrahuone eikä parveke ollenkaan. Mitään pyykkiä siellä emme kesäisin kuivata ja asuntokin on ihan lämmin ilman mitään typerää lasitusta. Niin monta lasitettua parveketta olen nähnyt pyykinkuivaushuoneena ja romuisena varastona että ällöttää!
Vuokranantaja ei ole asentanut. Kysyin kerran että jos maksan omasta pussista niin voinko asennuttaa lasit, ei kuulemma käy.
On kaunis 1950-luvun talo, ja koko alue on suojeltu. Todellakaan näitä taloja ei ruveta pilaamaan lasituksilla.
Eipä oo vuokranantaja sellaisia laittanut, vaikka viereisessä talossa on 🤠
Se kenellä olen vuokralla ei suostu hankkimaan edes kunnolla toimivaa jääkaappia (sammuilee itsekseen ja pakastin ei ole toiminut yli vuoteen) niin se ei todellakaan suostu lasittamaan tuota parveketta kun minun tarkoitus on vain tuoda hänelle rahaa ei aiheuttaa kustannuksia.
Vierailija kirjoitti:
Se kenellä olen vuokralla ei suostu hankkimaan edes kunnolla toimivaa jääkaappia (sammuilee itsekseen ja pakastin ei ole toiminut yli vuoteen) niin se ei todellakaan suostu lasittamaan tuota parveketta kun minun tarkoitus on vain tuoda hänelle rahaa ei aiheuttaa kustannuksia.
Kannattaiskohan muuttaa pois...
Vierailija kirjoitti:
Niitä pitää pestä ja huoltaa + parveke on kuin pätsi auringon paisteella.
Nykyisessä on lasit eikä tule pätsiä kun ei tietenkään pidä laseja suljettuna. Mutta monesti niistä on todella hyötyä ollut siinä ettei parvekkeelle pakkaa lumi ja kaikki roska.
Mulla on lasit, mutta pidän niitä auki keväästä syksyyn. Kun viilenee tai sateisuus alkaa, laitan kiinni. Ei siellä kyllä lämmin ole yhtään sen pidempään lasit kiinni kuin aukikaan. Lattia menee kylmäksi hetkessä eikä lasitkaan mitään eristä. Taimetkin pitää idättää sisällä, vasta sitten vien parvekkeelle, kun yölämpötilat on riittävän suuret.
Uskontoni kieltää.