**kehtaatko pyytää mieheltäsi rahaa, jos tilisi nollilla tai toisinpäin?
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen..
Itse olen nyt siinä tilanteessa, että omien sotkujen takia jouduin maksamaan kerralla 3000e laskun.. sinne meni kaikki säästöt. Olen hissukseen yrittänyt ostella edullisempaa ruokaa, että saisin tämän talouden taas tasapainoon. No sitä vartenhan nuo säästöt tietenkin oli, jos tulee yllättävä meno..
Mutta en siis kehtaa kertoa miehelleni. Tilillä on nyt 5 senttiä ja meidän olisi tarkoitus tänään mennä kaupungille ostoksille. Ei hitto, miten kerron miehelleni, ettei kertakaikkiaan rahaa ole.. Äitiyspäiväraha tulee huomenna, joten ei nyt mitään suurempaa hätää ole.
Kommentit (27)
lauseista pois tärkeitä pikkusanoja. Nytkin otsikossa lukee, että "jos tilisi nollilla". Missä on on -sana? Se jää joka toiselta pois. :/
Olen kotiäitinä ja ostan perheen ruuat, joten on ihan normaalia, että sanon miehelle, milloin hänen pitää siirtää lisää rahaa mun tilille. Tätä täytyy tehdä ehkä kerran kahdessa tai kolmessa kuukaudessa. Mun kotiäitiyteni on yhteinen päätös, ja kaikki perheeseen tulevat rahat yhteisiä, joten mä en näe tässä mitään ongelmaa. Ei ole mitään sun ja mun rahoja, vain useita eri tilejä, joille perheen rahat (miehen palkka, kotihoidontuki, lapsilisät) tulevat.
Ei tarvitse pyydellä eikä siirrellä.
Meillä on omat rahat ja omat tilit, mutta mä maksan osan laskuista kun mies maksaa lainanlyhennykset ja ostaa ruoat. En pyydä mieheltä rahaa vaikka tili olisi melkein tyhjä sillä olen niin monta kertaa saanut kuulla siitä, kun mulla ei ole rahaa (eli olen mieheni mielestä köyhä ja hän pitää itseään kapitalistana) eli parempi vaan ennemmin odotella kun vanhempainraha tai lapsilisä tulee. Mies kyllä pyytää multa rahaa esim. rakennustarvikkeisiin.
myös ikävissä asioissa.
Kerro miehelle heti tilanne. Eihän tuo paha ole, ksoka pystyit laskun maksamaan.
Meillä mies pyytää rahaa, koska on lasten kanssa kotona. Ja laitan hänen tililleen rahaa pyytämättäkin, ettei tarvi koko ajan pyydellä.
Yhteistä tiliä en halua, sillä olen hiukkasen kontrollifriikki ja minulla on huomattavasti parempi näkemys meidän perheen kokonaistilanteesta. Ja maksan ne lainanlyhennyksetkin.
Kun toisella ei ole, niin toinen maksaa jne. Rahaa revitään sieltä missä sitä on, eihän tästä muuten mitään tulisi.