Monestiko kävit baarissa kun vauvasi oli 7vk?
Montako kertaa kävit viihteellä? Joka vkonloppu?
Kommentit (57)
on se niin syntinen paikka vai? ei saa mennä jos on perheellinen. Heti ollaan tuomitsemassa jos äiti käy viihteellä. Sitten ollaan niin vuoden äitejä, kun istutaan joka ilta kotona. Niin ja myöskään mies ei saa mennä minnekkään.
Mä voin kuvitella millaisi pirttihirmu vastaajia täällä taas pyörii. Yhdellekkin omaa-aikaa on lapsen vieminen harrastuksiin :0. Miten te jaksatte?
Kävin esikoisen aikaan ekan kerran baarissa hänen ollessaan 4kk. Sen jälkeen n. kerran kuukaudessa.
mutta kun suurin osa vastaajista vastaa ylpeänä käyneensä kerran jossain ja lapsi on jo tyyliin kaksi.
Mä en tunne yhtään tälläistä äitiä?!?!
Joten jos halusi tavata kavereita porukalla oli yksinkertaisinta käydä välillä jossain kotibileissä (tyyliin synttärit, valmistujaiset yms) tai baarissa. Kännejä ei kuitenkaan vedetty koska se ei kuulu tapoihin, ja minä olin aina vaan pari, kolme tuntia poissa (mies saattoi olla pidempäänkin). Kävin lapsen vauvavuoden aikana tällaisissa tapaamisissa ehkä 4 kertaa.
Miksi pienen vauvan äidin (tai isän) täytyy käydä baarissa?
Kyllä ne vanhemmat tarvitsevat omaakin aikaa. Kuka käyttää sen mitenkin joko baarissa istuen tai metsässä samoillen ym. Hirvee haloo taas jostain baarissa istumisesta kun on tehny lapsiakin. Ei se baari nyt niin pahapaikka ole ettei voisi äiti tai isä siellä käydä
Peesaan alla olevaa,
on se niin syntinen paikka vai? ei saa mennä jos on perheellinen. Heti ollaan tuomitsemassa jos äiti käy viihteellä. Sitten ollaan niin vuoden äitejä, kun istutaan joka ilta kotona. Niin ja myöskään mies ei saa mennä minnekkään.
Mä voin kuvitella millaisi pirttihirmu vastaajia täällä taas pyörii. Yhdellekkin omaa-aikaa on lapsen vieminen harrastuksiin :0. Miten te jaksatte?
Kävin esikoisen aikaan ekan kerran baarissa hänen ollessaan 4kk. Sen jälkeen n. kerran kuukaudessa.
Sillon oli äitini 50v juhlat ja äitini tyrkytti, että hän voi jäädä hoitamaan vauvaa jos haluamme käydä jossain.
En kyllä muistaakseni erityisemmin juonut mitään, käytiin pitsalla ja tanssimassa ja juttelemassa.
Esikoinen on nyt 7v ja olen jäynyt baarissa tuona aikana varmaan 5-7kertaa...
ja olen 2 kertaa käynyt baarissa, toisella kerralla terassilla ja toinen kerta oli pikku joulut.
Menisin mielelläni kyllä, mutta tulee jo morkkis etukäteen siellä kulutetuista rahoista. Olisikin mukavaa vaihtelua tähän elämään, mennä baariin ja nähdä aikuisia ihmisiä ja puhua vaikka paskaa, muttei vauvan paskasta.
Mies kyllä on käynyt baareissa useestikkin, vaan mitä se mulle kuuluu, ei oo tapana vahtia toisen tekemisiä.
pikkukakkonen oli vasta viisiviikkoinen kun lähdin ulos. Menin katsomaan erästä jenkkiläistä lempibändiäni jäähalliin. Join pari siideriä illan aikana, olin poissa ehkä viisi tuntia. Vauva joi pumpattua rintamaitoa ja kaikki meni hyvin isän kanssa.
Itse kyllä käyn nykyään (lapset 4 ja 5v) entistä useammin tuulettumassa, ehkä kerran kuussa. Käyn etenkin rokkikeikoilla, tai sitten syömässä ja muutamalla baarissa. Miksei, lasten isä on kotona lasten kanssa, tai sitten viemme muksut mummolaan yökylään ja käymme yhdessä miehen kanssa ulkona.
19 on yötä poissa sen takia, että esim. Tallinkiltä on vähän vaikea lähteä yöksi kotiin =D
Tai jostain mökiltä on vähän pitkä matka taksilla ajella himaan.
Ap kysyi 7 VIIKON IKÄISESTÄ lapsesta, että kuika moni sen ikäisen lapsen vanhempi käy baarissa.
Lähinnä sihen tarkoitin kritisointini, että MIKSI pitää käydä, kun vauva on vielä silloin tosi pieni ja ainakin mun ystäväpiirissä lähes kaikki ovat tuossa vaiheessa vielä imettäneet.
Mulle on ihan sama, jos isompien lasten vanhemmat käy silloin tällöin hummaamassa baarissa. Jollekin 1krt vuodessa on riittävästi, joku toinen taas käy kerran kuukaudessa....
Mut valitettavasti olen sitä mieltä, että jos lapsia hankkii, niin täytyy jostain omista menoista karsia... tai tehdä ne lapset sit vähän vanhempana, ettei enää tee mieli joka viikonloppu baariin. Elää ensi nuoruu ja menokausi loppuun ja sitten rauhoittua ja keskittyä lapsiin.
Join yhden siiderin ystävä seuranani ja olin kotona seitsemältä. Viimeisenä viitenä vuotena olen ollut ehkä 4 kertaa baarissa, olen juonut korkeintaan 2 siideriä kerta, yleensä olen ollut ennen yhdeksää kotona nukuttamassa lasta, kerran taisin tulla vasta puolilta öin. Ensimmäisen kerran taisin käydä baarissa kun lapsi oli 2 v.
Eipä oikein kiinnosta notkua baareissa, yleensä rentoudun ja tapaan kavereitani muissa merkeissä, meillä kun on niiiiiin paljon hauskoja tapoja viettää aikaa yhdessä. Kännissä olo on minusta kamalaa muutenkin ja baareissa on tylsää.
En tiedä, itselläni ainakaan ei ole ollut minkäänlaista halua lähteä baariin siinä vaiheessa kun lapset olivat pieniä. Sitä omaa aikaa ja omaa tekemistä on monenlaista, ei kaikille siihen mitkään baarit kuulu. Toisaalta en ole sitä "omaa aikaa" vielä tuossa vaiheessa kaivannut erityisemmin, ehkä minussa on jotain vikaa sitten ;)
Ja meidän ystäväpiirissä suurimalla osalla perheellisistä on näin että hyvin harvoin käydään ns. viihteellä. Olemme 30-40-vuotiaita akateemisia (ei pk-seudulta) - se baareisa notkumisvaihe on meillä jo takana päin.
13
19 on yötä poissa sen takia, että esim. Tallinkiltä on vähän vaikea lähteä yöksi kotiin =D
Tai jostain mökiltä on vähän pitkä matka taksilla ajella himaan.Ap kysyi 7 VIIKON IKÄISESTÄ lapsesta, että kuika moni sen ikäisen lapsen vanhempi käy baarissa.
Lähinnä sihen tarkoitin kritisointini, että MIKSI pitää käydä, kun vauva on vielä silloin tosi pieni ja ainakin mun ystäväpiirissä lähes kaikki ovat tuossa vaiheessa vielä imettäneet.Mulle on ihan sama, jos isompien lasten vanhemmat käy silloin tällöin hummaamassa baarissa. Jollekin 1krt vuodessa on riittävästi, joku toinen taas käy kerran kuukaudessa....
Mut valitettavasti olen sitä mieltä, että jos lapsia hankkii, niin täytyy jostain omista menoista karsia... tai tehdä ne lapset sit vähän vanhempana, ettei enää tee mieli joka viikonloppu baariin. Elää ensi nuoruu ja menokausi loppuun ja sitten rauhoittua ja keskittyä lapsiin.
Et kyllä ensin kritisoinut joka viikonloppu baareilua vaan baareilua ylipäätään. Ole ihan rauhassa tiukkapipoinen, kertoo vähän elämänpuutteesta suvaitsematon nipotuksesi. Kaikki ei ole kuten sinä. Silti varmasti jokainen baareissa käyväkjin lastaan rakastaa yhtä paljon kuin sinä.
Mieluummin siis sellaista "omaa aikaa" johon riittää pari tuntia. Pikkuvauvavaiheessa jo kampaajakäynti on rentouttavaa, lisäksi olen käynyt mm. hierojalla.
Tyttö 1v ja 4kk enkä ole vieläkään käynyt, tosin neljäs lapsi, joten ei ole ollut aikaa. Kerran olen miehen kanssa ollut ravintolassa kuopuksen syntymän jälkeen.
on neljä lasta enkä ole yhdenkään vauva iässä ole juonut ollenkaan alkoa saati käynyt ravintolassa ryyppäämässä. En ymmärrä että kellään noin pienen vauvan äidillä on tarvetta juopotella.
38 jatkaa, että kysehän oli PIENTEN VAUVOJEN vanhemmista. Jos joku kokee tarvetta baareiluun isompien lasten kanssa niin aivan sama mulle. Mut 7vkk vauva :o ei oo normaalia jos sen ikäisen äiti kännää.
Olin bileissä ja ihan hyvässä kännissä, kun vauva oli kuukauden vanha. Siitä lähtien kävin bileissä / baarissa noin kuukauden välein. Vauva oli aina hyvässä hoidossa isällä tai mummolla. Luulen, että syynä kohtuullisen kovaan biletysvimmaan oli se, että olin elänyt varsin villiä elämää siihen asti, kun tulin raskaaksi. En ollut mikään teiniäiti, mutta suhteeni lapsen isään ei todellakaan ollut kunnossa, vaikka asuimme yhdessä yms. Rauhoituin siinä vaiheessa, kun erosimme ja aloin seurustella toisen kanssa.
Toisen lapsen kohdalla kävin ekan kerran parilla siiderillä alkuillasta, kun vauva oli 2 kk ja sitten muutamalla enemmän, kun hän oli puolivuotias. Siitä lähtien kävin jossain ehkä noin kolmen kuukauden välein.
Sen jälkeen olen käynyt säännäöllisesti 3x vuodessa..
siis lasten syntymän jälkeen. Lapset iältään 9v, 6v, 4v, 3v ja 2kk. Viimeksi tosiaan kävin baarissa, kun esikoinen oli syntynyt ja hänellä ikää 4kk. Silloinkin viihdyin vaan pari tuntia, ja hirveä kiire oli kotiin.
Yksi lapsistani oli 3½kk, kun kävin baarissa juhlimassa syntymäpäivääni. Hän oli nuorin, muiden kohdalla olen käynyt baarissa ensimmäisen kerran n.6kk synnytyksestä. Jokainen on sillä välin ollut isän kanssa kotona. Baarissa käydessäni juon kohtuudella, eli en ikinä ole kuin hiprakassa.
kävin vasta sitten kun nuorinkin oli jo kolmen ikäinen.
14 vuoteen olen käynyt neljä kertaa ravintolassa. ei vaan kiinnosta.