Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmas synnytys edessä. Koska on lähdettävä?

Vierailija
17.03.2009 |

Edelliset synnytykset on olleet kohtalaisen nopeita, 4h ja 2h.

Mua on aamukuudesta saakka supistellut välillä vain 3min välein, mutta supistukset tuntuu jotenkin tehottomilta. Ovat kyllä suht kipeitä, mutta kestoltaan vain noin 20-30s.

Ihmetyttää, että eivät muutu miksikään, eivät tunnu yhtään toistaan kipeämmiltä.

Hirvittää, jos synnytys onkin käynnissä enkä vain ymmärrä reagoida siihen mitenkään!:)

Kai mun täytyy soittaa jonnekin päivystykseen ja kysyä sieltä.. Mitä te tekisitte?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeintaan ne sanoo ettei ole aika vielä ja lähettää sut kotiin. Niin siis jos se sairaala ei ole missään 100km päässä. Niin tai sit ne ohjaa sinne synnytyshuoneeseen.

Olen synnyttänyt vasta kerran, enkä tuntenut mitenkään voimakkaina supistuksia vielä kotona, mutta kun pääsin sinne kättärin kontrollihuoneeseen niin nainen sanoi et on jo 8 cm auki. Hyvä et menin.

Vierailija
2/7 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko laskettu aika lähellä? Vai mennyt jo?

Mulla 3. synnytys jännitti kans, synnytyspäivän aamusta jo supisteli 10-15 min. välein ihan koko päivän. Illalla alkoi tiivistyä väli 5:een minsaan ja sit soitin synnärille. Kätilö siellä naurahteli, että ei hätää, oottelet, että pari tuntia on tullu 5:n minuutin välein ja sitten lähdette tulemaan (50km matkaa). Ei ottanut kuuleviin korviinkaan, että on 3. vauva ja edellinen synnytys oli nopea.

Siis onneks ei jääty odottelemaan, vaan lähdettiin menemään. Vauva syntyi 1½h siitä kun kirjauduimme sairaalaan, salissa ehdittiin olla alle ½ tuntia. Eli olisi syntynyt autoon, jos olis jääty odottelemaan kuten kätilö neuvoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä on onneks lyhyt matka sairaalaan, mutta menee siinäkin aikaa kun mies tulee töistä kotiin ja saadaan nuoremmat lapset vietyä hoitoon.

Soitin äsken synnärille ja sanoivat että voin odotella kunnes supistukset käy todella kipeiksi. En tiedä, vähän mietityttää.. Nykyisen kuopuksen synnytyksessä ei ne käyneet mitenkään tajuttoman kipeiksi missään vaiheessa.

Pitää varmaan luottaa omaan vaistoon ja lähteä näytille.

ap

Vierailija
4/7 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka synnytys oli sen 12h, toka 6h ja kolmas 2h eikä supistukset tulleet tuossa kolmannessa synnytyksessä missään vaiheessa edes säännöllisinä, kätilötkin ihmettelivät asiaa. Semmmosta menkkajomoa vaan mullakin, ei edes mitään superkivuliasta, eli näytille vaan jos pääset!

Vierailija
5/7 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamia tunteja, ja menin näytille. Synnytyssaliin siirrettiin, ja kun kohdunsuu oli avoinna, ja kätilö puhkaisi kalvot, ehdin tuntea kolme voimakasta supistusta, ja lapsi syntyi, ilman ponnistamista. Eli se olisi kyllä syntynyt eteiseen jos olisin odotellut. Muut syntyivät lapsivesien lähdöllä, ja supistukset voimistuivat pikkuhiljaa, ja synnytykset olivat hitaampia.

Vierailija
6/7 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa kuunnella omaa kehoa eikä sitä puhelimen päässä olevaa kätilöä! Itse tiedät miltä susta tuntuu ja kun kerran jo kokemustakin on parin lapsen verran.

Vierailija
7/7 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla o itselläni synnytykset nopeutuneet. Ekaa synnytin 4 tuntia, tokaa hieman alle 2 tuntia, kolmatta 1h20min, neljättä 1h5 min, sekä viidettä 40min. Viides synnytys alkoi kotona heikoilla suppareilla. Supisteli hieman yöllä, ja aamulla vähän. Sanoin miehelle, että voi mennä töihin, kun suparit on sen verran heikkoja. Menin kuitenkin oman mielenrauhan vuoksi näytille ä-polille ennenkuin hain pienet vanhemmiltani yökylästä. Sinne reissuun jäin. Paikat oli auki. Synnytyksen kestoksi merkattiin 40 min. Onneks menin sairaalaan, vaikkei supparit mitään tuntuvia ollutkaan. Nyt odottelen kuudetta ja sanoivat, että sairaalaan heti kun supistaa. Kun on nopeita synnytyksiä, voi tulla kuulemma vaikka syöksyllä seuraava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän