Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä pihan ääliöpojille?

Vierailija
16.03.2009 |

Naapurustossa asuu semmoinen kolmen pojan jengi, jotka tekevät koko ajan kaikenlaista kiusaa muille. Sotkevat esim. ketsupilla (tiili)seinät ja ovet, jäädyttävät lukot vedellä, paiskovat ovea kaikenlaisella heiteltävällä iltamyöhään (ja juoksevat karkuun) ja kiusaavat pienempiä. Pojat ovat n. 12-vuotiaita, ja meidän talo on niitten erityiskohteena, koska se sijaitsee pihan kulmauksessa metsän vieressä (pääsee helposti karkuun). Yksi niistä näyttäisi olevan "pääjehu", semmoinen luihu pitkätukkainen vähän pulska poika, joka ei katso ketään silmiin. Kaksi muuta ovat suht normaaleja.

Nyt ne ovat ottaneet minun lapseni silmätikuksi, eikä lapsi (7v.) uskalla enää mennä ulos. :((( Olen yrittänyt puhua poikien kanssa, mutta mitä enemmän niitä lähestyy, sitä kiivaammin ne kiusaavat. Niitten vanhemmat vain naureskelevat, että pojat on poikia.

Mitä niille pitäisi tehdä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta nappaa sotkijan kiinni. Sitten poliisi paikalle ja vaatimus puhdistuksesta/korvauksesta vanhemmille. Luulisi alkaa kiinonstavan.

Vierailija
2/21 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ensinnäkin pojat on alaikäisiä eivätkä siksi korvausvelvollisia itse, ja toiseksi uskoisin, että niille tuommoinen ele olisi vain syy alkaa terrorisoida oikein kunnolla. Eli suo siellä vetelä täällä.

Olen alkanut jo katsella uutta asuntoa, mutta rahatilanne ei kyllä tällä hetkellä anna myöten. Ja sitten ne pojat alkavat kiusata sitä perhettä, joka tähän meidän jälkeemme muuttaa. Voi kun tietäisi, miten ne saisi oikeasti ymmärtämään ääliömäisyytensä ja ryhdistäytymään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja selvitä keitä ovat.

Ja perään tieto, että soitat poliisille joka kerta kun lähestyvät.

Ja pihaan "täällä vartioin minä" -schäferitaulu.

Vierailija
4/21 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ne ottaa mukaansa "kivat" sossun tädit eli luulisi vanhempia siinä vaiheessa alkavan kiinnostaa, ja se että lapset ovat alaikäisiä, ei muuta vanhempien korvausvelvollisuutta mihinkään. Eli jepet paikalle JOKA KERTA, kyllä se siitä lähtee suttaantumaan. Ainakin se pääjehu jää pian yksinään, jos niiden kahden muun pojan vanhempia yhtään kiinnostaa lapsensa tulevaisuus ja omat rahat.

Vierailija
5/21 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei positiivista eikä negatiivistä. Olkaa kuin niitä ei olisikaan. Joskus ihan taatusti kyllästyvät, kunhan huomaavat, että lapsesi kiusaaminen ei onnistu. Ikääkin niillä alkaa olla sen veran, että heittäytyvät perin hankaliksi, jos kerran kotoa et saa tukea. Odota, että niisen elinpiiri laajenee ja alkavat liikkua vähän kauempana.

Vierailija
6/21 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ensinnäkin pojat on alaikäisiä eivätkä siksi korvausvelvollisia itse, ja toiseksi uskoisin, että niille tuommoinen ele olisi vain syy alkaa terrorisoida oikein kunnolla. Eli suo siellä vetelä täällä.

Lapsetkin joutuvat korvaamaan aiheuttamansa vahingon - tulitikkuleikeistä tai raketeista syntyneiden tulipalojen vahinkoja voi siis joutua korvaamaan lapsikin, sitten kun alkaa tienata. Vanhemmille korvausvelvollisuus voi langeta silloin, jos he eivät ole valvoneet lastensa tekemisiä kunnolla.

Kyllä tuollaiset lapset pitää vielä kuriin saada. Soitto poliisille/kouluun/sossuun/vanhemmille.

Vierailija
7/21 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa vaadit poikia heti lopettamaan. Jos ei tepsi, teet lastensuojeluilmoituksen ja soitat poliisille ja kouluun.

Vierailija
8/21 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsiahan nuo pojat on, joten niillä on vielä mahdollisuus järkiintyä ennen kuin joutuvat oikeasti poliisin asiakkaiksi. Tuli mieleen, että jos kiertäisi alueen muut talot ja kyselisi, mitä jengi on niille tehnyt. Ja jotenkin joukkovoimalla kävisi niitä poikia vastaan. Varmaan poikien vanhemmatkin uskoisivat, jos poikien tihutöistä olisi valittamassa useampi vanhempi yhtä aikaa.

ap

Vierailija
9/21 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulputetaan ummet ja lammet vapaana kulkevista kissoista kun tapahtuu ihan oikeasti ihmisiä häiritseviä tekoja eli miten nuo pojat ovat terrorisoineet talojen asukkaita.

Vierailija
10/21 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin tekisin minäkin.

Jos ei se ap:tä miellytä, niin mitäpä sitten täällä mitään kyseletkään, keksi ratkaisu itse!

Vierailija
11/21 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän on tämä ajatus, että "koko kylä kasvattaa" - käy nyt ensin lähitalojen asukkailta kysymässä ja jos heillekin on tehty kiusaa, niin ehdota yhteistapaamista poikien ja heidän vanhempiensa kanssa.

Vaikka poikien vanhemmat ovat sinun heitä yksin lähestyessään olleet vain sitä mieltä, että "pojat on poikia", niin luulisi että miettisivät vähän enemmän, kun kaikki yhdessä kerrotte mitä kiusaa pojat ovat kullekin tehneet ja miten toivotte heidän tekonsa hyvittävän (seinien pesu jne.).

Vierailija
12/21 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsu pojat pullalle ja limsalle. Tällainen reaktio voi hämmentää pojat niin, että jättävät ainakin teidät rauhaan. Meillä oli kerran vähän vastaavanlainen tapaus, ja toimin juuri mainitsemallani tavalla. Tepsi! Joskus ystävällisyydellä vastaaminen voi saada aikaan yllättävän lopputuloksen.

Vierailija
13/21 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin olettaen, että jonkinlaista aivotoimintaa on havaittavissa.

Vierailija
14/21 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsu pojat pullalle ja limsalle. Tällainen reaktio voi hämmentää pojat niin, että jättävät ainakin teidät rauhaan. Meillä oli kerran vähän vastaavanlainen tapaus, ja toimin juuri mainitsemallani tavalla. Tepsi! Joskus ystävällisyydellä vastaaminen voi saada aikaan yllättävän lopputuloksen.

Vierailija
15/21 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että aiotte tehdä pojista rikosilmoituksen, jos tihutyöt ei lopu.

Tämä toimi meillä.

Vierailija
16/21 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä kuudesluokkalainen jo tietää mitä saa tehdä ja mitä ei!! Sanot sille läskikasalle että "painu vittuun mun tontilta ja lopeta poikani kiusaaminen tai soitan poliisit ja äitis saa tietää".

Vierailija
17/21 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapuripihan taloista (iältään juuri 6-7lk)ja mitä kaikkea ovat tehneet. Ihmettelin olivatko nämä naapurit käyneet poikien vanhempien juttusilla, mutta eivät. No kun seuraavan kerran tapahtui (tällä kertaa pojat uhkailivat ja haukkuivat pienempiä pihan lapsia ja puukot olivat mukana), joten heti kun kuulin lapsiltani tapauksesta, eli samantien kun tämä oli tapahtunut kävelin naapuritalon rappusille ja kysäisin vanhempia, mutta he eivät olleet kotona ja en tiennyt ketä muut pojat olivat, joten soitin samantien poliisit. Poliisit olivat käyneet paikalla, mutta en tiedä mitä siitä seurasi pojille.

Tuon tapauksen jälkeen ihmettelen kuinka vähän naapurit välittävät mitä heille tehdään vaikka heille tehtäisiin ilkivaltaa, ilmeisesti kukaan ei uskalla tehdä sitä ensimmäistä soittoa poliisille. Veljeni on poliisi ,joten olen häneltä saanut hiukan vinkkejä miten missäkin tapauksessa toimia.

Ja olen niin suorasanainen, että minulla menee heti herne nenään jos näen, että toisille tai itselle tehdään jotain väärää. Puolustan kaikkia tuolla ulkona liikkuessanikin jos näen, että esim. isommat pojat ovat ihan tahallaan tekemessä vaikka pienimmille lapsille kiusaa. =)

Vierailija
18/21 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

av:n kautta saat kyllä niin paljon katsojia, että tieto kantautuu vanhemmillekin.

Lisäksi puhu lapsesi opettajan kanssa- pojat lienevät samassa koulussa? Kyllä se kiusaaminen sitten sielläkin jatkuu!

Vierailija
19/21 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksin puukon kanssa riehuneen ihmisen kotiin. Sori vaan.

Vierailija
20/21 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotiaat on jo niin isoja, että suoraan yhteys "viranomaisiin" eli kouluun, sosiaalityöntekijöihin, poliisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi