Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

******Maalismasut ja oma kuu viikko 12

16.03.2009 |

sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS

**AnniHelena---1.3.---2.---Tampere---34/33---TAYS**

**kolmekamua---2.3.---3.---Pääkaupunkiseutu---26/28--- NKL tai HYS**

**maikku80---2.3.---3.---Joensuu---28/28---P-KKS**

**mammutter---3.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS**

**Mimmiu---4.3.---3---Pohjanmaa---36/38---VKS**

**minni74---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL**

Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS

Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS

sohvero---5.3.---1. ja 2. =) ---Joensuu---24/24---P-KKS

**ansku85---6.3.---1.---Pohjois-Pohjanmaa---23/23---OYS**

Tuleva_09---6.3.---1.---Pirkanmaa---22/26---TAYS

**Kumkwatti---6.3.---2.---Lounais-Suomi---35/??---???**

**Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---P-KKS**

**hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS**

**Lilja09---8.3.---1.---Pori---24/39---Stks**

**Onsku76---9.3.---2.---Helsinki---32/31---NKL**

**Alfiina---9.3.---6.---Pääkaupunkiseutu---31/32---NKL**

**keyes---9.3.---2.---Rovaniemi---27/28---LKS**

Viiventti--- 9.3.---2.--- KOS

**Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS**

**Woodbecker---12.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---29/32---Jorvi**

kaptus---12.3.---1.---Pikanmaa---23/25---TAYS

kellohelma---13.3.---2.---27/39---KOS

**eveys---14.3.---2.---Muurame---26/25---K-SKS**

Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS

Mirabella---15.3.---3.---Vantaa---31/33---KOS

kotilo---18.3.---3.---Pohjois-Uusimaa---29/33---Hysa

kaaka---18.3.---3.---Espoo---32/31---Jorvi

Vacsuli75---18.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---33/29---Jorvi

veksuli---18.3.---2.---Lounais-Suomi---34/35---TYKS

inkeli---18.3.---3.---Outokumpu---22/26---P-KKS

Katzy75---20.3.---2.---Keski-Suomi---33/35---K-SKS

Pikkanen09---20.3.---1.---Kainuu---28/29---KaKS

Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS

Särki1---21.3.---2.---Mikkeli---29/32---MKS

LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS

Nasse75---22.3.---2.---Pirkanmaa---33/34---TAYS

Kinde71---23.3.---5.---Joensuun lähistö---34/46---P-KKS

sallap84---24.3.---2.---Nurmijärvi---24/27---Hysa

Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---P-KKS

**Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---K-SKS

annika73---24.3.---3.---Pohjanmaa---35/38---MTHA

Daim---25.3.---2.---Tampere---26/30---TAYS

iiiik---25.3.---3.---Keski-Suomi---30/32---K-SKS

kupla3---25.3.---3.---Pori---30/38---SatKS

jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi

Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS

Milli75---28.3.---2.---Rovaniemi---33/35---LKS

**Tylleröx3---29.3.---3.---Tampere---28/36---TAYS**

POIKIA 11

TYTTÖJÄ 7

SYNTYNEET:

10.2.09 (37+0) Mammuter, POIKA 3360g, 49 cm

13.2.09 (37+0) ansku85, POIKA 3495g, 49cm.

14.2.09 (37+0) sunny08, POIKA 2710g, 47cm

26.2.09 (38+2) Äiti 1983, TYTTÖ 3220g, 50cm

28.2.09 (39+3) Mimmiu, TYTTÖ 3640g, 50cm

1.3.09 (38+1) eveys, TYTTÖ 2580g, 47cm

2.3.09 (40+1) AnniHelena, POIKA 3560g, 50cm

3.3.09 (39+2) Lilja09, TYTTÖ 2965g, 49,5cm

5.3.09 (40+3) Maikku80, POIKA 4050g, 53cm

6.3.09 (40+4) kolmekamua, POIKA 3675g, 50,5cm

7.3.09 (40+1) Kumkwatti, POIKA 4200g, 54cm

7.3.09 (39+2) Woodbecker, TYTTÖ 3360g, 50cm

7.3.09 (36+6) Tylleröx3, TYTTÖ 2810g, 46cm

8.3.09 (40+3) minni74, TYTTÖ 3184g, 49cm

8.3.09 (40+1) hanttu82, POIKA ?, ?

9.3.09 (40+0) Onsku76, POIKA 3415g, 50cm

9.3.09 (40+0) Alfiina, POIKA 4215g, 53cm

11.3.09 (40+2) keyes, POIKA 3560g, 50cm

13.3.09 (38+3) Nasuliini TYTTÖ 3170g, 48cm

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille nyyttinsä ulkoistaneille!

Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena. Musta tuntuu, että olen ihan sekaisin menossa, kun jos jostain kolottaa tai supistaa tai kutittaa tai mitä vain, niin aattelen, että tarkoittaakohan tämä synnytyksen käynnistymistä. Onneksi suhtaudun vielä ihan huumorilla itseeni, enkä julista maailmalle esim. naamakirjan kautta, että olen kohta menossa synnyttämään, sillä sellaista ei varmasti tapahdu vielä pitkään aikaan.

Vähän se tietenkin turhauttaa, nämä viimeiset viikot ovat pahimmat, mutta koska mulla ei edelleenkään ole suuria kipuja tai vaikeuksia esimerkiksi nukkua, niin mikäs tässä ollessa.

Ostin perjantaina taas ison säkillisen käytettyjä vauvan vaatteita ja pesin ne viikonloppuna ja oli aivan ihana hypistellä niitä ja kuvitella pukevansa joskus jonkun pienen päälle. Varsinkin kun mukana oli sellaisia aivan sairaan hellyttäviä plyysipukuja. Tai voiko olla mitään niin herttaista kuin pienen pienet sukat? Rintapumpunkin löysin tuolta maailman turuilta ostettavaksi, joten vauva, nyt voisi alkaa tulla.

Meillä viikonloppu meni muutenkin tosi hyvin. Kälyni ja sen tyttö kävivät täällä meillä ja toivat pakastimen täyteen ennenaikaisia rotinoita. Nyt on sitten tarjota kaikille kaikkea, jos joskus joku vieras tulisikin. Hauskaa oli. Mieheni sukulaiset ovat keksineet vauvalle kutsumanimen, enää he eivät tuttavallisesti kutsu sitä Belsebubiksi (tarkoittaa saatanaa) vaan Pupi Pyntiäiseksi. Musta on hauskaa, että olen päässyt osaksi sukua, tai ainakin tuntuu siltä, että minutkin on hyväksytty mukaan tähän perheeseen. Hiphei!

Sunnuntai meni sitten roskaromaanien ihmeellisessä maailmassa. Suosittelen muuten kaikille sellaista Theresa-trilogiaa, jonka on kirjoittanut joku Hanne-Vibeke Holst. Se on kyllä vähän naiivi ja vanhentunut, mutta ihan viihdyttävä, jos siis tykkää lukea.

Miten muiden viikonloppu meni?

Meillä on huomenna neuvola ja toivottavasti sitten saadaan jo uusi pesukone. Saatiin tuo vanha rottelo myytyä, mutta ostajalla on ollut vaikeuksia hakea sitä konetta pois täältä meidän luota. Lisäksi uusi kone oli juuri loppunut varastosta, kun sitä menimme ostamaan, joten pitää odotella, että lisätilaus saapuu. Olen jo suunnitellut peseväni täkit ja tyynyt uudessa koneessa. Kyllä sitä osaa arvostaa 1600 kierroksen kuivausta, kun on tottunut siihen 400 kierrokseen minuutissa. Ehkä vaipatkaan ei enää valu vettä kun ne ottaa koneesta :D.

Mitä ompelemiseen tulee, niin en ole sellaista harrastanut pitkään aikaan. Johtuen kyllä siitä, että mun piti palauttaa ompelukone äitille ja omaa konetta mulla ei ole. Sattuneista syistä mulla on ihan sairaasti noita sisävaippoja ja hahtuvahousuja. Kälyni oli ommellut lisäksi aivan syötävän suloisia pussilakanoita vauvalle, sellaisista kankaista, joita olin itsekin valitsemassa, joten mieleisiä ne kyllä ovat. Mahtavia!

Miehessäni on ilmennyt uusi piirre. Se ei millään suostuisi laskemaan mua yksin lenkille koiran kanssa. No ymmärrän kyllä, että koiran kanssa on raivostuttavaa mennä, kun se vetää, mutta kyllä mä kuitenkin olen vielä vahvempi kuin meidän koira. Se on niin suloinen <3.

Muutenkin täällä on kaikki hyvin. Odotuksen tunnelmissa ja kateellisena lueskelen kaikkien muiden supistuksista. Tänne voisi tulla kanssa.

Hauskaa maanantaita teille kaikille ja onnellista tätä viikkoa!

Terveisin

Kaisa ja Pupi Pyntiäinen rv 38+6

Vierailija
2/40 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin pojan mitat oli 3830g ja 52cm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin yöllä 09.03.09 kolmelta ensimmäiseen kipeään supistukseen, mutta nukahdin pian takaisin uneen. Klo:4.00 heräsin jälleen ja tajusin unen seasta tunteneeni muutaman hieman napakamman supistuksen tuon tunnin aikana. Unipa ei sitten enää tullutkaan vaan jäin seurailemaan supistusten voimakkuutta ja väliä. Supistukset olivat välillä kipeämpiä ja välillä laimeampia ja supistusten väli vaihteli 8-12min. välillä. Minulla alkoi myös kuuden aikaan tuntua jatkuvaa painetta alavatsalla, joten päätin lähteä äitipolille näytille ja siskoni vei minut sinne klo:7.00 aamulla.

Kätilö otti KTG- ja supistuskäyrää ja teki sisätutkimuksen. Kohdunsuu oli 5cm auki ja kalvorakko pullotti jonkin verran aiheuttaen paineentunnetta. Supistusten väli oli vähän yli 10min., joten jäin sairaalaan, mutta liikuskelin ulkona ja käytävillä vauhdittaakseni supistukset kunnolla käyntiin ja soitin mieheni sairaalaan.

Kahden tunnin päästä sisätutkimus tehtiin uudelleen, kun kerroin paineentunteen lisääntyneen, mutta supistuksia tuli edelleen turhan harvoin. Kohdunsuun tilanne oli sama, mutta kalvorakko pullotti entisestään. Omasta toiveestani kalvot puhkaistiin (todella sitkeät, synnytystä hidastavat kalvot olleet jo useassa synnytyksessä) ja meidät siirrettiin synnytyssaliin klo:11.30. Synnytys alkoikin hiljalleen vauhdittua ja alkuun kivunlievitykseksi riitti käveleminen ja jumppapallolla ja keinutuolissa istuskelu. 13.30 kivut yltyivät sietämättömiksi ja alkuun kestin ne ilokaasun avustuksella, jonka jälkeen päädyimme spinaalipuudutukseen, sillä synnytys oli jo niin pitkällä. Puudutuksen laittamisessa minua jäi harmittamaan sen hankala laitto:asentoa korjailtiin moneen kertaan ja minua pisteltiin selkään ainakin kymmenen kertaa ennenkuin puudutus onnistui. Puudutus vei kivut kohtuullisen hyvin ja vähän ennen kolmea ltapäivällä aloin tuntea ponnistamisentarvetta. Kätilö tutki tilanteen ja kohdunsuu oli 9,5cm auki. Hetken odottelun jälkeen pääsin ponnistamaan klo:15.05. Alkuun ponnistin kontillaan sängyn selkänojaan tukien, mutta jostakin syystä ponnistukset eivät kohdentuneet oikein, aloin väsyä todenteolla eikä ponnistusvaihe edennyt, joten n. klo:15.20 päädyin kääntymään kyljelleen ja ponnistaminen alkoi tuottaa hyvin tulosta. Potra 9p poika syntyi klo:15.32. Äiti selvisi ilman epparia ja isompia repeämiä ja poitsukin ilman mustelmia. Kokoa pojalla oli huimat 4215g ja 53cm ja siitä löytyikin syy pitkään ponnistusvaiheeseen pienikoisella äidillä. Synnytys lähti käyntiin hitaasti, mutta oli kuitenkin lopulta kohtalaisen nopea, aika tarkalleen 4 tuntia. Nyt poitsu on kohta tasan viikon ikäinen ja kotona elelemme ihanaa vauvantuoksuista arkea <3

Onnittelut synnyttäneille ja muille tsemppiä odotuksen viimemetreille!

Alfiina+poitsu 6vrk ja 5 vipeltäjää

Vierailija
4/40 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä on päästävä lukemaan muiden kuulumisia, mutta itse ei vain saa aikaiseksi kirjoittaa. Ajanpuutteesta se ei ole kiinni, vaan tuntuu, ettei tapahdu mitään maata mullistavaa.

Päivittäin käyn tarpomassa tuolla hangessa ja se saakin aikaan kovat kivut varsinkin alamahalla. Mutta kotiin päästyä loppuu kuin seinään. Viikonloppuna oli pariin otteeseen sellainen tunnin supistusepisodi, mutta nekin loppuivat.

Huomenna olisi parturi ja loppuviikosta hautajaiset, joten syntyä sopisi vaikka niiden jälkeen. En niinkään toivo tämän tulevan pihalle ennenaikaisesti, kunhan ei menisi paljon ylikään.

Lapsi raukka on vieläkin ilman nimiehdotusta, joka sairaalaan pitäisi antaa. Tytön nimestä ei päästä yhteisymmärrykseen ja sopivia pojan nimiä ei tunnu vaan enää löytyvän. Tiedän, jos lapsi joudutaan hätäkastamaan sairaalassa, voi nimen halutessaan oikeassa kasteessa vaihtaa. Mutta haluaako sitä kerran annettua nimeä vaihtaa?

Vauvan tavarat alkaa olemaan valmiina. Ongelmana on vain patja kehtoon. Mistä ihmeestä sellaisen voi ostaa?

Nyt on lähdettävä hakemaan keskimmäistä kaverisynttäreiltä.

Paljon vielä onnea kaikille vauvansa jo saaneille.

Kaarna@laiva rv 38+6

Vierailija
5/40 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syntyi kolmas tyttö perjantaina 13. päivä; ) 52 cm ja 3660 g ( rv 39+5). Synnytys käyynistettiin vähäisen lapsiveden takia perjantai aamuna.

Yhdeksältä sain eka murusen lääkettä. Klo 9.30 alkoi siedettävät supistukset n. 3-4 min välein. Klo 14 sain toisen murusen tabletista...homma jatkui samallalailla. Puol neljä sisätutkimuksessa n. 4-5 cm auki.

Klo 18 kolmas murunen. Klo 20.08 kuului poks ja vedet meni,9 cm auki, äkkiä saliin ja tyttö syntyi yhdellä ponnistuksella klo 20.16.

Puudutuksia en halunnut tälläkään kertaa, vaikka kätilöt yrittivät kovasti minispinaalia markkinoida= )

Emilii

Vierailija
6/40 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me täällä eletään vauva-arkea koko perhe...vaikka luulen että se arki kyllä kolahtaa pahimman kerran vasta sitten kun mies viikon päästä lähtee takaisin töihin isyysloman jälkeen...vähän jännittää, että millaiseksi tämä elämä kolmen lapsen kanssa menee...että onko meillä ihan kamala kaaos koko ajan!

No tästä unille lähden!

TSEMPPIÄ VIELÄ ODOTTAVILLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Äiti1983 ja "alma" 2 vk 4 pv =)

Vierailija
7/40 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisen hiljaista täällä. Ja onhan jo moni nyyttinsä jo saanutkin, onnea kaikille.

Mussuttelen tässä väsymykseeni hyvällä omatunnolla sipsiä ja limua, kun en ole pariin päivään pystynyt hyvin syömään. Ja onhan nyt suola- ja sokeritasapaino saatava tasattua lauantaisen ökäilyn jäljiltä. Viime yönä tyttömme 5v. oksensi aivan koko yön n. vartin välein. Mies päivysti kolmeen asti ja minä siitä aamuun. Yhdeksätä pääsin omaan sänkyyn, mies otti lapset hoiviinsa ja heräsinkin vasta 12.40. Tämä päivä onkin sitten mennyt venyessä, selkä on rasiintunut olohuoneessa patjalla vietetystä yöstä, enkä kävelyllekään toimertunut tänään. Onneksi huomenna on taas uusi päivä. Pakko vähän siivoilla, kun koko porukan voimat ovat menneet tähän vatsatautiin.

Ompeluhommat ovat tyystin jääneet ja kutoa en osaa. Yksi pieni pussilakana minun piti tehdä, mutten ole saanut aikaiseksi haettua ompelukonetta äidiltäni lainaan. Hän on kutonut pikkuisen villahaalarin vaaville, mutta edellisiltä on jäänyt vaatetta niin hyvin, että tuskin mitään kummempaa tarvitsemmekaan.

Olo on taas levoton, selkä särkee ja vatsaa kivistää, mies sanoi, että kuulostaa siltä että olen parantunut. Laskettuun aikaan ei olekaan enää kuin 9 päivää, ja vaikka yli menisi, niin ei tässä nyt ikuisuutta voi kestää, kun minäkin saan oman vaavini syliin. On siis hivenen toiveikas olo, vaikkei mitään oireita ole, mutta kyllä se tästä. Huomenna olen taas varmaankin aivan kypsä.

Onko muuten muilla ongelmia yöhikoilun kanssa? Mä herään joka yö aivan hiestä likomärkänä, inhottavaa. Osasyy saattaa olla muovitettu frotee, jonka laitoin patjaa suojaamaan lapsivesien menon pelossa (ostettiin just syksyllä uudet patjat), mutta kun senkin päällä on patjansuojus ja lakana. En käsitä. Jos nyt kävis etukäteen hikoilemassa saunassa.

kupla3 rv 38+5

Vierailija
8/40 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin aamuviieltä kovaan selkäsärkyyn, joka muuttuikin sitten ihan kunnon supistuksiksi. Puoli kymmeneen asti jännättiin ja soitin synnärillekin. Kehoituksena kuuma suihku ja kaksi Panadolia, ja niin siinä sitten kävi, että supistukset laantuivat ja nukuin sujuvasti melkein koko päivän.

Tänään on ollut niin masentunut fiilis, mutta ehkä huominen on jo parempi. Mies toipui juuri influnssasta ja kauhulla odotan, josko minä ja lapset saamme sen. No, minkäs teet.

Katsoin tuossa juuri vanhaa blogikirjoitustani, ja olin lähdössä kakkosta synnyttämään jo 23.12, kun supisteli niin lupaavasti. Lapsi syntyi sitten 4.1, joten pari viikkoa tässä varmaan vielä menee. Inhottavaa vaan, kun ei fysiikka kestä ja kohta hajoaa jo pääkin.

Mutta, mukavampia fiiliksiä muille loppuodotukseen ja onnittelut nyyttinsä noutaneille!

kaaka ja Heinä ihan melkein 39+6

Vierailija
9/40 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on vähän sellainen olo ettei oikein ole mitään erityistä kirjoitettavaa. Rauhaiseloa tässä vietellään, ompelutöitä olen minäkin tehnyt. Tein itselle imetyspaidan ja tänään pitäis saapua postissa ihania vauvanvaatekankaita :)

Tähän mennessä mä oon nukkunut yöni tosi hyvin, mutta sen jälkeen kun neuvolantäti viime viikolla muistutti ettei saisi enää nukkua selällään, niin olen ruvennut heräilemään aina kun pitää kääntää kylkeä ja yleensä vielä käsi tai jalka puutuneena.

Onnea kaikille synnyttäneille ja mukavaa loppuodotusta muille

Jatta rv 38+5

Vierailija
10/40 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna saamme pienen vauvamme syliin. :)

Jännittää aika paljon sektio ja siitä toipuminen. Jos kaikki menee hyvin niin kätilö sanoi että kolmantena vuorokautena pääsis jo kotiin. Se tuntuu niin uskomattomalta kun viimeksi sektion jälkeen vietimme sairaalassa sen 3,5 viikkoa.

Ja ihanaa saada isä mukaan leikkaukseen kun viimeksi jouduin yksin kun oli kiireellinen ja kukaan ei kertonut mulle mitään koko leikkauksen aikana, inhottavaa kun on hereillä ja vauvan luona huudellaan apua ja tyly hoitaja vaan kääntää mun päätä koko ajan etten näkisi vauvaa ja ihmettelee ääneen muille hoitajille miksi itken ja naamani on punainen, ihan kuin en olisi ymmärtänyt mitään mistään, mut kukaan ei mulle puhunut. Kun vauvalla kaikki oli hyvin tuotiin se pikaisesti käymään posken vieressä ja sit vietiin isälle. Sit mä sain tietämättömänä mistään mitään kun ei kukaan vieläkään mitään puhunut mulle maata sen pari tuntia heräämössä. Ja koska oli yö sain taas vaan pikaisesti vauvan nähdä kun osastolle pääsin ja seuraavan kerran vasta kymmenen jälkeen aamulla kun isä tuli sairaalalle niin hän haki hoitajilta vauvamme ja sain ekan kerran vauvaan koskea.

Toivon kaiken menevän nyt niin toisella tavalla. Hirveästi pyörii tuo edellinen kerta nyt mielessä... :(

Ja jännittää se miten osaan olla esikoisesta erossa kun olemme olleet koko ajan yhdessä. Pieni poikamme täytti 15. päivä eli sunnuntaina 11kk, eikä äiti osaa olla vielä pojasta erossa... Luulen että poika pärjää paremmin kuin mä itse. Vaikka onhan mulla siellä sairaalassa toinen hoidettavana. :)

Tänään pitäis pakkailla sairaalakassia ja miettiä mitä tarvitsee vielä ostaa kaupasta mukaan ja varata tulevalle isoveljelle ruuat jne. valmiiksi kun äiti poissa. Niin ja pakata lahja jonka vauva tullessaan isoveljelle tuo. :)

Pyykit pesin kaikki eilen että mun miehillä riittää täällä kotona puhtaita vaatteita ja siivottu kovasti on, mut siivousta on vielä tällekkin päivälle...

Tällä äitillä on stressi päällä vaikka isi varmasti pärjää pojan kanssa ja mummo (mun äiti) on täällä myös hoitamassa poikaa kun isi on sairaalassa meidän luona. Jotenki sitä vaan kuvittelee että kaikki menee paremmin kun on itse asioita hoitamassa kotona. Saapahan isäkin olla pojan kanssa ilman että mä olen koko ajan kyyläämässä vieressä...

Mut huomista tässä kovasti odotellaan... :)

Mahdankohan saada yöllä unta..? Onneksi joudumme lähtemään aamulla jo ennen seitsemään ajamaan sairaalalle niin ei tarvitse aamulla pyöritellä kotona peukaloita.

Vierailija
11/40 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on tänään ollu niin aktiivista porukkaa!! Oli jo viikonloppuna niin yksinäinen olo..

ONNEA nyyttinsä saaneille taas!!!

Täällä ei uutta. Neuvolassa käyty aamulla. Vauvalla kaikki ok, paino oli pysyny samana mässäilystä huolimatta.. Pää vielä hieman liikkuu.. Musta tuntuu, että tällä kertaa meillä huidellaan lasketun ajan ohi. Mähän olin siis päättänyt, että vauva syntyy huomenna, mut eipä kovin lupaavalta näytä;) Eipä tässä edelleenkään oikeasti kiirettä ole minnekään, kun vointi on hyvä. Ja äsken perhekerhossa käydessä totesin et pääsen kyllä nyt aika helpolla.. Tyttö on niin itsenäinen ja rauhallinen tapaus. Muut siellä juoksi pikkuistensa perässä.. Kohta minäkin.. No, onneks vauva pysyy vielä hetken paikallaan.. (ihana supistus tuli!)

Nyt on kyl vähän väsynyt olo. Aamulla oltiin neuvolassa jo ennen kahdeksaa, sit jo kerhossa käytiin ja sen jälkeen oon kotihommia tehny. Pitäis kai pieneksi hetkeksi mennä pötköttelemään kun saapi syötyä..

Joku kirjoitteli et posti tuo vauvanvaatekankaita.. Mistä tilasit?? Mä oon ihan hurahtanut kaikkiin kankaisiin.. Edellisetkin on käyttämättä ja uusia vaan pitää saada.. Nyt olis itselle tunika leikattuna. Pitäis ommella se valmiiksi. En tiedä, milloin se mahtuu mulle, mut onpa syytä päästä näistä kiloista. Eilen ostin kirppikseltä ihanan paidan itselleni odottelemaan. Mies sanoi, et näyttää aika pieneltä.. Lupasin mahtua siihen pian.. ;)

Iltapäivällä pitäis vielä lähteä kaverin luo kahveelle, joten kai tästä täytyy nousta syömään ja päivälevolle.. Onneks on tekemistä ni ei pääse tylsistymään tän möhömahan kans!!!!

Supistuksia meille kaikille lopuille! Ja onnea matkaan!

t. iiiik ja pikkuinen 38+6

Vierailija
12/40 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö meille jo synnyttäneille Maaliskuisille ole vielä pinoa tuolla Vauva-puolella vai onko jokin muu palsta (yahoo groups/msn tmv) jossa on juttua mutta mie en vaan oo tietoinen tästä :D??

Täällä ollaan kuudetta päivää vauvaperheenä ja kaikki on sujunut ihan kohtuu hyvin :) en valita ;D

Vauva syö hyvin ja nukkuukin minusta aika hyvin.. ainoa mietityttävä asia on tuo keltaisuus joka tosin mitattiin sairaalassa lähtiessä ja kun tänään soittelin neuvolan terkalle niin hän ei ollut ollekaan huolissaan :) kun vauva pissaa,kakkaa ja syö hyvin..

Isoveli on ihan innoissaan edelleen uudesta roolistaan ja pärjätään hyvin kolmistaan kun mies palasi maanantaina töihin,meillä isyysloma aloitetaan vasta ensiviikon puolesta välistä..

keyes&Onni

Vierailija
13/40 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi vain meidän pino uhkaavasti hiipua, eikä kaikki voi olla samaan aikaan synnyttämässäkään. Ei siinä, että haluaisin omia tarinoitani lueskella, mutta jos se aktivoisi muitakin mukaan.

Yö meni valvoskellessa. Ei vain nukuttanut. Osa syyllinen oli varmasti eilen kahteen kertaan nukutut päikkärit. Yleensä nukun todella hyvin. Harvakseltaan käyn vessassa ja silloin mies aina havahtuu kyselemään, onko synnytys alkanut.

Parturissa on käyty ja niin oma kun poikienkin tukat on kondiksessa. Muutama yksittäinen supistus mahtuu päivään, mutta ei mitään toistuvaa. Tänään en ole viitsinyt edes raahautua lenkille, kun ei se tunnu tuottavan tulosta. Jumppapallon hankin pari viikkoa sitten ja sen päällä on hyvä pyöritellä lantiotaan. Jos vaikka kaveri löytäisi paremmin reittinsä alaspäin. Pojat kun laskeutuivat vasta salissa ja esikoinen olikin virhetarjonnassa, joka tuotti kaikenkarvaisia ongelmia.

Joku kyseli hikoilusta. Ei onneksi vaivaa täällä. Hikoilua ei ole ollut yhdessäkään raskaudessa, vaikka pojista olin viimeisilläni kesällä.

Huhtikuiset pohtivat vyöhyketerapian tehoja synnytyksen käynnistämiseen. Onko kellään kokemuksia?

Kaarna@laiva rv 39 tasan

Vierailija
14/40 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin varmaan aina tuonne huhtikuulle asti käydä päivittämässä, ettei täällä olla vieläkään synnyttämässä. Tosin nyt just koskee selkään niin kovasti, että voisin luulotella itselleni, että se on merkki alkavasta synnytyksestä. Tosin epäilen syvästi :D. Mä olen raskaana vielä ens joulunakin.

Neuvolassa käytiin tänään. Siellä meni ihan hyvin ja kaikki asiat olivat ihan hyvin. Sf-mitta oli kasvanut sentillä, joten sekin kertoo siitä, ettei vauva ole vieläkään laskeutunut. Onneksi epäilykseni vahvistettiin ja sanottiin, ettei vauvan tarvitse olla kiinnittynyt ja laskeutunut syntyäkseen. Joten synnytystä odotellessa. Painoa oli tullut taas hurjasti lisää ja nyt alkaa olla 21 kiloa aloituspainosta. Toivottavasti tässä ei ehtisi enää kovin montaa hetkeä mennä, sillä kohta mä painan enemmän kuin 4D-dokumenttien ihmiset. Eipä muuten mitään vikaa olo on loistava, mutta reisiin kerääntynyt selluliitti ei naurata. Lisäksi mulle on jostain pesiytynyt raskausarpia masuun ja lisää tuntuu tulevan, vaikka rasvaan jo neuroottisesti vatsaani. Sekä perusvoiteella että öljyllä.

Me saadaan huomenna uusi pesukone, jota ollaan odotettu jo sata vuotta. Huomenna se viimeinkin saapuu. Sitten mikään ei estä mua pesemästä meidän tyynyjä ja täkkejä ja muutamia harsoja ja melkein kaikkia kodin tekstiilejä. Pitää sisäänajaa mokoma kone ja kokeilla sen 1600 kierroksen linkous.

Mä alan puhumaan jo sekavia. Pitää varmaan suunnata koiran kanssa ulos. Hauskaa illanjatkoa kaikille!

Terveisin

Kaisa_kissa ja Pupi Pyntiäinen rv 39+0

Vierailija
15/40 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika hiljaista porukkaa.

Ei tännekään ihmeempiä kuulu. Mies makaa nyt kuumeessa ja vatsatautisena ja tyttökin oksensi nukahdettuaan, ja taas seinää päin, vaikka minä ja veli selvittiin sillä 12 tunnin rumballa, eikä tyttökään viime yönä eikä tänään päivällä... No makaavat nyt iskän kanssa ensi yön olkkarissa patjalla.

Oma vointi alkaa piristymään, vaikka viime yön nukuin aamuyöstä todella huonosti, kun selkä särki. Aamulla en tahdo saada itseäni ennen puolta päivää millään käyntiin. Ja illalla olenkin pörhäkkänä, varsinkin jos otan päikkärit. Tänään tuli kerran vessassa käydessä jokin limaklöntti. ehkä peukalonpän kokoinen, muttei muuta eikä toistunut. Olikohan limatulppaa vai mitä?

Tänään on illalla ollut kauhea järjestelyntarve, tavaroita paikalleen ja keittönkin pinnat jynssäsin jo illalla, minkä yleensä jätän aamuun. Synnärille lähtöä en nyt toivo, koska mieheltä veto aivan pois. Taitaisin jättää hänet kotiin ja ottaa äitini mukaan, mitä en kyllä halua, mut jos pakko on.

Kaisa_kissa: Uusi pyykikone on ihana! Meillä ei linkoa kuin 1400 kierrosta, mutta kyllä pyykki kuivuu äkkiä! Joulukuussa hankittiin uusi 8 kg:n masiina, ja kyllä nytkin on kelvannut tyynyä ja peittoa masutaudin takia pyörittää. Vieläkään ei ole uutuuden viehätys koneesta häipynyt, niin hyvä se vanhaan verrattuna on.

Jaahas, eiköhän ole syytä mennä vällyjen väliin, kun ei tiedä kuinka levoton yö taas tulee. Huomenna neuvolaan.

kupla3 rv 38+6

Vierailija
16/40 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS

**AnniHelena---1.3.---2.---Tampere---34/33---TAYS**

**kolmekamua---2.3.---3.---Pääkaupunkiseutu---26/28--- NKL tai HYS**

**maikku80---2.3.---3.---Joensuu---28/28---P-KKS**

**mammutter---3.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS**

**Mimmiu---4.3.---3---Pohjanmaa---36/38---VKS**

**minni74---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL**

Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS

Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS

sohvero---5.3.---1. ja 2. =) ---Joensuu---24/24---P-KKS

**ansku85---6.3.---1.---Pohjois-Pohjanmaa---23/23---OYS**

Tuleva_09---6.3.---1.---Pirkanmaa---22/26---TAYS

**Kumkwatti---6.3.---2.---Lounais-Suomi---35/??---???**

**Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---P-KKS**

**hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS**

**Lilja09---8.3.---1.---Pori---24/39---Stks**

**Onsku76---9.3.---2.---Helsinki---32/31---NKL**

**Alfiina---9.3.---6.---Pääkaupunkiseutu---31/32---NKL**

**keyes---9.3.---2.---Rovaniemi---27/28---LKS**

Viiventti--- 9.3.---2.--- KOS

**Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS**

**Woodbecker---12.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---29/32---Jorvi**

kaptus---12.3.---1.---Pikanmaa---23/25---TAYS

kellohelma---13.3.---2.---27/39---KOS

**eveys---14.3.---2.---Muurame---26/25---K-SKS**

Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS

Mirabella---15.3.---3.---Vantaa---31/33---KOS

kotilo---18.3.---3.---Pohjois-Uusimaa---29/33---Hysa

kaaka---18.3.---3.---Espoo---32/31---Jorvi

Vacsuli75---18.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---33/29---Jorvi

veksuli---18.3.---2.---Lounais-Suomi---34/35---TYKS

inkeli---18.3.---3.---Outokumpu---22/26---P-KKS

Katzy75---20.3.---2.---Keski-Suomi---33/35---K-SKS

Pikkanen09---20.3.---1.---Kainuu---28/29---KaKS

Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS

Särki1---21.3.---2.---Mikkeli---29/32---MKS

LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS

Nasse75---22.3.---2.---Pirkanmaa---33/34---TAYS

Kinde71---23.3.---5.---Joensuun lähistö---34/46---P-KKS

sallap84---24.3.---2.---Nurmijärvi---24/27---Hysa

Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS

Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---P-KKS

**Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---K-SKS

annika73---24.3.---3.---Pohjanmaa---35/38---MTHA

Daim---25.3.---2.---Tampere---26/30---TAYS

iiiik---25.3.---3.---Keski-Suomi---30/32---K-SKS

kupla3---25.3.---3.---Pori---30/38---SatKS

jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi

Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS

Milli75---28.3.---2.---Rovaniemi---33/35---LKS

**Tylleröx3---29.3.---3.---Tampere---28/36---TAYS**

POIKIA 11

TYTTÖJÄ 9

SYNTYNEET:

10.2.09 (37+0) Mammuter, POIKA 3360g, 49 cm

13.2.09 (37+0) ansku85, POIKA 3495g, 49cm.

14.2.09 (37+0) sunny08, POIKA 2710g, 47cm

26.2.09 (38+2) Äiti 1983, TYTTÖ 3220g, 50cm

28.2.09 (39+3) Mimmiu, TYTTÖ 3640g, 50cm

1.3.09 (38+1) eveys, TYTTÖ 2580g, 47cm

2.3.09 (40+1) AnniHelena, POIKA 3560g, 50cm

3.3.09 (39+2) Lilja09, TYTTÖ 2965g, 49,5cm

5.3.09 (40+3) Maikku80, POIKA 4050g, 53cm

6.3.09 (40+4) kolmekamua, POIKA 3675g, 50,5cm

7.3.09 (40+1) Kumkwatti, POIKA 4200g, 54cm

7.3.09 (39+2) Woodbecker, TYTTÖ 3360g, 50cm

7.3.09 (36+6) Tylleröx3, TYTTÖ 2810g, 46cm

8.3.09 (40+3) minni74, TYTTÖ 3184g, 49cm

8.3.09 (40+1) hanttu82, POIKA 3830g, 52cm

9.3.09 (40+0) Onsku76, POIKA 3415g, 50cm

9.3.09 (40+0) Alfiina, POIKA 4215g, 53cm

11.3.09 (40+2) keyes, POIKA 3560g, 50cm

13.3.09 (38+3) Nasuliini, TYTTÖ 3170g, 48cm

13.3.09 (39+5) Emilii24, TYTTÖ 3660g, 52cm

Vierailija
17/40 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että just vasta hetki sitten tuskailtiin kaikki kun ei niitä vauvoja alkanut kuulua ja nyt on jo noin monta syntynyt!! Antaa varmasti toivoa lopuillekin viime metreille että kyllä ne vauvat sieltä ulos tulee :) Jaksamista kovasti kaikille vielä massun kanssa kärvisteleville :)

Meillä oli "mahalla" ensimmäinen neuvola maanantaina 10 vrk iässä. Pituutta oli 52cm (synt. 50,5cm) ja painoa 3970g (synt 3675g). Maitoa siis ainakin tulee ihan kiitettävästi. Kestoilut aloitettiin kun napatynkä irtos, vaippaa saakin vaihtaa tosi usein kun on sellanen pissailija tämä vauva että kaikki paikat on heti märkänä :) Massu vaivaa hieman, mutta toisaalta, mullakin kiertää ihan älyttömästi mahassa. En tiedä mitä väärää syön.. Tai juon. Meillä jo päivät on vähän rytmittyny; aamupäivällä ja illalla vauva valvoo pidemmät pätkät ja kaiken ajan siinä välissä nukkuu. Illalla nukahtaa n klo 21 ja herää siitä n 4 tunnin päästä, siitä 3 tunnin päästä ja sitten siitä 2 tunnin päästä syömään. Sitten onkin jo aamu :) Kaikin puolin tyytyväinen vauva meillä. Huomenna mennään vielä sinne Hyvinkäälle käymään siinä kuulomittauksessa. Ja jos ei saada tulosta niin sitten lähete lastenklinikalle.. Huoah.

Mulla ei oo tikit vieläkään sulanu vaikka kohta on jo 2 vkoa synnytyksestä. Vähän alkaa kiristää tuolla alakerrassa :( Tosi inhottavaa.. Neuvolassa mitattiin mun RR ja Hb kun eivät sitäkään tehneet sairaalassa. RR ihan ok ja Hbkin hurjat 178 et mun ei sit vissiin sitä rautaa tarvi syödä..

JOku kyseli kokemuksia vyöhyketerapiasta synnytyksen käynnistämiseen.. Mulla oli käytössä pulsatilla ja caulophyllum sekä kävin "käsittelyissä". Ite en huomannu että niistä nyt suoranaisesti olis ollu mulle apua, tosin käsittelyjen jälkeen supisteli hetken napakasti. Ja lisäks synnytystä edeltävänä iltana ja synnytyspäivän aamuna särki jalkoja kohtupisteistä.. Synnytyksen jälkeen on Arnica ollut hyvä "lääke" paranemista edistämään.

Nyt pitänee lähteä parantelemaan flunssaa.. Saatiin koko perhe kivasti flunssa just kun oltais voitu nauttia lomailusta. Toivottavasti ei tartu vauvaan. Mies lähtee ma takas töihin, sitten meillä alkaa arki ihan todenteolla. Sit pitäis tää porukka saada joka aamu liikkeelle puoli yhdeksäks kun esikoinen ei edelleenkään saa kulkea tota 200m matkaa yksin eskariin.. :(

kolmekamua ja poitsu 12 vrk

Vierailija
18/40 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

15.3.09 (41+3) Tintti23, TYTTÖ 3800g, 50cm

Vierailija
19/40 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka vaavinsa ovat jo saaneet.. Itsekin vielä odottelen ja on myös sellainen olo että saa vielä ensi joulunakin odotella. En oikeestaan kyllä enään osaa "odottaa" eli ei ole enään sitä tajua että meille on tulossa vauva.. tai no otappa tuosta selvää. Poikakin huokaisee joka päivä, että: Äiti jos tuo vauva ei nyt jo kohta tule niin se syntyy sitten vasta aikuisena.. Eilen käytiin neuvolassaviimeistä kertaa toteamassa että juu siellä se nukkuu.. Äitiyspolin kanta-asiakkuus alkaa.. Perjantaina pitäisi mennä katselemaan tilanne ja toivon niin syvästi, että käynnistäisivät, ettei tarvitsisi "turhaan" käydä. Ajattelin kyllä että otan hirveät pakaasit mukaan ja kieltäydyn lähtemästä, pitäs varmaan käydä ostamassa pehmustetut käsiraudat että saan itseni köytettyä siihen sairaala sänkyyn, jotta ottaisivat tosissaan sen että olen lopen uupunut tähän odotukseen. Pelottaa muutenkin, se minkälainen jätti täältä on tulossa.. Neuvolassa sanoivat että vauva on jo niin alhaalla ja kiinni ettei saa mitään tuntumaa, mutta vauvan peppu nousee vieläkin mun kylkiluiden päälle kun menen istumaan!!!!! Kuinka voi olla mahdollista?? No katsotaan tuleeko meille ennätys iso vaavi, veikkaan 6600g ja 66cm.. No hui toivottavasti ei, mutta siltä tuntuu.. No mutta tsemppiä kaikille jotka vielä odottelevat laskettua päivää.. Toivottavasti teille vauvat saapuisivat ilman ylimääräisiä odotuksia, meinaan tiedän kuinka uuvuttavaa on odottaa.

Viiventti ja mölli 41+2

Vierailija
20/40 |
18.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä saapui maailmaan maailman suloisin pikkutyttö! Mittaa huimat 48cm, 3270g ja pipo 35,5 cm. Tyttö syntyi rv 39+4. Elämästä kiitollisena: Piiperö 78