Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~0~~0~~HELMENKANTAJIEN KESKIVIIKKO~~0~~0

29.11.2006 |

ja alkuun linkki tiistain keskusteluun

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8955444&p=1&tmode=1&smode…

Mulle tää on tavallaan vielä tiistai, kun en ole päässyt sänkyyn saakka, vaikka tiedän, että aamulla väsyttää ihan pirusti... teki kuitenkin kovasti mieleni avata keskiviikon keskustelu vielä ennen nukkumaan menoa, etten olisi aina päivän viimeinen raapustelija.

Oli normaalia huonompi työpäivä, käsiin tosiaan tällä kertaa todella sattui, kun olivat niin puutuneet, joten piti lähteä kotiin kesken kaiken. Pomo olisi lähettänyt saman tien työterveyshuoltoon hakemaan loppuajaksi saikkua, mutta olen joka tapauksessa menossa neuvolaan torstaiaamuna, joten eiköhän se ole aika laittaa tämän viikon jälkeen pillit pussiin työskentelyn osalta.

Hassua sinänsä, mutta kotiinjäämistä ei osaa ajatella siltä kannalta, että on vihdoin aikaa vaan makailla ja lueskella. Pikemminkin ensimmäiseksi tulee mieleen kaikki pojan silittämättömät vaatteet, jotka kaipaa kunnostusta, ja joulun valmistelevat hommat, kirjoittamattomat joulukortit sun muut askareet. Äidin työ ei ole koskaan tehty, eikös se vanha sanonta niin mene ?

Kertokaapa kohtalotoverit, miten herkässä teillä on itku ? Mulla se on jotain ihan mahdotonta, kun tippa irtoaa ihan simppeleistäkin jutuista, esim. herkästä runosta, jonka vieressä on lapsen kuva. Onhan mulla aina tullut tippa silmään romanttisissa elokuvissa ja urheilukisoissa maamme-laulun aikaan, mutta nyt tämä vetistely alkaa jo mennä naurettavan puolelle.

Nyt on pakko yrittää nukkumista, tai näistä vihoviimeisistä työpäivistä ei tosiaan tule yhtikäs mitään !

Energistä keskiviikkoa kaikille !

kirsi-mama rv 29+0

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä alkaa valjeta taas näköjään ihanan harmaana ja sateisena. Mitähän sitä tänään sit mahtais tehdä???? Joulukortit on tosin ihan vaiheessa, joten ehkä sit niitä alkais taas väsätä. Toisaalta olis tuo makkarin remonttikin vielä kesken, että jos vaikka sais reijät seinistä kittailtua tai sitten vaan loikoilis eikä tekis mitään!! Se vaan tuppaa kostautumaan yleensä, kun lapset käyvät sitten ylikierroksilla koko illan. No kai tämä tästä...

Kertokaahan hyvät ystävät, millä perusteella te ootte noihin sokerirasitustesteihin joutuneet? Ymmärsin että jos BMI on yli jotain niin sit joutuu, mutta onko tuo se BMI joka on merkattu lähtöpainokohtaan neuvolakorttiin vai mikä? Onko jotakin muita syitä miksi ootte siihen joutuneet? Mulle ei oo moisesta vielä puhuttu mitään ja nyt sitten kun huomenna on tuo neuvolalääkäri niin rupeskin jännitää et josko ne mutkin sellaiseen laittaa!!!

Itkuisuudesta oli vielä juttua eli mulla toi itkuisuus meni kyllä ohi jo eli olo on hiukan tasaisempi kuin muutama kuukausi sitten. Mä saan tällä hetkellä enemmänkin sellaisia hillittömiä naurukohtauksia et vedet valuu silmistä enkä pysty lopettamaan nauramista =))

Nyt ei tule muuta juttua mieleen, palailen myöhemmin taas.

t.kolomonen rv 27+2

Vierailija
2/13 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä täti aloitti tänään virallisen äitiysloman (varhaistettuna). Tosin sairaslomallahan täällä ollaan oltu jo syyskuun lopulta lähtien, että ei tässä elämä nyt hurjasti muutu , ) Mutta mukava huomata että aika on mennyt eteenpäin..

Oli ollut puhetta itkemisestä, täälläkin itku tulee kun katselee vastasyntyneitä vauvoja tai lukee synnytyskertomuksia, eli melko noloa.. Normaalisti kun en oo mikään herkkis tyyppi :) onneksi muut raivokohtaukset ja mielialan vaihtelut on jäännyt vähälle, muutenhan ukko luulis että täällä ollaan seottu aivan täysin.

Ootteko huomannut samaa inhottavaa ongelmaa, välillä kun aivastaa tulee melkein pissat housuun, eli pitänee vissiin lähteä tena ostoksille :) Täytyisi varmaan ruveta pikkuhiljaa vahvistamaan alapäänlihaksia.. Haluasin kokeilla geishakuulia, mutta kun täällä ollaan oltu yhdyntäkiellossa kohta 3 kuukautta, ei varmaan ole kovin suotavaa.. Kaikin puolin puutostila rupeaa olemaan aika hurja. Alkaa toi miesten urheilulajien katsominenkin täällä piakkoin olla aika kuumaa puuhaa ,))

Ajattelin kohta lähtä köpöttelmemään vähän kaupoille joululahjaostoksille, kun kerran toi mieskin sattuu tänään olemaan kotosalla.

Ja tosiaan tervetuloa kaikille uusille :)

Mukavaa päivää helimille

toivotteleepi oona ja pömppis 30+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on muuttopuuhat jo täydessä tohinassa. :) Itse kun en voi juurikaan osallistua, niin päätin hoitaa päivän pinoutumisen jo nyt! Tiedä vaikka sittenkin joutuisi olemaan ilman nettiyhteyttä vaikka olen uuden jo hyvissä ajoin tilannut. Tuosta tekniikasta kun ei voi koskaan olla varma.

Joku kyseli siitä VHH:sta. Eli siis siinä pitää välttää tuotteita, jotka sisältävät paljon hiilihydraatteja. Eniten hiilihydraatteja taitaapi löytyä valkoisesta viljasta (vehnä, kaura, ohra) eli siis tulee välttää vaaleaa leipää, pastoja, kakkuja, yms. Myös peruna on sellainen, jota VHH:lla olevat välttävät. Lisäksi lääkri kielsi minulta makeiset ja rasvaisen ruuan (mikä on ollut pannassa koko raskauden). En siis ole mikään expertti tämän asian suhteen, joten jos tarkemmin haluat tietää, niin kannattaa googlettaa. :) Monet käyttävät VHH:ta laihduttamiseen, mihin se sopiikin, tosin siinä on jojoilmiön vaara, jos meinaa myöhemmin jatkaa noiden hiilihydraattipitoisten ruokien syömistä. Muistaakseni Anita Hirvonen laihdutteli tämän avulla joskun alkuvuodesta. ;)

Sitten tuosta itkeskelystä. (mistä tosiaan olen aimminkin tainnut mainita) Minä olen siis ihan hirmu herkässä tilassa näin raskausaikana ja poraan ihan joka asiasta. Siis tuo jonkun herkän runon parissa itkeskely on pientä minuun verrattuna. En voi siis hoitaa mitään virallisia asioita missään kun aina alan parkumaan ja virkailijat pitävät minua varmasti jonain heikko hermona! Olen noissa tilanteissa ilman raskauttakin herkkä, mutta pystyn kuitenkin itseni hillitsemään. Mutta nyt siis ihan turha toivo edes yrittää asioimista missään. Hyvänä esimerkkinä voi kertoa, että aloin tässä syksyllä itkemän rautakaupassa kun myyjä sanoi ettei suosittele seinäänkiinnitettävän wc-istuimen ostoa kun sitä on sitten niin hakala korjata, jos ilmenee ongelmia. Olen siis sellaisesta haaveillut kun olisi niin kätevä siivouksen kannalta. Että silleen. :)

Kävin muuten tuon Liberon raskausviikkolaskuria katsomassa (tuo tuossa vieressä -->) ja siellä kun on kerrottu aina mitä vauvan pituus ja näillä viikoilla jo painokin olisi noin arviolta, niin hieman yllätyin, että sen mukaan raskaus olisi jo 2-3 viikkoa pidemmällä kuin on (siis vertasin eiliseen painoarvioon minkä sain lääkäriltä)! Että tosiaankin yläkäyrillä mennään! :)

Tuota synnytystä olen alkanut tämän painoarvion jälkeen kovastikin miettimään. En meinaan haluaisi, että vauva jää lantioon kiinni suuren kokonsa tähden. Toisaalta taas sektiokin hirvittää. Pitäisiköhän tässä alkaa hakeutua johonkin pelkopolille? Mutta mitenkäs siellä sanot, että eniten pelkäät sairaalan henkilökuntaa kun on kuullut heistä niin paljon negatiivista palautetta?

-frog2 ja rv30+4

Vierailija
4/13 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiiitkästä aikaa minäkin ehdin kirjoitella kuulumisia. Syksy on ollut tosi kiireiden opiskeluiden takia. Tämä viikko onkin sitten vika viikko koulua ja sitten alkaa epävirallinen äitiysloma. Kotiin jään joka tapauksessa ens viikolla.

Nyt olen flunssan takia sairaslomalla tänään ja huomenna, joten ehdin tännekin kirjoittelemaan. Kolomonen kyseli sokerirasitustestiin joutumisesta. Minä " jäin kiinni" pissakokeesta eilen neuvolassa eli virtsasta löytyi valkuaista ja joudun sokerirasitukseen sen takia. Maanantaiaamuna siis täytyy mennä nälkäisenä juomaan sitä sokerilitkua ja antamaan verinäytteitä. Kävin samassa kokeessa jo esikoistakin odottaessa eikä se niin kamalaa ollut. Pitkästyttävää kylläkin, sillä koe kestää kaksi tuntia ja on aika odottelua...

Viikonloppu meni nojatuolissa istuen sillä suppareita tuli heti kun yritti tehdä jotain. Onneksi nyt on jo parempi olo ja suppareitakin tulee paljon vähemmän. Lääkärineuvolassa eilen oli kaikki onneksi ok eli supparit ei olleet onneksi vielä saaneet mitään aikaan.

Onko vielä muita, jotka miettii äitiyspäivärahojen uudistuksia. Nehän ehkä tulee voimaan ens vuoden alusta. Mulla siis mahdollista aloittaa äitiysloma varhennettuna tänä vuonna tai sitten normaalisti tammikuussa. Kävin eilen Kelalla enkä saanut vielä mitään selvyyttä mitä mun kannattaisi tehdä. Päätettiin Kelan tätien kanssa, että tulen vielä uudelleen jouluviikolla - eli tosi viime hetkellä - niin katsotaan joko niistä uudistuksista on päätös tullut. Halosen nimmari kuulemma vielä puuttuu... Itselle nuo on kuitenkin tärkeitä asioita, kun ne vaikuttaa omiin tuloihin äitiysloman aikana.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

t. Tuiskuliina ja Kusti rv27+4

Vierailija
5/13 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka ja tervetuloa uusille mammoille :)

Pikaisesti vaan tulin ottamaan osaa juttuihin joita olitte täällä poissaollessa käyneet ! Itkuisuudesta oli ainakin ollut puhetta. Oon kyllä ehkä vähän herkempi nyt mutta ihan kiitettävsti saan kuitenkin kyyneleitä pidätettyä. Viimeksi taisi tulla tippa silmään, kun päiväkodi täti esitteli esikoisen tekemää korttia .. Se oli niin hellyttävä. Tai sitten vaikka ihan työmatkalla jos sattuu ajattelemaan jotain surullista tai herkkää, niin saattaa silmät vähän kostua, mutta yleensä saan tsempattua niin etten ala vetistelemään.

Loviisa taisi miettiä jonnekin keikalle menoa. Esikoista odottaessa muistan tästä olleen neuvolassa puhetta ja sillon kai terkka sanoi ettei puolen välin jälkeen välttämättä kovin meluisat rokkikeikat olis hyväksi. En nyt musita tarkempaa syytä mutta olisko ollut vauvan pelästyminen kovista äänistä ja levottomuus. (?) Omissa suunnitelmissa ei nyt oo mennä, kun ahdistaa ajatus olla tuntitolkulla tupakansavussa ja kuumassa. Riippuu tietysti paikastakin kovasti.

Löytyykö helmenkantajista muita, jotka käyneet tai menossa hepatoosikokeeseen!? Terkka lähetti mut testiin kutinan takia ja nyt oottelen tuloksia. Toivottavasti ei löydy mitään..... :oo Kertokaas jos teillä kokemuksia tästä !

Valoisaa keskiviikkoa, toivottavasti!

Viherrys 27+5

Vierailija
6/13 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa on taas aamu lähteny kankeasti käyntiin.. eilen shoppailtiin äitin kanssa tuntitolkulla ja jalat oli illalla ihan muusia. Tänään on tarkoitus lähteä miehen kera katselemaan yksiä yhdistelmärattaita, joskos ne miellyttäis..

Kolomoselle: mulla oli sokerirasitus siksi että suvussa on paljon sellaista ollut + viime raskaudessa BMI oli alkuraskaudessa 26. Nyt se on ollut 24 joten ymmärsin että sukurasitteen takia vaan mennään, se raja taitaa olla 25. No, onpahan käytynä kaiken varalta :)

Ens yö menee varmaan valvoskellessa, huominen ultra jännittää niin kovasti.. (en varmaan oo vielä moneen kertaan sitä sanonutkaan.. :D ) mutta sittenhän se on ohi!

Mutta nyt pöperön valmistukseen ja sitten kaupungille rattaita katsomaan ja samalla h&m:ltä ihania vaatteita pikkuisille hypistelemään :) Mukavaa keskiviikon jatkoa, jospa se itselläkin lähtisi pian kunnolla käyntiin...

H 30+0 (viimeiset 10vk starttaa.... )

Vierailija
7/13 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille helmien kantajille!

Itkuisuudesta on ollut puhetta ja tarvii tunnustaa että minä kuulun siihen ryhmään joka vetistelee ihan ilman syytäkin. Tulee vaan kenkku olo ja sitten porataan.

Huomenna on sokeri rasitus eli illalla 9jälkeen ei sitten syyäkkään mitään. ARGH! Käskyn mennä käymään rasituskokeesta sain kun tuli lääkärillä puheeksi sokeri arvoni kun olen huvikseni testaillut niitä isännän verensokeri mittarilla. Miehelläni kun on ykköstyypin diabetes. Kumma muuten että neuvolassa ei ole tunnuttu reagoivan mitenkään tuohon mieheni diabetekseen vaikka se voi periytyä vauvalle. Kumma homma. Postista olen odotellut sitä pelkopolin ilmoitusta että koska se on.

Uneliaisuus jatkuu edelleen, vaikka nukkuisi kuinka pitkään niin silti nukuttaa koko ajan. Onkohan meillä joku tsetse kärpänen täällä ;) Jos köpöttelisi postin hakuun ja aamukahvia juomaan.

Emppu-mamma ja " Eetu" 27+6

Vierailija
8/13 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Haukotus*

Mua on vaivannut aivan uskomaton väsy viimeisen viikon, enkä oo jaksanut käydä edes pinoutumassa, jos nyt tsemppais! Lueskelemassa olen kyllä käynyt joka päivä.

Omaa ( ¤ ) joka on muuten aivan valtava,

eilen olin taas äippäpolilla kontrollissa, jossa oli vaihteeksi kaikki hyvin. Kohdunsuulla sisäsuu kiinni ja kanavakin ihan hyvän mittainen, joten lääkäri lupasi,että voin jo lähteä vähän liikenteeseen kodin ulkopuolellekin!

Jippii!!

Otinkin sitten luvasta ilon irti, ja kävin katselemassa jo vähäsen joulukoristeita ja kävin ihan itse lähikaupassa ruokaostoksilla, voi kun oli mukavaa, kun ei tuonne ruokakauppaankaan ole ollut mitään asiaa pian kahteen kuukauteen. Pienet on ilot mun elämässä. =)

Tietenkin illalla sitten supisteli taas ihan kiitettävästi, joten ilmeisesti ei ihan bileitä kannata vielä pitää...

Ultrassa vauvan painoarvioksi saatiin n. 1100 g, joten yläkäyrillä (paino vastaa vissiin n.29 viikkkoa) mennään komeasti. Pikkuisen sukupuolta en edes jaksanut enää kysyä, kun nuo lääkärit ei siitä ole yhteis ymmärrykseen päässeet tähänkään mennessä. Meidän pieni siis on todellinen yllättäjä syntyessään. =)

Ai niin, piti vielä sanomani että;

¤!TERVETULOA KETJUUN KAIKKI UUDET HELMET!¤

T: Helmiina rv. 27+1

Vierailija
9/13 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua tai oikeastaan outoa: kävin äitiyspolilla supistuskontrollissa ja tämä lääkäri teki tosi pikaisen tutkimuksen väittäen että kohdunsuu ei olekaan auki vaan kiinni. Edellinen lääkäri (joka tutki paremmalla ajalla ja ultralla jne) kertoi kohdunsuun olevan auki ulkosuulta. Kuitenkin tämä toinenkin määräsi sairasloman jatkumaan äitiysloman alkuun saakka.

On ollut väsy olo ja hemoglobiini osoittautui laskeneen sataan.

MItäs teillä muilla on hb?

Ei ihme, ettei oikein järki juokse vaan haukotuttaa koko ajan. Onneksi ei tarvitsekaan järjen juosta, kun jäin sitten oikeasti sairaslomalle. Aina kun teen jotain, supistaa ja kun olen kotona rauhassa, ei supista kovin paljoa. Pomo soitti eilen paniikissa, että jos teen töitä sairaslomalla (hän oli itse pyytänyt tekemään tietyt asiat loppuun) ja jotain sattuu, se on kauhistuttava tilanne vastuukysymysten suhteen. Oli vielä vihainen että tein viimeisiä työjuttuja eilen, vaikka ite ensin pyysi tekemään tietäen sairaslomasta. Heitän sitten hanskat tiskiin, vaikka tiedän ettei sitä projektin loppuraporttia ole helppoa kenenkään toisen viimeistellä. Voishan sitä vaikka sanoa että kiitos että teit niinkin paljon sairaslomalla eikä urputtaa! Tulen heille kalliiksi, joutuvat maksamaan myös 3 viikkoa vanhoja vuosilomia ja ylityövapaita äitiysloman jälkeen ja tietty vielä 3 kk:n palkan sekä sijaisen palkan samalla.

Närästys on muuttunut melko jytyksi ihan viime viikkoina. Kaikki nousee suuhun takas monta tuntia syömisen jälkeen. Hyviä vinkkejä närästyksen estoon ja takaisinvirtauksen?

Maha näyttää isolta, kaikki huomauttelee ja luulevat että olen viimeisilläni. Silti mennään alakäyrillä, sf-mitta 25,5. Painoa tullut 10 kg, joka on aika paljon, mutta toisaalta lähtöpaino oli alhainen.

Rv 30+3, jee...

Vierailija
10/13 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

....kun työt tökkii...

Olen puurtanut muutaman illan ompelukoneen ääressä joululahjoja valmistellen. Koskaan ennen ei olekaan ollut jouluvalmistelut näin pitkällä näin ajoissa. Ja vastaavasti olenkin sitten ollut väsynyt kaiken aikaa... Ajatukset karkaa jo äitiyslomaan eipä joulun jälkeen ensi vuodelle jääkään kuin neljä työpäivää! Tuuletukselle aihetta!

Itkuisuudesta joku kyseli: Mitään kovin erityistä herkkyyttä ei ole ollut koko raskausaikana. mItä nyt nyyhkyleffojen loppukohtaukset saavat tipan silmäkulmaan tai jos mieleni kunnolla pahoitan niin melkein tulee itku, mutta niin minulla melkein käy normaalistikin. Ja useimmiten tietysti silloin jos on jo muutenkin väsynyt.

Oletteko jostain löytäneet lapsen painokäyriä raskausaikana? Mä katsoin vaan tuolta A.Tekayn sivuilta ja totesin että viime viikkoinen rv 28+4 arvio 1200 g oli keskiarvon yläpuolella. Olen kuitekin itse suht pienikokoinen eikä meidän perheessä ole ennen yli 3,5 kiloisia lapsia saatu. Mä nyt sitten ilmeisesti kasvatan jotain jättiläistä! Isänsä tosin on pitkä.

Ja vielä omaa napaa: Liikkeitä on tällä viikolla ollut TODELLA vähän. Joka päivä jotain kuitenkin, mutta kunnon potkut ovat kokonaan loppuneet ja vain sellaista pientä ajoittaista tönimistä tuntuu. En ole kuitenkaan soitellut neuvolaan, kun liikkuu edes vähän. Onkohan tila käymässä jo nyt niin vähiin, ettei mahdu enää voimalla potkimaan? Neuvolassa todettiinkin kohdun olevan kiinni kylkiluissa, joten ylöspäin ei enää juuri kasvakaan. Istukkakin on edessä. Huolestutttaa vähän - muttei sitten kai kuitenkaan riittävästi että lähtisin th:lle näytille. Mites muut samoilla viikoilla?

Hyvää loppuviikon alkua kaikille!

äippä + masukki 29+3

Vierailija
11/13 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikille - niin uusille kuin vanhoillekin!

Tuntuu, että on ikuisuus siitä kun viimeksi jaksoin alkaa mitään rustailemaan tänne. Nyt olen toista päivää sairaslomalla, koska käveleminen ja istuminen tuottaa kipua. olisiko joku hermo pinteessä tuossa toisessa kankussa.Onko muilla ollut vastaavaa vaivaa, että vain toinen kankku kipuilee (nyt minulla jo kolmatta viikkoa) ja vain levon jälkeen on hetken kivuton olo ja sitten taas äityy.Välillä vihloo jopa niin, että meinaa jalat lähteä alta jos oikeen toista koipea nostelee.

Hempasta on ollut puhetta. Mulla on alhainen 104 ja kestää jo toista kuukautta. Obsidan ei auttanut.Nyt juon jälleen Kräuterblutsaftia ja katsotaan auttaisko se.Ainakin ed.raskaudessa se auttoi loppua kohden.

Itkuisuudesta myös ollut puhetta.Kyllä täällä ainakin tippa tulee linssiin milloin mistäkin ja ikävä viedä lasta tarhaan, kun meinaan alkaa itsekin itkemään, jos tytär näyttää apealta.

Mitenkäs teidän masut jakselee? Millaisia mittoja on lukemissa? Itselläni tuntuu, että kaikki huomauttelee valtavan mahan koosta, mutta kuitenkin mittasin ympärysmitaksi 98, joten ei kai se nyt ihan mahdoton ole? Toki se edessä jöllöttää ;) Painoa tullut nyt n. 8kg mikä on toki enemmän muutamalla kilolla kuin ekassa raskaudessa näillä viikoilla ja lähtöpainokin oli isompi joten kaipa sitä on kookkaampi muutoinkin..SF-mitta oli viikko sitten 23 joten se on normaali.

Mutta voikaahan paksusti ;) ja ajatelkaa, että sitä ollaan jo 8.raskauskuulla.

t.kaksosnainen ja pikku-prinsessa rv 28+5

Vierailija
12/13 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin koneelle istahtaa vasta näin myöhään, kun käytiin ostamassa vaunut! Mun eilinen tarjous meni sitten läpi ja haettiin samantien vaunut kotiin, ettei myyjä ehdi niitä kellekään muulle myydä nyt kun kerran hyvät löytyi! Käytettynä siis ostettiin emmaljungan edget.

Olen niitä sit kotona vähän puunannu (oli vähän pölyä kerääntyny kaikenlaisiin rakoihin) ja ihastellu..ja vaikka niistä näkee että niitä on käytetty, niin ihan siistit silti ja kuosi miellyttää tosi paljon!

...ja nyt jauhan niistä täällä, kun oon niin onnellinen, että vihdoin ne on ostettu!...

[color=green][b]Frog on vihdoin päässyt muuttotouhuihin!![/color][color=red]bd bd [/b][/color]

[b]Kolomonen [/b]kyseli sokerirasitustestin syitä;

Mulle se määrättiin liian korkean bmi:n ja suvussa minun ja miehen puolella esiintyvän diabeteksen takia.

Ja se bmi on tosiaan merkattu neuvolakorttiin siihen -paino ennen raskautta- alapuolelle (ainakin mun kortissa)

Sitten tuohon itku asiaan..

Mulla ihan selkeesti itkuherkkyys on noussut raskausaikana, koska yleensä en paljoo itkeskele.

Nyt saattaa tippa nousta linssiin kun joku asia ei menekään odotetulla tavalla, joku synnyttää telkkarissa, mies sanoo jotain rumasti ja jos on väsynyt.

Tässä pari esimerkkiä:

-Olin menossa alkuraskaudesta verikokeessa ja ensin tunnin odottelun jälkeen mulle ilmotettiin, että ei enää tähän aikaan päivästä voi tälläistä koetta ottaa (mulle ei kukaan ollut kertonut, että ihan aamulla pitäis mennä), että täytyy tulla uudestaan toisena päivänä. No itkuhan siinä tuli.

-Sitten tietysti alkuraskauden kaikki vastoinkäymiset (muistatte varmaan, kun vuodatin niitä turvotus- ja punktiojuttuja) on itkettäny montakin kertaa.

-Mies murahti, että pitääkö niitä vauvan vaatteita kokoajan olla ostamassa, kun kaverin kanssa juttelin kirpparilla käyntiä..tuli itku.

...näitä riittää..

Joku kyseli hb:tä;

Mulla parhaimmillaan ollut 142 ja tällähetkellä 135, eli ihan hyvissä lukemissa on eikä tarvitse rautaa syödä.

Mulla sf-mitta viikolla 26+5 oli 30! Painoarvioo en ole missään kohtaa saanut, mutta jospa lääkäri kertoisi huomenna jotain arvioo..

Mulla kyllä toi sf-mitta huitelee ainakin ton neuvolakortin käyrän mukaan tosi paljon yli käyrän, mutta niin on kaksi aiempaakin ollut ja loppua kohti alkanut laskea, kuin lehmän häntä, joten eiköhän tämänkin helmen kasvu tasaannu jossain vaiheessa!

Huomenna siis neuvolalääkäri klo 12. Mahtaakohan siihen kuulua ultra?!

Eipä kai, eiköhän neuvolan täti olis maininnu asiasta..

Täytyy valittaa tosta alapäästä kunnolla, kun kävellessä tuntuu, että häpyluu halkeaa!

Ihan hirvittää ajatus siitä, että ens viikolla pitäis lähtee sinne Ideaparkkiin jouluostoksille ja jos samallalailla vihloo, niin en pääse pian sieltä pois, kun on kuulemma niin iso paikka...!

Millon muuten ootte ajatellut postittaa joulukortit?

Mulla on vielä etsimättä ihmisten osoitteet ja kortitkin on kaupassa.

nyt lähden ihailemaan vaunuja..seuraava tuhlauskohde on jalustallinen turvakaukalo! Ne maksaa käytettynäkin ihan liikaa, mutta sellasen ehdottomasti haluaisin!

mammutti ja Vilppu rv 28+5

Vierailija
13/13 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä kuvittelin olevani poikkeuksellisen naurettava, mutta vähänpä tiesin ! Ei sikäli, itkeminen on ihan tervettä touhua, toisten pitäisi joskus kokeilla, saattaisivat oppia jotain empaattisuutta matkan varrella. Poika selvästi ensin säikähti, kun saatoin itkeä pikkujutuista, mutta hänkin on jo tottunut vetistelyihini.

Sokerikokeisiin laittamisesta: minut laitettiin varmaan etupäässä sen takia, että olen ylipainoinen ja yli-ikäinen, eli 100 ja 40 paukkuvat mittarissa. Kun neuvolassa kerroin, että äidilläni on juuri siirrytty kakkosvaiheen diabeteslääkitykseen, oli passitus selvä. Eli kaipa tämä sokerirasituksen teettäminen menee aika lailla mutu-pohjalta, neuvolan harkinnan mukaan.

Minulla on aina ollut tosi hyvä Hb, mutta se taisi olla tupakoinnin aiheuttamaa silmänlumetta. Tämän raskauden aikana onnistuin lopettamaan (nyt jo 5 kk ilman !), mutta yllätys oli suuri, kun mentiin saman tien kolmekymmentä pykälää hemoglobiinissa alaspäin. Rautaa olen nyt syönyt jo kolme kuukautta, lukemaa on saatu hiukan hiissattua ylöspäin, viimeksi oli kuitenkin vasta 112.

Huomenna neuvolaan heti aamusta, odotan mielenkiinnolla, missä mennään !!!

kirsi-mama rv 29+1