Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~SYYSKUUN SYDÄMET~~ vko 12

16.03.2009 |

Huomenta vaan kaikille, aloittelenpa tässä uutta viikkopinoa kun muut tuntuvat nukkuvan vielä :)

Tänne kuuluu hyvää ja huonoa. Neuvolassa siis viimeksi lääkärin mielestä pulssini oli liian nopea, tästä johtuen passittivat verikokeisiin ja sydänfilmiin josta nyt sain tietää löydöksenä kilpirauhasen vajaatoiminnan. Lääkitys alkanee tähän vaivaan tällä viikolla. Mulla on nyt verenohennuslääkkeet tulppariskin vuoksi, kohta aloitetaan kilpirauhaslääkkeet ja muitakin vaivoja löytyy. Näillä näkymin sairaslomakin jatkuu.

Vauvan liikkeistä; Onko muilla ollut, että ensin on tuntevinaan ns. ensimmäisiä liikkeitä, sen jälkeen ne katoavat muutamaksi päiväksi? Pelottaa aina, että onko kaikki ok. Tilasin muutes netistä kotidopplerin :)

Iloista alkanutta viikkoa kaikille odottajille tänne :)

Choko 14+3

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMALIA-JOEL:

Mulla oli menkkamaisia kipuja edellisessä raskaudessa aika pitkään joka kerta, kun oikeasti olis pitänyt kuukautisten alkaa. Itse asiassa tuntui aivan siltä, kuin menkat olisivat alkaneet- mutta vuotoa ei tullut. Ymmärtääkseni vuotoakin voi tulla ja silti raskaus etenee normaalisti. Peukkuja ja voimia huomiselle, uskon/toivon että tulet kertomaan meille hyviä uutisia huomenna. <3

BRANCO:

Tervetuloa syyskuisten sydämiin odottelemaan syysvauvaa. Minä myöskin äiti, joka menetin esikoiseni rv36 Fetus Mortus, eli kohtukuolema. Syytä ei koskaan liiemmin selvinnyt. Kotona kuitenkin poika 4v. tuomaan iloa meidän elämään. Onnellista odotusta sulle.

Mulla pahoinvointia edelleenkin, eilen kävin lääkärillä koska kilpirauhas-arvot olivat liian alhaiset labrakokeissa ja pulssini liian nopea. Nyt kuitenkin määräsivät lisää laboratoriotutkimuksia, kilpirauhaslääkettä ei (ainakaan vielä) aloiteta.

Mua ahdistaa suunnattomasti se, että seuraava ultrani on vasta toukokuun alussa. Edellistä raskauttani seurattii usein, koska pelkäsin mielettömän paljon vauvan menettämistä toistamiseen- nyt on toinen lääkäri, jonka mielestä mun ei tarvi ultrissa käydä useammin kuin vasta loppuraskaudessa. Ymmärrän tuon toisaalta toki, mutta henkisesti olen aivan rikki

Varsinkin kun liikkeitä tuntuu 1-2kpl vasta päivässä ja joinain päivinä ei ollenkaan :(

Masun koosta; Housut on vaihtuneet äitiysmalleihin jo muutam viikko sitten, ja masusta huomaa selvästi jo mikä sieltä on tulossa :)

Sukupuolen haluaisin minä myös tietää etukäteen, mutta mies ilmeisesti ei, joten jäänee ehkä meidän kohdalla arvoitukseksi toistaiseksi.

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Choko 14+6

Vierailija
22/41 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo menkkojen aika nyt ja tätä jomotusta on nyt ollut jotain vajaat parisen viikkoa. Aikasemmin silloin tällöin, mutta nyt ihan jatkuvasti. Ja verenvuoto voi olla normia ja molemmilta tytöiltä sitä oli, mutta alkuvaiheessa eli se oli kiinnittymisvuotoa. Nyt oonkin hieman hämilläni, ko viikkoja kuiten jo 13+ ja tosiaan ultrassahan mulla oli kaikki ok =) Katellaan...Ja jos kesken menee, nii sitten on tarkoitettu niin käyvän. Tosin mietin kyllä sitäkin vaihtoehtoa, että kahesta edellisestä raskauksista/synntyksistä on niin vähän aikaa, että saattaa tieten sekin vaikuttaa tähän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo vielä ole välttämättä mikään huono merkki. Koita ajatella positiivisesti (helppoahan se ei ole, itse olen maailman pahin pessimisti)! Monessa lähteessä sanotaan, ettei verenvuoto ole välttämättä paha asia, jos se ei ole todella runsasta.

Ja menkkamaista jomotusta on mullakin oikeastaan päivittäin, välillä toisella puolella, välillä toisella.

Ultran jälkeen tiedät taas sitten enemmän!

Tsemppiä!

Pola

Vierailija
24/41 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei verenvuoto välttämättä vielä ole mikään huono merkki. Useassa lähteessä sanotaan, että se on normaalia, jos ei ole todella runsasta ja veri ihan kirkasta.

Koita siis olla rauhassa ja ajatella positiivisesti (tiedän, ei ole helppoa, olen itse maailman pahin pessimisti omissa asioissani)!

Tiedät ultran jälkeen enemmän.

Ja alavatsaa jomottelee mullakin menkkamaisesti oikeastaan päivittäin, välillä toiselle puolelle, välillä toiselle.

Jospa se kaikki johtuu vain siitä kohdun kasvamisesta yms.

Pola

Vierailija
25/41 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli tuo juttu, kun ensimmäistä lähettäessä oli mukamas joku error! Tää palvelin temppuilee muutenkin jatkuvasti!

Vierailija
26/41 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli sitten kahteen kertaan kirjoitettua tuo edellinen viesti, kun ei muka ekalla kerralla lähetys onnistunut... Muutenkin tuntuu pätkivän tämä palvelin aika lailla.

Pola

Vierailija
27/41 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut kirjoitetuksi, vaikka joka päivä olen käynyt lukemassa teidän kuulumisia.

Maanantaina tehtiin reissu ikeaan (tarttu mukaan häkkisänky, vaikka olin päättänyt, et vielä en hommaa mitään vauvakamaa...:-)), tiistain olin töissä, keskiviikko meni huushollatessa ja nyt on sit esikoinen kuumeessa ja vatsataudissa. Hän on kyllä onneksi kipeänäkin tosi helppo ja hyväntuulinen.

Nanuuk: Vatsa TODELLA näkyy, eikä näytä enää siltä että oon vaan lihonut. Ei kyllä enää jää kenellekään epäselväksi mikä sitä kasvattaa. Mammahousut ollu käytössä parisen viikkoa. Ja läheskään kaikki paidat ei mene päälle! Muuten kyllä mut rintojen kohdalta ahistaa. Nyt täytyy nauttia näistä muodoista kun näitä kerran on! Nimim. pienirintainen. :-)

Lemmikeistä: Nyt meillä ei ole kuin 3 gerbiiliä.Esikoisen syntyessä oli pari koiraa. Niistä toinen (ajokoira) siirtyi ulkokoiraksi ennen vauvan syntymää. Sitä ei olis vahtinut mikään. Vanhempi (paimenkoira) lähinnä paimensi vauvaa. Tosin oli jo aikas vanha silloin, et varmaan nuoremman koiran kans olis ollu toista.

Minä oon töissä puualan firmassa. Määräaikaisella työsopimuksella, joka loppuisi syksyllä joka tapauksessa. Nyt vaan jään vähän aikaisemmin mammalomalle. Ja tosiaan, osa-aikalomautettuna tällä hetkellä.

Sukupuoli: Olen aina ennen ollut sitä mieltä etten missään nimessä halua tietää etukäteen. Nyt en oo enää ihan varma, eikä mieskään oikein osannut sanoa, haluaako tietää vai ei. Saas nyt nähdä sitten.

Amalia-Joel: Tsemppiä!!! Toivotaan että kaikki on hyvin! Kerrothan heti..

Jäin vain ihmettelemään tuota, et lääkäriin pääsisit vasta kuukauden päästä! Luulen (en ole varma) et täällä ( pieni maalaiskunta) pääsisi lääkärille heti tuossa tilanteessa, jos vaan lääkäri on paikalla. Tai sit päivystykseen lääkärille. En kyllä tiedä mikä niiden tieto/taitotaso tällaisissa tilanteissa on, mutta ainakin mahdollisuus ultrata jos ei muuta. Muuten täälläkään ei kyllä tahdo lääkärille aikaa saada kuin kuukausien päähän.

Tyhmä kysymys: Miltä tuntuu supistus? Siis sellainen oikea? Joo, oon yhden synnytyksen läpikäynyt, mun pitäis tietää... Mulla vaan ei silloin tuntunut vatsassa yhtä ainutta supistusta, ainoastaan selkäpuolella. Mulla on muutamia kertoja illalla käynyt niin, kun oon menny sänkyyn ja yskinyt/aivastanut maha menee ihan kramppiin. Kipu on kova ja menee sillai aaltona, mut en oo tuntenut et maha menis mitenkään kovaksi. Vaikea selittää.

Onko muita kuntosaliharrastajia? Olen yrittänyt saada kunnollista tietoa mitä salilla kannattaa raskaana ollessa tehdä tai mitä ei saa tehdä. Mut olen löytänyt vaan murusia. Suoria vatsoja, kyykkyjä ja jalkaprässiä ei kai suositella. Mut mikä olisi hyväksi???

Oma olo: Mieliala paljon parempi. Seksihalut (kai) palailee pikkuhiljaa. Mut vaan minuutiksi kerrallaan!! Heh. Mies sanoikin, että ilmota sitten HETI kun siltä tuntuu, ettei hän vaan missaa tilaisuutta! :-D Päänsärky vaivaa päivittäin, ei kovin paha, mut kestää yleensä puoli päivää. Muuten aika jees olotila. Ja aurinkokin paistelee ahkeraan.

Ai niin, onko muut ajatellut antaa isälle isyyspakkausta? Miehellä on synttärit kesäkuun lopussa ja ajattelin et siihen mennessä yritän saada jonkinlaisen isyyspakkauksen kasaan. Vähän aikaistahan se on mut, tulee kaksi kärpästä yhdellä iskulla. :-)

Iltapalan syöntiin lähtee tämä...

Santra + Mainio 15+5

Vierailija
28/41 |
19.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-J: Sokerirasitus meni ok! Yökötti vaan ensimmäisen tunnin ajan X)

Paastosokeri sormenpäästä oli 4.4!! Eli sehän ois hyvä!

Täytyy huomenna soittaa neukkulaan ja kysyy muitakin labroja. Otin taas PLV:n kun tuntuu että pissatulehdus muhii ikävästi :( Yks kuuri on jo syöty.

Muita pissavaivaisia? Vai olenko ainoa?

Jatkuvasti janottaa, pissattaa ja kirvelee kun kaakelille istuu. Argh.

Toivo Toiveikas 15+4

Vierailija
29/41 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santra, ihana idea tuo isyyspakkaus! Kerro sitten toki mitä aiot siihen laittaa että saa vinkkejä... :) Miehellä synttärit elokuun lopussa, niin sattuis just sopivasti, taidan sille semmosen tehdä! mulla ei ollut käynyt tuommonen edes mielessä, turhan paljon olen tainnut vain oman napani ympärillä pyöriä, täytynee kunnostautua ja muistaa ajatella tulevaa isääkin...!

Amalia-Joel, toivottavasti kaikki kunnossa!! Peukut on pystyssä! :)

Täällä tuntuu, että alkaa olo helpottaan. Ihme etomista on huomattavasti vähemmän ku aiemmin, ja pari päivää oon ollu jopa ihan maaninen, ku oon ollu niin reipas ja olo tuntunu niin hyvältä että voisin siirtää vaikka vuoria!? No, tän täytyy olla joku tosi nopeasti ohi menevä vaihe. ;)

Hyvää viikonloppua!

myym 12+5

Vierailija
30/41 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelempa taas näitä omanapaisia kuulumisia. En muista kuka kyseli mitäkin, mutta vastailen nyt niihin, mitkä jäivät mieleen.

Mulla oli ti neuvola, kaikki oli hyvin. Hb oli laskenut ja jouduin alottamaan raudan, paino ei ollut noussut vielä yhtään eikä masuakaan juuri ole, vauvan sydänäänet oli vahvat ja syke korkea. Kovin on liikkuvainen kaveri, nyt oon pari iltana itekin tuntenu liikettä.

Meillä mies haluaisi tietää sukupuolen, mä välttämättä en, kun tiedän useamman, joilla ei ole pitänyt paikkansa. Katsotaan, mitä siellä rakenneultrassa selviää.

Työskentelen toimistohommissa vakkarina, mulle tulee sijainen omasta tiimistä ja vähän mietityttää et pääsenköhän enää palaamaan näihin tehtäviin vai jääkö sijainen sitten tähän. Muita hommia mulle ei tässä yrityksessä ole, kun olen niin suppean alan asiantuntija, mut turha sitä kai on etukäteen murehtia. Olen kuitenkin varmaan ainakin 1½ vuotta poissa, jos vaan rahatilanne antaa periksi (eli mies ei saa sinä aikana kenkää, niillä on parhaillaan yt:t).

Mun olotila on tosi hyvä, energiaa riittää ja pahoinvointia on ainoastaan jos oon pitkään syömättä. Tosi ihanaa! Nyt odotan vaan, että kasvain vauvamasu, jota esitellä.

Mukavaa viikonloppua ja tsemppiä kaikille!

Äippä09 15+6

Vierailija
31/41 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikeistä taisi joku vielä kysellä. Meillä on 3v koira ja ollaan kyllä mietitty, miten saadaan se hyväksymään uus lauman jäsen. Mut eipä se murehtimalla parane. Laumajärjestys täytyy vaan tehdä heti alussa selväksi. Ja meidän koira kyllä puolustaa laumaansa eli täytyy varmistaa, ettei kukaan ulkopuolinen pääse uhkaamaan ettei tule koiralle tarvetta hyökätä.

Äippä09

Vierailija
32/41 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole aikoihin tänne kirjoitellut, vaikka lukenut olen juttujanne päivittäin :)

Lemmikeistä: Meillä on 2 iso koiraa, joista toiselle tulee kesällä vielä pennut. En pelkää koirien suhtautumista vauvaan ollenkaan, ihan täyspäisiä elukoita ovat molemmat. Edellisten lasten aikaan on myös ollut koira talossa kun vauva on tuotu kotiin, eikä koskaan siinä mitään ongelmaa ole ollut.

Masuasukin kuulumisia: Lääkärin ultrassa käytiin pari viikkoa sitten jolloin viikkoja oli 11+6. Lääkäri mittasi kaksi kertaa sikiön mitaksi viikoille 19+1 ja sai mun sydämen jo hypähtelemään väärään tahtiin. Siihen sit tuli toinen lääkäri kaveriksi ja lopulta tulos oli et vastaa aikaa :)

Masu on näkynyt jo pari viikkoa selvästi. Työssä pelastukseni on työasuna pidettävä bleiseri, joka hyvin peittää alkavan kummun :) Omia housuja ei ole voinut pitää enää moneen viikkoon. Käsittämätöntä tämän vatsan kasvuvauhti!

Issias kolkutteli jo lauantaina saunassa istuessa. Edellisissä raskauksissa sen kanssa on joutunut taistelemaan, mutta mitään sille ei ole tehtävissä. Paranee heti kun lapsi syntyy.

Tsemppiä odottajasiskot :)

Maikki81 rv 13+2

Vierailija
33/41 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oli ok =) Palajan paremmalla aikaa....Kiitos tsempeistänne =)

Vierailija
34/41 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että kaikki oli hyvin!

Ehdinkin jo kovasti odotella viestiäsi.

Täällä tosiaan kovastikin on alavatsakipuja, mutta nyt kai pitäisi "vanhan ajanlaskun" mukaan olla menkat, että ehkä se johtuu sitten siitä. Ja kohdun kasvamisesta yms.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Pola

Vierailija
35/41 |
20.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amalia-Joel: Onneksi kaikki on kunnossa :) :)

Iteläni on taas pissatulehdus ja alaselkää/alamahaa polttelee kipiästi. Phuuh. Nyt on taas penisilini kuuri päällä.

Vs arvoni oli: 5 paasto, 10.1 ensimmäisen tunnin jälkeen ja 6.8 2h jälkeen. Eli tuo keskimmäinen arvo heitti 0.1 liikaa. Siitä johtuen saan 2vko verensokeri seurannan, joka on siis hyvä juttu!!! Ei tuo sokeri niin paljo heittäny, mutta hyvä pitää vauvasta nyt huolta! Ja ihtestä! Joudun nyt sokton dietiille. Kerranki on pakko :D

(Yritän aatella positiivisesti.. heeh)

Toivo Toukka 15+5

Vierailija
36/41 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että mulla on hyvä fiilis eilisen takia <3 Melkein olen lentoon lähössä ;) Kiitos tuestanne :)

*Angelmom* Harmi toi sun tulehus, mutta kuurilla se paranee :) Ja mulla kans toi rasitus eessä. En halua sua nyt mitenkään pelotella, mutta sanottiinko sulle mitään tosta toisen arvon koholla olemisesta?! Mulle viimeksi kerrottiin, että jos toi toinen tai kolmas arvo on koholla, nii se voi tietää diabetestä myöhemmässä elämässä eli itestä pitää pitää hyvää huolta. Mulla oli paasto koholla ton 0.1:n verran, nii kotona sitten mittailin sokruja ja onneksi ne oli kunnossa. Aina se on koholla mulla ollut, ko rasituksessa oon käyny. Nyt sitten oon alkanut jo kattomaan mitä suuhuni isken - juustoja tai leikkeleitä en muuten syö ollenkaan (ehkä todella harvoin). Se hyvä puoli on, etten juo ollenkaan mehuja tai limsoja, joissa sokeria on oikein urakalla. Tummaa leipää syön pelkästään.

Nyt jää kesken, ko pitää mennä kakkavaipan vaihtoon...

Vierailija
37/41 |
21.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amalia-Joel: Juu, tästä se alkaa: uusi elämä! Täytyy opetella tuota diettiä oikeen olantakaa. Vaikka oon sitä yrittäny noudattaa jo parisen viikkoo ja painoo on tippunu 2,5kg!!! Silti mahakumpu vaan kasvaa. Oon toki jaksanu liikkuakkin enemmän joten nesteet lähtee kiertoon. Viimeks kun mulla oli sokerit samaan tapaan, niin ei mulle annettu ees sokeri mittaria kotiin. Söinkin kyllä miten sattuu ja neuvolas arvot oli mainiot. Vauva oli 3450g ja 52cm. Minusta hiuka ruipelon näkönen, tietysti.. mitenkäs muuten.

Kyllä tietysti hiuka epäilyttää tuo dietti juttu. Toivottavasti onnistun. Kesä ja kaikki :( Phuuh. Ja toki tiedän kuinka vaarallinen sairaus diabetes on, Joten semmoista en itselleni toivoisi. Munuaiset, silmänpohjat, verenkierto koko elimistö kärsii.

Ja loppujen lopuks aika pientä jättää rasvaa ja sokeria pois ravinnosta, jos lopputulos raskaudessa on täydellinen :)

Ja yö meni valvoessa kun rakko oli niin kipiä. Nyt neljän penisilliinin tbl jälkeen tuntuu jo helpotusta. Ehkä nukun ens yönä :) Vielä 4pvä kuuria.

Vierailija
38/41 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt jo ulkona nukkumassa, ite taas pyykkien parissa - kuinkas muutenkaan ;) Isäntä lähti kelkalla painatteleen tonne jäälle, pilkille menossa ja pojat touhuaa omiaan. Ihanaa olla aivan rauhassa koneella.

*Angelmom* Mulle meinattiin muka alottaa lääkitys ton kohonneen paaston takia, mutta pidin tiukkana pääni ja sanoin, että syömisen seurannalla saan sen aisoihin, koska en mitään ylimääräsiä lääkkeitä taho kroppaani. Ja sitten ko tää kolmonen synty, nii mitat oli 3110g ja 50cm eli ei todellakaan mikään "sokerivauva". Ja kesän herkut, sluprs! Mutta voit grillata makkaran sijaan just vaikka vihanneksia, kanaa, kalaa - niistä saa todellisia herkkuja ja kuinka ihanaa onkaan syyä tuoreita vihanneksia/hedelmiä :) Tässähän tulee nälkä!

No niih, nyt toinen tyäristä heräsi, menen!

Vierailija
39/41 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[http://http://www.terveysportti.fi/terveysportt...|http://http://www.terveysportti.fi/terveysportti/ekirjat.naytaartikkeli…]

Tuossa on tietoa muute raskausajan diabeteksestä.

Me neuvolassa oltiin hiuka samaa mieltä, että mun vs saatta heitellä kun syön liian harvoin. Toisinaan kerran tai kahdesti päivässä. Joten varmaan tässä on semmonen oravanpyörä: masennus, ruokahaluttomuus ja korkeat verensokerit.

Suurin opettelu on syömisessä .Siis viisi ateriaa päivässä. Aika haaste...

Hullua kun välillä tuntuu, että pikkuisen liikkeet tuntuu kuplana ja sitten taas tuntuu, että ei- nehän on vaan ilmavaivoja. Vaikka toista ootan, niin silti menee sekasin.

Toivo 16+0 (vissiinkin?)

Vierailija
40/41 |
22.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että mahtuu vielä mukaan!

Angelmom ja Chokolade pahoittelut teille vauvojen menetyksestä! Se on kyllä jotain niin raastavaa, että sitä on vaikee kuvitella ennenku kohdalle osuu.. Meillä siis menetys rv22. Ulospäin aivan täydellinen vauva, mutta ruumiinavaus kertoi tosi karua kieltä sisäelimien kehityshäiriöistä. Lähes kaikki oli mennyt vikaan. Syytä noille ei tiedetä, kurjaa sattumaa vain sanoi perinnöllisyyslääkäri. Mutta nyt siis toiveet tosi korkeella...

Amalia-Joelillakin oli kaikki kunnossa, hyvä niin!

Lemmikki-asiaa: Meillä kotia karvoittaa yks koira. Ihan hyvin meni ainakin sillon, kun esikoinen synty. Hyväksy uuden perheenjäsenen hienosti joukkoon. Toki välillä koira on tosi huomionkipee, mutta koskaan ei oo mitää ongelmia ollu pojan ja koiran välillä. *kop kop*

Mulla ei masu liiemmin oo pullahtanu. Normivaatteet menee yhä. Tänään huomasin, että ulkoiluhousut puristi masun kohdalta. Kaipa se siitä lähtee.. Painoo ei tullu, vaan päinvastoin, jotain 4 kiloo on tippunu tässä raskausaikana.

Täytyypä mennä esikoisen kanssa leikkimään. Kohtahan sitä pääsee taas nukkumaan. Mulle edelleen uni maistuu!

Branco