Pitääkö rytmihäiriöiden vuoksi mennä lääkäriin?
Kommentit (12)
Sykemittarit sekoilevat salilla ellet ole galibroinut sitä. Ne ottavat häiriötä aerobisten laitteiden ja muiden treenajien mittareista.
toisella kerralla huomasin ne, kun olin kuntosalilla. Sykemittari meni ihan sekaisin moneen kertaan. Sitten vasta tajusin, että ne ovat taas niitä. Yhden kerran huomasin, kun oli tunne, että sydän yrittää nousta kurkusta ylös.
tunsin sen rytmihäiriön, kun aloin kuuntelemaan itseäni, kun näin sen sykemittarista. Käyn aina samalla salilla, eikä se ennen ole niin seonnut.
Muistan nyt, että sykemittari sekosi kerran lenkillä. Mutta en tajunnut huomioida rytmihäiriötä, koska en tiennyt sellaisesta.
ap
Tyypillistähän on, että niitä tulee levossa.
Minulla on rytmihäiriöitä aika usein ja kerran erittäin kivuliaskin. Holter ollut 2 kertaa ja rasitutesti tehty. Tulos: takykardia ja lisälyöntejä mutta eivät aiheuta toimenpiteitä.
Pysähdyn hetkeksi ja odotan, että kohtaus menee ohi ja jatkan tekemistäni.
Ovathan ne inhottavia ja epämiellyttäviä mutta niiden kanssa oppii elämään. Kun olen väsynyt tai on stressiä, niin rytmihäiriöt lisääntyvät.
T. 2 ja 4
minulla sama ja söin ensin beetasalpaajaa eri merkkejä mutta paheni niillä. koska stressi pahentaa niitä ja aiheuttaa nopeutuneen pulssin myös, söin vuoden päivät ssri (masennuslääke) joka vaikutti serotoniini pitoisuuteen. vaiva helpotti sillä, mutta ei hävinnyt. nyt kokeilen ilman mitään lääkkeitä.
niin ja minulla ei saatu holtteriin mutta uskottiin lopulta vaiva kun mies vakuutti minun puhuvan totta ja lisälyönnit ja nopea pulssi saatiin ekg käyrään
rasituksessa rytmihäiriöitä, on hyvä sulkea pois ettei ole mitään vakavaa
olenko siis nuori :-)
Äidilläni on aina ollut rytmihäiriöitä, niin kauan kuin minä muistan.
Ja raskauksissa minulla oli rytmihäiriöitä. Ja raskausajastahan sanotaan, että ne ennakoivat sitä, millainen vanhuus tulee olemaan. Rytmihäiriöitä ja iskiasta minulla..
ap
mutta niin päin että jää lyöntejä välistä eikä tule lisälyöntejä. pahimmillaan on ollut melkeen 10 sek. niin ettei pumppu hakkaa ollenkaan. silloin säikähdin. mutta näitä tulee silloin tällöin enkä pysty niitä mitenkään ennakoimaan joten asiaa ei ole sen enempää tutkittu. isälläni on myös oireita ja hänellä sydämen rytmi on on jopa sähköllä jouduttu tasaamaan.
ja olen 21v.
lääkityksen avulla saat nukuttua ja stressikynnyskin laskee
Minulla oli eriskummallinen tilanne tällä viikolla. Olin jotenkin väsynyt ja kolmena peräkkäsenä päivänä sain rytmihäiriöitä. Vasta kolmantena päivänä tajusin, mitä ne olivat... Niitä ei ole toiste tullut, eikä ne mitään sen kummempaa ongelmaa aiheuttanut. Pitääkö niiden vuoksi mennä lääkäriin?