Suosittele ehkäisyä: 38-v., lapsiluku täynnä, nyt käytössä kondomi.
Kommentit (18)
Ajattele miten ihanaa, ei tarvitsisi enää koskaan ajatella koko asiaa!
kuin miehelläkään. Koska itse en varmasti ikinä halua enää synnyttää..
pitääkö oikeesti 38vlle suositella oikein jotain? ota selvää, mene lääkäriin, tarkista terveytesi jne. sillä se selviää, mikä sinulle sopii, ihan vain terveytesi ja mukavuutesikin vuoksi. piuhat poikki jos oikeesti et muuta keksi. miehesi asia on päättää omasta puolestaan, tosi fiksua suositella sitä täällä...
kuin miehelläkään. Koska itse en varmasti ikinä halua enää synnyttää..
Itseäni jarruttaa ainoastaan pelko lapsen menettämisestä. Silloin vasektomia tuntuisi liian lopulliselta. -ap
Tai siis kävisin laitattamassa... ;)
aloittaisin siitä hormonikierukasta ja sen jälkeen kuparinen käyttöön jos tuntuisi ettei sovi.
pitäs suositella 38-vuotiaalle ehkäsyä?! Sit vielä että "mies vasektomialeikkaukseen" juu juu, päätetty. Kuka kertois sen ap:n miehelle?
Ollut mulla nyt reilun vuoden ja oon tyytyväinen! Kaikki (halut ja menkat) on ns luomua ja on halpa! T: 38vee
Kai täällä nyt on typerämpiäkin asioita kysytty.
Kävin pari kuukautta sitten gynellä ja hänen suosituksestaan laitettiin hormonikierukka. Olen 36 v. enkä aio hankkia lapsia, mutta minustakin sterilisaatio tuntuu niin lopulliselta. Hormonikierukan ja sterilisaation ehkäisyteho on sama eli varma. Itselleni kierukka on sopinut hyvin eikä mitään moitetta ainakaan parin kuukauden jälkeen ole.
Hormonikierukan hinta oli muistaakseni 150 eur, mutta ehkäisyteho säilyy 5 vuotta eli ei mielestäni ole kovin kallis vuotta kohden.
Hassumpaa olisi, jos 20-vuotias sitä kysyisi.
ja ennen sitä pakastukseen siittiöitä niin on hätävaralle jos jotain odottamatonta käy
Mun mies mietti tätä, muttei ryhtynyt siihen.
Itseäni jarruttaa ainoastaan pelko lapsen menettämisestä. Silloin vasektomia tuntuisi liian lopulliselta. -ap
Johan sen jo järkikin sanoo, että seksielämän kuuluu loppua silloin kun ei haluta enää lapsia! Seksihän on lasten tekemistä!
laitatti piuhat poikki. Kuulemma ihan järkyttävät kuukautiskivut tulleet seurauksena. Aiemmin ei ole mitään kipulääkkeitä tarvinnut, nyt joutuu ihan vahvoja reseptikipulääkkeitä käytämään, kun eivät tavalliset vahvatkaan buranat riitä. Sanoi, että hyvä ratkaisu muuten, mutta kivut ja vuoto ovat jotain aivan käsittämätöntä.
Aikaisemmin tullut yhdistelmäpillereistä haluttomuutta, ahdistusta, iho-ongelmia.