Mikä saa ihmisen tekemään abortin vaikka perheessä on ennestään vasta 1-2 lasta?
Kommentit (16)
ystäväni on yksi perheensä kolmesta lapsesta. Hänen äitinsä oli tarkoitus alunperin tehdä vain kaksi lasta, ja ennen ystäväni "alkua" oli abortoinut kaksi tai kolme kertaa, en nyt muista. Olisi kuulemma abortoinut ystävänikin, jos olisi ehtinyt ennen aikarajaa.
Minusta se tuntuu aika hurjalta, mutta ei harmita ystävääni, hän on ihan tyytyväine eläessään, muttei mieti eikä jossittele. Vanhempiensa rahallinen tilanne ja stressitilanne oli ilmeisesti tuohon aikaan aika kurja. Ystäväni sanoo, että abortoisi itsekin, jos ei tilanne olisi sopiva.
.on ehkä vaikeaa jo edellisen kanssa).
Abortti ilman TODELLA hyvää syytä ( sikiön vakava sairaus tjsm) on tappo.
Olen pahoillani, että raskaudun helposti.
Jos voisin niin soisin kaikille haluaville lapsen.
Olen pahoillani, että raskaudun helposti.
Jos voisin niin soisin kaikille haluaville lapsen.
Et ole sitten kuullut sellaisesta asiasta kuin ehkäisy? Onko elämäntilanne ollut sitten aina niin vaikea että se ehkäisykin on sitten unohtunut sitä seksiä harrastaessa... Ei siitä tarvii olla pahoillaan että tulee helposti raskaaksi, vaan siitä että ehkäisyasiat ei ole ollut kunnossa.
ottamaan vastuuta lapsesta niin silloin ei pidä harrastaa seksiä.
pitääkää housut jalassa jos ehkäisystä ei osata huolehtia kunnolla ja jos se yksi lapsi lisää ei muka millään sovi kuvioihin. lopettakaa se hässiminen, perkele
ottamaan vastuuta lapsesta niin silloin ei pidä harrastaa seksiä.
- todella huono tilanne vauvalle, vanhemmat lapsetkin kärsisivät
- ei haluta enempää lapsia ja vahinkoraskaus
- lapsen vamma tai sairaus
- äidin sairaus
Tiesin vakavan synnytysmasennuksen läpi käyneenä etten selviäisi edes raskausajasta hengissä (mietin jo ennen aborttia, että tapanko myös itseni lapseni lisäksi). Halusin kuitenkin olla hyvä ja ylipäätään elävä äiti jo ole,assaolevalle lapselleni.
Tein hyvän päätöksen ja nyt elämäni on taas hyvällä mallilla!
mies pakotti. Hän oli päättänyt että lapsiluku pysyy kahdessa. Piste.
"12. älä hässi tai laita piuhat solmuun....."
Vedä vaikka se kultalusikka sieltä minne aurinko ei paista ja kokeile mitä on oikea elämä! Tolla sun viisaudella kun ei pärjää tässä elämässä...
Rakkaudella, 12
Täytin 20, esikoisen ollessa 2kk ja samalla huomasin että olen uudelleen raskaana.
Miehen kanssa oli kyllä sovittu että toinen saa tulla heti perään jos on tullakseen, mutta mies sitten päättikin ettei halua toista lasta. Minä sanoin että aborttia en tee.
Olin viikolla 9 kun selvisi että miehellä on toinen nainen. Viikolla 10 kun ero tuli. Ja viikolla 11 kun keskeytys tehtiin.
Ymmärsin etten mitenkään selviä kahden alle 1-vuotiaan lapsen kanssa. En henkisesti enkä fyysisesti olisi jaksanut toista raskautta yksin. Ensimmäisen kanssa oksensin jatkuvasti yli puoleen väliin. En vaan olisi pystynyt huolehtimaan esikoisesta jos olisin jatkanut raskautta.
Abortti ei todellakaan ollut helppo päätös. Ja vielä tänäkin päivänä mietin mitä jos olisin tehnyt toisin. Kuitenkin tekisin edelleen saman ratkaisun.
Vauva-ajan ja opintojen yhdistäminen oli sen verran raskasta, että abortoi toisen vauvansa tultuaan uudelleen raskaaksi. Olin sanaton.