Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksikääs minulle opinnäytetyön aihe

Vierailija
14.03.2009 |

eli päiväkodin lastenhoitajaksi

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkodin varhaiskasvatussuunnitelman yhdessä muun henkilökunnan kanssa. Ihan oma osuuteni sitten oli lisäksi raportti työskentelystä.

Omalla kohdallani ajankohtaista on nyt sijaisperheasiat eli niistä voisin jotain kehitellä. Tietoa voi olla kyllä vaikea saada, kun asianomaisia koskee vaitiolovelvollisuus.

Vierailija
2/11 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomioon ottaminen päiväkodissa, paljonko voidaan resurrsien puittessa joustaa ja paljonko tulisi joustaa/olla joustamatta.

tai joku vastaavanlainen esm. eritysilapsista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityttävä lapsiin, perheisiin tai nuoriin.

Vierailija
4/11 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalialan opinnäytetyö vai mikä?

Vierailija
5/11 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuret päiväkoti ryhmät ja niiden vaikutus lapsen kehitykseen.

eikös se olis nyt ajankohtaisin aihe

6/11 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme muuten mahtaa olla oppiaineesi?!

Vierailija
7/11 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis erittäin hyvä mutta taitaa olla liian kattava ja vaativa tuon tason opinnoille. Jos sitä kuitenkin soveltais sopivaksi. Tai jos keskittyisit hoitajien jaksamiseen isoissa ryhmissä. Jonkinlainen kvalitatiivinen case-study vois olla mukava :)

Vierailija
8/11 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologian nykyoppien mukaan ujolla lapsella on oikeus olla ujo, ja häntä ei saa väkisin "rohkaista" olemaan niinkuin muut. Jos lapsi haluaa tarkkailla sivusta ennen kuin menee leikkiin mukaan, tämä on sallittava ilman syyllistämistä, leimaamista tms.

Tutki sitä, miten tämä toteutuu lasten hoidossa. Eikös vain niitä ujoja yritetäkin pakottaa mukaan tyyliin "Katso nyt, ei Maijakaan yhtään pelkää!"

Vierailija
9/11 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lasten sukupuolieroista päiväkodissa. Onko niitä oikeasti vai ovatko ne vain kulttuurin luomia roolimalleja. Jos niitä on, miten ne otetaan huomioon. Ja jos ne ovat vain kulttuurin luomia malleja, pitäisikö niistä päästä eroon ja jos pitäisi, miten.

^^Tuo aihe kiehtoo minua kovasti, koska olen saanut kärsiä koko lapsuuteni ajan "poikatyttöydestä". Minut yritettiin sulloa "kiltti tyttö"-muottiin, joka ei tosiaan minulle sopinut. Siitä ajasta on tietysti aikaa ja minua kiehtoisi tutkailla asiaa tämän hetken maailmassa :)

En valitettavasti kuitenkaan pääse itse tästä aiheesta lopputyötä tekemään, koska kun valmistun ei lopputöitä enää meidän koulussamme teetetä. Surku!

Ja muuten, ei lasten suuret ryhmäkoot ole liian vaikea aihe lähihoitajalle. Ihan yhtälailla mekin näemme niiden haittavaikutukset kuin ne pitemmälle opiskelleet. Toki asian käsittely olisi enemmän käytännönläheistä kuin teoreettista, mutta sehän ei ole huono asia.

Vierailija
10/11 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori väärin kirjoitukset!

Vierailija
11/11 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-työntekijöiden suhtautuminen lapsen terapeutteihin

-miksi edelleen päiväkodissa "pakotetaan maistamaan", mihin tutkimukseen tai tietoon toiminta perustuu.

-mitä kaikkia kieltoja ryhmässä on voimassa ja miksi. Kuka ne on laatunut ja minkälaisessa tilanteessa. Ota huomioon myös piilossa olevat säännöt, jotka "kaikki tietää".

Ja kaikkein tärkein aihe:

-miksi päiväkotien keinut lukitaan ylös talvella? Onko talven takia yhdellekään lapselle tapahtunut keinussa jotain?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän