Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmisiä häiritsee laittautumiseni?

Vierailija
14.03.2009 |

Aina saa kuulla ystäviltänikin kommentteja tyyliin:

"No ollaanpas sitä nyt taas niin hienona"

"Ai taasko olet käynyt kampaajalla?"

"Sinä olet sellainen meidän hienohelma"

Siis kyllä minä ymmärrän, että uusia hiuksia, tai kenkiä kommentoidaan, mutta tämä on lähes joka kerta, kun jonkun ystävistäni näen.

Ymmärtäisin kyllä, jos olisin joka käänteessä (roskien vienti, kaupassa käynti, puistossa oleminen jne) täydet pakkelit naamassa ja korkokengät jalassa, eli ylipukeutunut, mutta kun en edes ole. Jos me nyt kaupungille menemme kahville, niin pukeudun kyllä nätisti, meikkaan ja laitan hiukset, mutta en nyt mielestäni yhtään sen enempää kuin normaalit naisetkaan yleensä.

Eli mikä siinä nyt niin häiritsevää on? Ihmetyttää ja hieman kyllä häiritseekin. Välillä oikein hävettää laittaa vaikka uudet saappaat jalkaan, kun näkee jonkun tietyn ihmisen, kun sieltä tulee taas kommenttia.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä, että minulla menee suuria rahoja kauneuden hoitooni, eli kampaajalle, kosmetiikkaan, vaatteisiin, kenkiin ja laukkuihin, mutta sitten pihistelen muusta, esim. sisustus meillä ei ole kummoinenkaan, kun se ei ole minulle niin tärkeää. Eikö jokainen kuitenkin saa käyttää rahansa niin kuin lystää, jos kuitenkin etupäässä huolehtii, että lapsilla on kaikki hyvin? Tuskin heitä harmittaa, että Pentikin lampun sijasta lamppumme on Ikeasta jne., eikä se kyllä tuota miestäkään voisi vähempää kiinnostaa.

Minulla on kaksi lasta ja kun viimeksikin tulin raskaaksi, niin onnitteluiden jälkeen seuraava kommentti oli "mitenköhän sinä nyt ehdit pitää huolta tukastasi kahden lapsen kanssa" jne, ja en tiedä onko vika sitten minussa, mutta otan tuon kyllä melko suorana v*ttuiluna. Ihan hyvin olen ehtinyt, kiitos vain ja ei se nyt ykkösasia ole tässä pikkuvauva-aikana.

Ystäväni eivät varsinaisesti ole harmaita hiirulaisia, kauniita kaikki, mutta eivät käytä aikaa, energiaa ja rahaa kauneuden hoitoon niin kuin minä. He käyttävät sitten muihin juttuihin, enkä minä niistä heille erityisemmin kommentoi.

Onhan se "voi ei, sä oot noin upeana ja mä näytän ihan paskalta"-kommentti kerran, tai kaksi imartelevaa, mutta kyllä siinä vaivautuneeksikin tulee, "no ethän, nätti sä oot...".

Plaah. Ehkä me olemme sitten vaan niin erilaisia.

Ap

Vierailija
2/17 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoni on hyväkuntoinen, olen nuorikin. Mutta vittuilua tulee viikottain vaikka olen siisti noin muuten; puhtaat, sopivat vaatteet, tukka ojennuksessa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt minäkin ymmärrän. Ensi alkuun ajattelin, että onpa outoa. Minäkin laittaudun, mutta ei minua kukaan kommentoi. Mutta nyt tajusin: Jos todella laitat ulkonäköösi rahaa ja ostelet kenkiäkin yhtä paljon kuin me muut lankkaamme vanhoja, niin eipä ihme, että ulkonäköä kommentoidaan.

Jos yritän ajatella, miksi minä sinua kommentoisin, niin minun puoleltani se olisi vain smalltalkia. Siitä puhutaan, mitä nähdään ja tehdään. Jos onnistut aina hämmästyttämään heidät, niin kyllähän se nousee topiciksi. Ei se sen kummoisempaa ole.

Vierailija
4/17 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini jaksaa joka ikinen kerta sanoa että tukan värjääminen "noin usein" ei tee sille hyvää :/.

Vierailija
5/17 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kateutta? Tai ystävillä tunne, että tarvitsee jotenkin huomioida, kun näytät taas hyvältä. Mutta eivät "uskalla" jatkuvasti kehua sinua, ettei kuullosta nuoleskelulta , tai jotain :D.

Eivät he välttämättä pahaa tarkoita. Minuakin aina "leikkisästi haukuttu", jos käytän ruokaillessa veistä ja haarukkaa ja tassia kahvikupin kanssa ym. Tuota hienohelmaa saa myös kuulla, vaikka en mitenkään hienostele. Saa sitä silti syödä haarukalla ja veitsellä ja käydä kampaajalla! Minä vain hymyilen ja alan puhumaan muista tavallisista aiheistamme, enkä jauha esim pöytätapojen tärkeydestä, tai kuluneiden saappaiden järkyttävyydestä :D.

Luulevat varmaan, että on sinulle maailman tärkein asia vain näyttää hyvältä -mutta todista toisin! Juttele tavallisista asioistanne ja jätä kommentit kiitoksen tai hymyn jälkeen taaksesi.

Vierailija
6/17 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman että itse edes huomaat.

Vierailija
7/17 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaan kohteliaisuutena ja heitä vitsinä takaisin vaikka että "joo, olen puunannut itseäni puoli päivää tätä tapaamista varten".

Vierailija
8/17 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei onneksi ole sellaisia tuttavia. Olen nimittäin tosi turhamainen ja lähes joka päivä meikkaan huolella, en siis vain pikaripsaria vaan ihan kunnon pohjustus, luomivärit ym. Lisäksi käyn kerran kuussa kampaajalla.

Tiedän että laitan tuttavapiirissäni eniten rahaa ulkonäköön. Kukaan ei kuitenkaan koskaan kommentoi muuta kuin jos hiustyyli selvästi muuttunut. Joskus jutellaan asiasta mutta ei kukaan toistaan ihmettele.

Vierailija
9/17 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla maantieteellistä tai muuta eroakin. Kyllä mun ystävistäni ja tutuistani nyt useimmat meikkaavat ja laittavat hiuksensa kun tavataan. Tuli vaan mieleen, että jos ystäväsi ovat kasvaneet esimerkiksi melko ahdasmielisillä paikkakunnilla, niin kiinnittävän siihen enemmän huomiota.

Mun äitini puhuu aina siitä, että kuinka tavat ovat huonontuneet. Ennenhän jokainen pukeutui kaupungille mennessään, naisilla oli hansikkaat ja hattu päässä. Nykyäänhän ei juuri kukaan.

Vierailija
10/17 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ystävilläsi omia itsetunto-ongelmia tai ehkä jopa pientä kateutta. En kyllä oikein ymmärrä miksi YSTÄVÄT, niin toimisivat. Minä kanssa laittaudun joka päivä ja nautin siitä! Ole ylpeä itsestäsi ja älä missään nimessä alistu toisten mielipiteiden myötä muuttamaan omia tapojasi. Me suomalaiset ollaan vielä aika junttikansaa...

Vierailija
11/17 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tunnet noin ikäviä ihmisiä. Varmaan he itse perustelevat että tarkoittavat hyvää, mutta ikävästi ilmaisevat itseään kuitenkin. Älä anna periksi! Kummasti virkistää jos vaikka vähänkin laittaa itseään.

Vierailija
12/17 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin kyllä kateelliseksi puheeksi. Todennäköisesti ovat itse harmaahiirulaisia. Osuinko oikeaan? Mulla on työkaveri joka arvostelee jatkuvasti minun ulkonäköä. Hänen mielestä syön liian vähän ja sitä kommentoidaan kaikille (en ole mikään alipainoinen!). Kampaajalla käyn joka toinen kuukausi ja sitä arvostellaan kovaan ääneen tyyliin: miksi et leikkaa tukkaa lyhyeksi, lyhyt tukka olisi sinulla parempi jne. Minulla kun on pitkä tukka. Tukan värjäystä hän ehdottaa myös eriväriseksi. Meikkaan töihin ja jos joskus olen normaalia huolitellumpi alkaa sanominen muiden työkavereiden kuullen, että onpa tämä x taas meikannut ja laittautunut. Tosi rasittavaa, olen kuitenkin jo yli kolmekymppinen... Kyseinen työkaveri on itse ylipainoinen ja yksityiselämä ei taida olla ihan kunnossa.

Vierailija
13/17 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sinulle ja laittaudu miten haluat ja miten paljon haluat! Lienee kateellisten "tölväilyä". Sellaisesta helposti huomautellaan, kun ollaan kateellisia. Itseä harmittaa, kun sinulla on hiukset hyvin, kiva meikki ja siihen vielä lisäksi kivat vaatteet.

Missä päin Suomea Aloittaja ja Ysi laittaudutte? Tulkaa kanssani laittautumaan tänne yhteen kohtaan Helsinkiä, jossa minuakin pidetään kummajaisena. Harvat mitään sanoo, mutta välillä huomaan katseista, että mitä toi oikein yrittää. Eli, asuinpaikalla ei välttämättä ole mitää tekemistä tämän asian.

Itse meikkaan ja laittaudun jotenkin joka päivä - vaikka lähtisin kävelylenkille/vaunulenkille. Ensisijaisesti laittaudun omaksi ilokseni!! On niin kiva laittautua:) Toissijaisesti sitä varten, että mihin olen menossa. Itsekin katselen tosi mielelläni kanssasisaria, jotka ovat kivasti laittautuneet.

Hyvää kevättä kaikille laittautujille:))!!

Vierailija
14/17 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saattavat olla kohteliaisuuksia? Tuollaiset töksähtelevät kiertoilmaukset ovat aika tavallisia monessa osassa Suomea. "No ollaanpas sitä nyt taas niin hienona" kommentti saattaa oikeasti olla tarkoitettu kohteliaisuudeksi. Sillä ilmaistaan, että näytät hyvältä ja se on huomattu. Osa voi kommentoinnillaan myös "pyytää anteeksi" omaa rähjäistä ulkomuotoaan.

Tai sitten vain aidosti ihmettelevät, miten jaksat aina laittaa itsesi nätiksi. Monet haluaisivat sen tehdä, mutta energiaa ei vain jostain syystä ole. Ei sillä ole tarkoitus välttämättä arvostella sinua, vaan ihmiset ovat vain huomanneet eron omien tapojensa ja sinun tapojen välillä. Voit vastata ihmettelyyn vaikka toteamalla, että sinusta on kiva laittautua/käydä kampaajalla/ostaa uudet kengät.

Joskus käy mielessä, kun näitä ketjuja lukee, että ihmisillä olisi paljon helpompaa, jos he edes yrittäisivät tulkita kanssaihmisiään myönteisesti. Aina ei tarvitse epäillä, että kaikki mitä muut sanovat, on tarkoitettu itseä vastaan. AV:n perusteellahan ei ole olemassa yhtään aihetta tai ilmausta, josta ei joku voisi vetää herneen nenään. Kaikesta voi aina loukkaantua, jos haluaa.

Vierailija
15/17 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa, kerran kuussa, joka vuosi vai harvemmin?

Vierailija
16/17 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "laittautuminen" on pahasta ja kaikki ulkonäköön panostaminen turhamaista ja turhaa. Monen mielestä pitäisi pukeutua tuulipukuun ja vetää rasvaiset hiirenruskeat hiukset ponnarille ja meikkiä ei tietenkään saa olla. Joillekinhan on suorastaan kehumisen aihe, kuinka vähän he meikkaavat tai ostavat uusia vaatteita.

Vierailija
17/17 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niihin jotka eivät suostu harmaiksi hiirulaisiksi. Suosittelen kuitenkin pysymään omana itsenäsi ja astelemaan komeasti ja kauniina sinne, missä ikinä kuljetkin. Niin teen minäkin!