Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fröbelin palikat on kauheaa meloditonta räminää ja pauketta!

Vierailija
13.03.2009 |

Vanhanajan kultaiset lastenlauluklassikot, mm Georg Malmstenin, ovat paljon musikaalisempia. Lapset oppivat musikaalisuuteen ihan toisella tavalla. Niissä on kauniit melodiat ja opettavaiset ja hauskat sanat. Ei mitään nuotin vierestä rääkymistä ja paukutusta niinkuin Fröbelin Palikoilla.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta lapset oppivat musikaalisiksi ja omaamaan hyvän sävelkorvan. Fröbelin palikka-paukutus on meillä pannassa.

Vierailija
2/19 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omaamaan hyvän sävelkorvan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa konsertissa on sali pullollaan lapsia ja melkein jokaikinen lapsi tanssii, laulaa ja leikkii mukana lauluissa. En muissa konserteissa ole nähnyt yhtä innokasta pikkuväkeä ;)!

Vierailija
4/19 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huono sävelkorva taitaa olla jossei erota biiseistä rytmiä! FP on hyvin esiintyvä, ammattimainen ja omaperäinen ryhmä joka tekee tärkeää työtä lasten parissa (lapsille ei ole liikaa musiikkia koskaan, varsinkaan leikki-ikäisille ja nuoremmille).

Muusikot ovat vanhempia myös itse :).

En tajua tätä vanhanajan haikailua kaikessa! Näin 80-luvulla syntyneen korviin sen aikainen lastenmusiikki oli muutamia poikkeuksia lukuunottamatta tekopyhää sievistelyä joka taisi miellyttää enemmän aikuisia kuin lapsia. Mitä pahaa on leikki-ikäisten "ryminöissä"? Sen ikäinen tutustuu maailmaan ja varsinkin äänen tuottamisen saloihin, eikö ole hyvä että kuunneltavissa on muutakin kuin "näin opetat vauvasi neroksi"-klassista tai kirkkomusiikkia? :D Miksi lasten (ja nuorten) musiikkikulttuuri on niin paheksuttava asia?

Vierailija
5/19 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on mahtava juttu että aikuset äijät jaksaa kiertää maata hauskuuttamassa lapsia. Ihana nähdä kun muksut tanssii onnellisina. Fröbelin palikat on hauskanpitoa varten! Soittakaa ihmeessä lapsille klassikkoja mutta antakaa heille myös mahdollisuus liikkua villisti tahdissa musiikin ja laulaa iloisesti mukana.

Vierailija
6/19 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia ja musiikillisestikin laadukkaita lastenlauluja, joita aikoinenkin jaksaa kuunnella on mm

- Pentti Rasikangas

- Soili Perkiö

Vierailija
7/19 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuunnellaan vaan Death Metallia ja hyvin on pojalle toiminut.

Vierailija
8/19 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2009 klo 18:11"]

Vanhanajan kultaiset lastenlauluklassikot, mm Georg Malmstenin, ovat paljon musikaalisempia. Lapset oppivat musikaalisuuteen ihan toisella tavalla. Niissä on kauniit melodiat ja opettavaiset ja hauskat sanat. Ei mitään nuotin vierestä rääkymistä ja paukutusta niinkuin Fröbelin Palikoilla.

[/quote]

Totta.

Olimme juuri esikoisen (4v) kanssa katsomassa Fröbelin palikoita ja voi sentään, kuinka innostuneita lapset olivat. Lauloivat ja tanssivat ihan innolla mukana =) Ihan siinä äiti itsekin innostui :D

Itse olen syntynyt 80-luvulla ja tuli kyseistä musiikkia kuunneltua lapsena todella paljon.

Kyllä meillä noita ihan perinteisiäkin lastenlauluja kuunnellaan mutta oman havaintoni mukaan juuri FP:n musiikki miellyttää lapsia eniten.

Vierailija
9/19 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset tykkää! :) Heistä on hauska hyppiä ja matkia dvd:ltä liikkeitä. 

Meillä on myös noita levyjä, joissa on oman lapsuuteni pikkusieviä lurituksia, ja vaikka ne tosiaan minua ehkä aikuisena miellyttävät (niissähän lapset ovat aina nöyriä ja kilttejä, ajattelevat äitikultaa ja Jumalaa aivan lakkaamatta) niin enpä ihmettele jos omat lapseni eivät niistä innostu. 

Vierailija
10/19 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vertaa esim. ruotsinkieliseen Arne Alligator musiikkiin niin ero on kyllä huima. Se on aivan eri tasoista musiikkia niin melodisesti, instrumentaalisesti kuin sanoitustenkin puolesta. Käsittämättömän iso ero.

Vierailija
11/19 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun poika laulaa kyllä lastenlauluja Tarhassa mutta kotona kuunnellaan Gangnam styleä, Jukka Poikaa, Arttu Wiskaria, Petri Nygårdia (ei niitä ihan härskeimpiä) Robinia, Viikatetta, Happoradiota ja monia muita. Ei se himassa halua lasten lauluja vaan vaatii jotain muuta :) ja rakastaa musiikkia, laulaa hienosti jo mukana vaikka vasta 2.5v.

Vierailija
12/19 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 13:25"]

Meillä kuunnellaan vaan Death Metallia ja hyvin on pojalle toiminut.

[/quote]

Itse kuuntelen vähän kiltimpää musiikkia, raskausaikana esim autossa soi Bad Religion lähes koko ajan, mieheni sitten taas kuuntelee vähän muuta.

Kun lapsi sitten syntyi huomattiin että ehdottomat suosikit oli In Flames ja Paradise Lost =D Edelleen lastenlaulut saa kyllä pyöriä sottimessa ilman että lapsi pahemmin kiinnittää niihin huomiota, mutta heti kun mies laittaa musiikkia soimaan pitää taputtaa ja tanssia =D (Lapsi nyt 1,5v)

Vierailija
13/19 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on parhaita!! Jos lapselta kysyy. 4 v jaksaa soittaa ja leikkiä ja laulaa FPn kanssa vaikka kuinka..just ajattelin ostaa uuden dvdn.

Ja mä tykkään kun ei ole sellaista söpöstelyä ja yliopettavaista.

Vierailija
14/19 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille kotiin YHTÄKÄÄN Fröbelien levyä. Hermojaraastavan kauheaa se niitten musiikki..Samoin Smurffeille on porttikielto meille *oksu*

Vierailija
15/19 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lue lapselleni vain niitä kirjoja, joista hän OPPII jotakin hyvin suurta ja merkityksetöntä. Minä en anna lapseni leikkiä vain KEHITTÄVIÄ leikkejä. Minä en valikoi lapselleni vain liikunnallisia harrastuksia etc.

Minä annan lapseni tehdä sitä, mistä hän pitää. Minun lapseni ovat oppineet nauttimaan musiikista, eivät vain arvostelemaan sen taiteellista kokonaisuutta. Tai miettimään, mitä tässä laulussa nyt halutaan sanoa.

Toki on hienoa, kun laulut opettavat lapsille jotakin tärkeää olematta kuitenkaan kuivan tylsiä. Mutta Fröbelin Palikoissa ei missään nimessä ole mitään pahaa, joka olisi haitaksi lapselle.

Vierailija
16/19 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin tosta sun vastauksesta paistaa sana MINÄ... Minäkään en välitä Malmstenista tai Frööbelin palikoista, mutta lapset on niitä päiväkodeissa ja muuallakin kuulleet, mut ei nyt niin tykästyneet. Meillä kuunnella musiikkia laidasta laitaan, mutta MINÄ en siitä päätä mistä muksut tykkää, nyt se on klassista, vähän aikaa sitten Smurffit...

Vierailija
17/19 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

annatko sun lasten myös syödä mistä tykkäävät? karkkia ja herkkuja joka päivä?

Vierailija
18/19 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikki-Hiiri merihädässä, Oravan pesä, Kimmon puuhevonen, Lasten liikennelaulu, Telefooni Afrikassa, Neljä kissanpoikaa, Jänöjussin mäenlasku, Pieni nokipoika, Hottentottilaulu, Sairas karhunpoika, Teddy-karhujen huviretki, Ihme ja kumma jne.. Kipparikvartetti laulaa osan näistä lauluista.

Joskus soitetaan Suojelusenkeli-levyltä jotain kivoja kappaleita lasten laulamana, vaikka Jumalan kämmenellä, Mä kiitän Herraa, Jumala loi tai Suojelusenkeli.

Vierailija
19/19 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ei opi kuuntelemalla Fröbelin palikoiden Apinatanssia

lastenlaulu) - Lasten liikennelaulu

Valppain mielin muista aina

vaaroja liikenteen.

Kaikki säännöt mieleesi paina,

paina ne tarkalleen.

Säännöt ne vasta auttavat lasta

turvassa kulkemaan.