Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

isoissa perheissä

Vierailija
13.03.2009 |

pienet koululaiset tulevat harvoin tyhjään kotiin, yleensä toinen vanhemmista hoitaa pienempiä kotona tai sitten on kunnallinen pph kotona. Perheen nuorimmat lapset on tietty tässä sitten vähän huonommassa asemassa, kun vanhemmat voi olla molemmat töissä. Kirjotin tämän vain siksi,, että jossain asiassa iso perhe helpottaa arkea, vaikka täällä palstoilla niin paljon mollataankin. Eipä tarvi minunkaan miettiä, miten ekaluokkalainen pärjää kotona, kun olen itse pienempien kanssa kotona myös. :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauanko voi olla ekaluokkalainen yksin kotona. tökkii joko tämä kone, tai koneen käyttäjä...:)

Vierailija
2/9 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pienissä perheissä on pieniä ihmisiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-8 -vuotiaille pikkusisaruksilleen (9v lasken jo teiniosastoon..)

Vierailija
4/9 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on pieni perhe eli kaksi lasta ja lapset eivät tule ikinä tyhjään kotiin koska meillä molemmilla vanhemmilla on työmaa kotona

Vierailija
5/9 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun työni on osaaikaista joten olen aina paikalla tai vastaavasti joku meidän isoista on täällä.

Vierailija
6/9 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat vanhemmat töissä lapset päivähoidossa/koulussa.

Vierailija
7/9 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei voi, läheskään... ja tuo on kans tosi hyvä jos on isoja sisaruksia jotka kattoo vähän perään, niitä monesti varmaan on niissä isoissakin perheissä joista alun perin kirjotin. Ja joillaki isovanhemmat auttaa jne, hyviä systeemejä on monenlaisia, tää isoperhejuttu oli vaan yks joka tuli mieleen. Tärkeintähän on että lapsilla on hyvä ja turvallinen olo ja olosuhteet! Itse olen kokenut sen tosi mukavana asiana kun saan olla kotona, kun pienet koululaiseni tulevat kotiin. Mutta minä olen niitä, jotka nauttii kotiäitiydestä, vaikka se joskus ison porukan kans on rankkaakin, toisilla on toisenlaisia järjestelyjä ja yhtä hyviä. Sitä kuitenkin vierastan, että 7v joutuu olemaan koko päivän yksin on se 7v kuitenkin aika pieni vielä.

ap

Vierailija
8/9 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 9v on kyllä liian pieni hoitamaan 0-8v sisaruksia! Eikä 9v ole mikään teini, vaan lapsi jonka perään pitää jonkun katsoa, siis lapsen ei pidä katsoa kenenkään perään! Tai 9v voi katsoa pieniä sen aikaa kun äiti panee pyykit narulle tms. Ei meillä ainakaan lapset hoida lapsia. Oikeasti teinit on eri juttu, siis jotain 14v.

ap

ehkä tuo olikin vitsi.

Vierailija
9/9 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jopa meidän teineistä on ihanaa tulla kotiin kun täällä on aikuinen.jopa lasten kaverit tykkää tulla juuri siksi.

Onneksi voi tehdä töitä lasten ollessa koulussa päiväkodissa, ja tulla jo 12 kotiin ja on taas paikalla kun puolipäivä pk loppuu :)

-8