Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne laitan lasten käyttövaatteet? Roskiinko?

Vierailija
13.03.2009 |

.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku huolisi ;)

ap

Vierailija
2/16 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehjät ja siistit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lumpunkeräykseen. Meidän lähikaupan pihassa on ainakin sellaisessa lasin ja pahvinkeräyspisteessä luukku myös tekstiilijätteelle. Vien yleensä sinne ne, joita ei pysty kieroon laittamaan. SPR:n konttiin laitan kaiken käyttökelpoisen, kirppikselle en jaksa lähteä hinnoittelemaan.

Vierailija
4/16 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myydä vaikka kirpparilla? Tai laita jonnekkin ilmoitus että lahjoitat vaattetta tai myyt edullisesti.. ehkä rikkaille kelpaa pelkkä Dior mutta köyhemmille ja vaatteita tarvitseville kelpaa ihan varmasti ihan tavalliset vaatteet :)

Vierailija
5/16 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

porvoon pelastusarmeijalle, SPR:lle tai vaikka Venäjän orpolapsille... Ihana provo.

Vierailija
6/16 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lapset siivoamaan huoneensa ja minulla on pienten lasten palapelejä ja leluja kaksi isoa muovikassilista nyt. Kun vielä siivoana 6-vuotiaani vaatekaapin, saan vaatteita kolme-neljä isoa kassilista. Olisi kiva, kun joku hakisi pois.

Vierailija
7/16 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vaan, että valitetaan ettei ole rahaa ja on niin kurjaa. Sitten ei kelpaa vaikka ilmaiseksi saisi.

ap

Vierailija
8/16 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka käytettyjen vaatteiden liikkeeseen!

Vierailija
9/16 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskon tytölle kaikki ok kunnossa olevat ja hyvät. Virttyneet, nyppyyntyneet ja tahraiset roskiin.

Jos tutuissa ei ole ketään niin anna vaikka paikalliselle lastenkodille tai päiväkodille varavaatteiksi. tai lahjoita johonkin keräykseen.

Pojan vaatteet laitan usein mielummin keräyksiin tai annan ilmaiseksi todelliseen tarpeeseen kuin alan myymään liki ilmaiseksi todella hyvää tavaraa jotta joku voi pihistellä ja vinkua jossain kirppareilla.

Saan itse paremman mielen antamalla tavaraa jollekkin joka sitä todella tarvitsee.

Vierailija
10/16 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitus "lahjoitetaan" vaikka nettipalstalle. Jos siis kyse käyttökelpoisista vaatteista. Vaatteita haluaja maksaa postikulut niin ei tulle sulle kuluja. Näin olen itse muutaman kerran tehnyt ja molemmat osapuolet ovat olleet tyytyväisiä.

Vierailija
11/16 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähellä lastenkotia, vastaanottokotia tmv?

Kysy neuvolasta tai seurakunnasta voiko heidän kautta lahjoittaa vaatteet niitä tarvitseville. Noi netin lahjoitus jutut saattaa välillä päätyä uudestaan myyntiin. Kaveri lahjoitti netin kautta "vähävaraiselle" yh äidille säkin tavaraa kun hänellä ei ollut varaa ostaa mitään lapsilleen.. no kas ei mennyt kauan kuin samat kamat oli myynnissä huuto.netissä ja kovaan hintaan. Ihminen palajstui siis täyshuijariksi.

Vierailija
12/16 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä oli tarpeeksi tavaraa.

Pitää kysyä nuo muut.

ap

Vierailija
13/16 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilla ei mene kuin parhaat, eikä kaikki jaksa sitä myymisen vaivaa nähdä. Meillä kierrätetään ystävien kanssa hyväkuntoiset, mutta ei sellaisia, joissa esim. lähtemätön tahra tai kaulus löprsähtänyt. Mutta eiköhän sellaisetkin vähävaraisemmalle kelpaisi, ainakin Venäjän lastenkohteihin tms. Itse olen vienyt SPR:n konttiin. Käsittääkseni sieltä menee parhaat myyntiin ja huonommat lahjoituksiin.

Rikkinäiset pitäisi viedä mielummin lumpunkeräykseen kuin sekajätteeseen!

Vierailija
14/16 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussahan olet saanut vaihtoehtoja. Turha vetää herneitä nenään, jos jollekulle kelle olet tarjonnut, niin on kieltäytynyt. Toi roskis on ihan sieltä... vai ovatko ne vaatteet jo lumppukamaa? Silloinkin löytyy ekologinen vaihtoehto.

Vierailija
15/16 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei haittaa vaikka olis pikkuvikoja, kun ovat kuitenkin vaan varalla.

Vierailija
16/16 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otti osan vaatteista ja osan myi, tarvii rahaa enemmän kuin lapsi paljon vaatteita. Kun odotin esikoista, sain ystävältäni, jolla on kaksoispojat, paljon vaatteita. No, voit kuvitella kun kaikkia vaatteita on kaksin kappalein, tulee paljon vaatteita, joita me ei ikinä edes keritä käyttämään.

Samoin voi olla tällä, on jo tarpeeksi sitä kokoa ja laittaa huutikseen ja käyttää rahan vaikka ruokaan. Pääasia oli varmaan että lahjoittaja pääsi eroon.

Ja ei noilla käytetyillä vaatteilla paljoa tienaa, eli anna hänelle se ilo.

Musta hyvä keino on just viedä keräysastiaan tai sitten neuvolan ilmoitustaululle viesti tai onko teillä jotain lapsi-äiti kahvilaa, sinnekin ilmoitus.

Nykyaikana taatusti löytyy joku jolle vaatteet kelpaa. Mäkin ottaisin mielellään, mutta on tosi pieni kotin, 40 neliötä ja nyt kaapit ovat jo täynnä vaatteita, joita käytetään vasta ensi vuonna. Taatusti en ole ainoa tässä tilanteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi